דרעי חוסם יציאת שני תושבי מזרח ירושלים לחו"ל

    חתימה על צו האוסר יציאה של ישראלים מהארץ היא צעד לא שגרתי ועם זאת, אפעיל את מלוא סמכותי החוקית בכל מקום בו ישנה סכנה לביטחון המדינה או לתושביה
    איתי גדסי 3 Comment on דרעי חוסם יציאת שני תושבי מזרח ירושלים לחו"ל

    שר הפנים ניצל תקנה ישנה בחוק, על מנת למנוע את יציאת שני צעירים ממזרח ירושלים לחו"ל, מחשש למעורבותם בתכנון אירועי טרור • ״חתימה על צו האוסר יציאה של ישראלים מהארץ היא צעד לא שגרתי"

    צילום: Moshe Shai/FLASH90
    חתימה על צו האוסר יציאה של ישראלים מהארץ היא צעד לא שגרתי ועם זאת, אפעיל את מלוא סמכותי החוקית בכל מקום בו ישנה סכנה לביטחון המדינה או לתושביה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפנים, אריה דרעי, חתם על צו האוסר על יציאתם מהארץ של מסבאח סביח מסבאח אבו סביח ושל יאסין מוחמד יאסין סבח מחשש שיציאתם מישראל נועדו לקדם פעולות המהוות סכנה למדינה ולתושביה.

    השר דרעי למעשה הפעיל את סמכותו לפי תקנה 6 לפקודת הארכת תוקף של תקנות שעת חירום (יצירה לחוץ לארץ), התש״ט-1948, לאחר שהוצג בפניו מידע לפיו השניים מעורבים בפעילות טרור וכי יציאתם בתקופה הקרובה מישראל נועדה לקדם פעילות אלימה בירושלים ולהיפגש עם פעילי טרור.

    מסבאח סביח מסבאח אבו סביח, תושב מזרח ירושלים שהתכוון לצאת לירדן, הינו פעיל חמאס בולט ומראשי ארגון שבאב אלאקצא ואילו יאסין מוחמד יאסין סביח חשוד במעורבות בפעילות טרור וקיים חשש כי יציאתו לחול תנוצל לשם קידום פעילות ארגון חראכ שבאבי בירושלים ובאיוש, ותיצור סיכון לביטחון המדינה.

    השר דרעי הבהיר: ״חתימה על צו האוסר יציאה של ישראלים מהארץ היא צעד לא שגרתי ועם זאת, אפעיל את מלוא סמכותי החוקית בכל מקום בו ישנה סכנה לביטחון המדינה או לתושביה. במקרה זה, על פי המידע שהובא לידיעתי על ידי גורמי הביטחון, אין כל ספק כי מטרתם של השניים, ברצונם לצאת את הארץ, היא לקדם פעילות המסכנת אותנו ועל כן לא הססתי לרגע בחתימתי על הצווים״.

    הצווים כרגע ניתנו לחודש ימים ועם זאת תיבחן האפשרות להאריכם למשך שישה חודשים.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      כל הכדוד ר' אריה חזק וברוך על כל העשייה הברוכה

    2. 2

      למה לא גם את המשפחות שלהם

    3. 1

      אין על אריה דרעי בעולם !!!!!