היועהמ"ש לרב הכותל: אין בסמכותך למנוע את תפילת הרפורמים

    בשעות הקרובות צפוי המשרד לשירותי דת להגיב לרב הכותל, וייתכן וכבר מחר נראה דרך התנהלות חדשה לאור הנחיות היועמ"ש לממשלה, שתרחיק באמצעות צווי מניעה ואכיפה משטרתית את הארגונים הרפורמים מרחבת הכותל המערבי
    איתי גדסי 5 Comment on היועהמ"ש לרב הכותל: אין בסמכותך למנוע את תפילת הרפורמים

    היועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת הודיע לרב הכותל כי לא ניתן למנוע את תפילת הרפורמים מחר בכותל ● מוקדם יותר הרב רבינוביץ' למשרד הדתות בכדי לבחון את סמכויותיו ● האם המשטרה תאכוף את הוראת רב הכותל להרחיק את נשות הכותל והרפורמים מרחבת הכותל?

    בשעות הקרובות צפוי המשרד לשירותי דת להגיב לרב הכותל, וייתכן וכבר מחר נראה דרך התנהלות חדשה לאור הנחיות היועמ"ש לממשלה, שתרחיק באמצעות צווי מניעה ואכיפה משטרתית את הארגונים הרפורמים מרחבת הכותל המערבי
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגוני הרפורמים הודיעו כי יקיימו מחר אחה"צ תפילה מעורבת ברחבת הכותל המערבי, במחאה על קריסת מתווה הכותל. בשעות האחרונות מתארגנת עצרת ענק נגד כוונת הפגיעה בקדושת הכותל, והעמקת אחיזת הרפורמים בו.

    בעקבות חשיפת אתר "קול חי" בשבוע שעבר על הנחיית היועץ המשפטי לממשלה כי בסמכותו של רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ' להסתייע בכוחות משטרת ישראל לשם הרחקת נשות הכותל, פנה היום רב הכותל שמואל רבינוביץ' למשרד לשירותי דת, כדי לברר האם להפעיל סמכות זו בתפילה המעורבת מחר ולהרחיק את נשות הכותל בסיוע משטרתי.

    תפילה המונית תיערך מחר בכותל, מול פרובוקציית הרפורמים

    במכתבו מבקש הרב רבינוביץ' הנחיות מהיועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת ישראל פת, בשאלה "האם ניתן להשתמש באמצעי הרחקה על מנת למנוע את כוונתן לקיים תפילה מעורבת ברחבת הכותל המערבי בניגוד למנהג המקום, תוך חילול קדושתו ופגיעה ברגשות המתפללים". הרב רבינוביץ' מציין כי "אירוע מסוג זה לא היה מעולם ברחבת הכותל המערבי".

    בשעות הקרובות צפוי המשרד לשירותי דת להגיב לרב הכותל, וייתכן וכבר מחר נראה דרך התנהלות חדשה לאור הנחיות היועמ"ש לממשלה, שתרחיק באמצעות צווי מניעה ואכיפה משטרתית את הארגונים הרפורמים מרחבת הכותל המערבי.

    נזכיר כי במענה למכתבו של השר אזולאי הגיב היועץ המשפטי לממשלה, וכתב כי "בהתאם לתקנות השמירה על המקומות הקדושים ליהודים, הגורם הממונה על מתן הוראות להבטחת קיומו היעיל של האיסור על עריכת טקס דתי שלא על פי מנהג המקום, הפוגע ברגשות המתפללים, הוא רב הכותל המערבי (הרב שמואל רבינוביץ' א.ג.), על פי ההוראות, רב הכותל רשאי להרחיק ממתחם הכותל המערבי כל אדם המפריע לו במילוי תפקידו או העובר על ההוראות כאמור לעיל.

    היועץ המשפטי לממשלה הוסיף כי "רב הכותל רשאי כמובן להסתייע בכוחות משטרת ישראל לשם הפעלת סמכויותיו בהתאם לתקנות אלה".

     



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      דוסים פסיכים מטורללים. יש לכם קושאן על האמונה? מה קורה לכם. אתם תובילו את עם ישראל בעזרת הקנאות שלכם לגלות שלישית ממנה לא נשוב עוד.

    2. 4

      לתת מכות למי שלא מאמין בדיוק כמונו – לא פתרון ראוי

    3. 3

      יוסף101. רבינוביץ הרי היא בסמכותך. פעל בכל האצעים שבה. אזולאי מה נסגר איתך?בטל את עניין האפריקי!!!

    4. 2

      לרפרמים בכבר רודפים אתכם בכל מקום. ויתעצם על כל הצקה גם על ממונכם!!! יוסף101