בשורה לעולם הישיבות: פטור מארנונה לישיבות ובתי מדרש

    יצוין, כי תמיכת הקואליציה בחוק התאפשרה לאחר ששר הפנים אריה דרעי הבטיח לדאוג למימונו של החוק מתקציב משרדו
    איתי גדסי No Comments on בשורה לעולם הישיבות: פטור מארנונה לישיבות ובתי מדרש

    עפ"י הצעת החוק של חה"כ בן צור עשרות ישיבות ברחבי הארץ ייהנו מפטור מתשלומי ארנונה, בדומה לפטור המוענק כבר כיום לבתי כנסת • התיקון לחוק נדרש לאור פסיקת ביהמ"ש לפיו הפטור מארנונה לבתי כנסת אינו חל על ישיבות

    צילום: Shlomi Cohen/Flash90
    יצוין, כי תמיכת הקואליציה בחוק התאפשרה לאחר ששר הפנים אריה דרעי הבטיח לדאוג למימונו של החוק מתקציב משרדו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק למתן פטור מארנונה לבית מדרש ולישיבה, של חברי הכנסת יואב בן-צור ומנחם אליעזר מוזס

    הצעת חוק לתיקון פקודת מסי העירייה והממשלה , פטור מארנונה לבית מדרש וישיבה שיזם יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, חה"כ יואב בן צור, עברה בקריאה טרומית בכנסת.

    עפ"י הצעת החוק של חה"כ בן צור עשרות ישיבות ברחבי הארץ ייהנו מפטור מתשלומי ארנונה, בדומה לפטור המוענק כבר כיום לבתי כנסת, התיקון לחוק נדרש לאור פסיקת בית המשפט המחוזי בירושלים לפיו הפטור מארנונה לבתי כנסת אינו חל על ישיבות.

    חבר הכנסת בן צור בדבריו ציין כי "ההבחנה בין ישיבות לבתי כנסת הינה הבחנה תמוהה חסרת כל היגיון מינימלי ומשכך אין כל סיבה להעניק את הפטור לבתי תפילה ולא לישיבות".

    בנאומו מעל דוכן הכנסת הוסיף ח"כ בן צור כי התמיכה בחוק היא לא רק הגיונית, אלא גם מתבקשת לאור החשיבות הרבה של לומדי התורה, בדבריו ציטט ח"כ בן צור את דבריו של חה"כ יאיר לפיד שנאמרו בהקשר של חוק הגיוס, "אני חושב גם שעולמנו היה דל יותר בלי לומדי התורה". "לימוד התורה הוא אחד מערכי היסוד של הישראליות ואין לנו קיום יהודי מבלעדי התורה".

    יצוין, כי תמיכת הקואליציה בחוק התאפשרה לאחר ששר הפנים אריה דרעי הבטיח לדאוג למימונו של החוק מתקציב משרדו.

    מלשכת חה"כ בן צור נמסר כי מאז יום שני השבוע, בו החוק עבר בוועדת שרים לחקיקה, הגיעו טלפונים רבים ללשכתו של חה"כ בן צור מראשי מוסדות וראשי ישיבות שבירכו על עזרתו הרבה לעולם התורה.

    59 תמכו 17 התנגדו 4 נמנעו וההצעה תועבר לוועדת הכספים.



    0 תגובות