"הבעיה המרכזית של ישראל היא אבו מאזן שקורא לטרור מדיני"

    גם בקרב הציבור רואים כך את פני הדברים. לפי נתוני הרשות אבו מאזן ראש הרשות הפלסטינאית לא ביקר בשכם ובג'נין אפילו פעם אחת בשמונה השנים האחרונות בעוד שבלונדון ובפריז ביקר עשרות פעמים
    קובי פינקלר No Comments on "הבעיה המרכזית של ישראל היא אבו מאזן שקורא לטרור מדיני"

    סקר שנערך בשבוע שעבר על ידי מכון שקאקי, המכון האמין ביותר ברשות הפלסטינאית קובע ש 65% מהאוכלוסיה הפלסטינאית רוצה בהתפטרותו של אבו מאזן • שר הביטחון חתם אתמול על צו השולל את כל זכויותיו של עוזרו של אבו מאזן אל מאדני

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    גם בקרב הציבור רואים כך את פני הדברים. לפי נתוני הרשות אבו מאזן ראש הרשות הפלסטינאית לא ביקר בשכם ובג'נין אפילו פעם אחת בשמונה השנים האחרונות בעוד שבלונדון ובפריז ביקר עשרות פעמים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "הבעיה המרכזית של ישראל היא אבו מאזן שקורה כל העת לטרור מדיני" כך קובע היום גורם בכיר במשרד הביטחון ומוסיף "אנחנו חלשים מבחינה מדינית וחזקים בזירה הצבאית. מציאות זו חייבת להשתנות. אבו מאזן אינו מעוניין להתקדם לשום מקום ולשום הסדר. אין לאיש הזה לא את התמיכה הציבורית ולא את העוצמה לעשות איזהו שהוא הסדר או הסכם" קובע הגורם.

    בשטח אכן הדברים מדברים בעד עצמם. סקר שנערך בשבוע שעבר על ידי מכון שקאקי, המכון האמין ביותר ברשות הפלסטינאית קובע ש 65% מהאוכלוסיה הפלסטינאית רוצה בהתפטרותו של אבו מאזן.

    גם בקרב הציבור רואים כך את פני הדברים. לפי נתוני הרשות אבו מאזן ראש הרשות הפלסטינאית לא ביקר בשכם ובג'נין אפילו פעם אחת בשמונה השנים האחרונות בעוד שבלונדון ובפריז ביקר עשרות פעמים.

    כאשר רוצים לבדוק לעומק את הנושאים החשובים העומדים על הפרק, במערכת הביטחון מציבים אמנם את אבו מאזן כבעיה הראשונה אך מתחתיה בסדר החשיבות מגיע החמאס. "החמאס הוא איום הולך וגובר" אומר הגורם הבכיר "די לראות את ספרי הלימוד בעזה,את תכני הלימוד ואת ההסתה כדי להבין שמדובר פה בארגון שכל מה שתשקיע בו הולך רק לבניית תשתית צבאית כנגד ישראל. לא נתיר בניית נמל ולא כיוצא בו. העימות הבא כשיהיה בין ישראל לבין החמאס יהיה מבחינתנו האחרון. לא יהיה יותר שלטון חמאס אחר כך ויש תחליפים גם לכך" קובע הבכיר.

    בהתייחסות לארגון החיזבללה אומרים במשרד הביטחון שלמרות שההערכה היא שהחיזבללה מורתע ומדמם בסוריה ואין סבירות ורצון למלחמה המוכנות של ישראל גבוהה מאד. ומה עוד מטריד את ראשי מערכת הביטחון?מסתבר שנושאים הן מבחוץ כמו דאעש בסיני שישראל נמצאת אצלם במקום גבוה והן אוכלוסיית החיילים הבודדים הן היהודים והן הבדואים,המוסלמים הנוצרים והחרדים "חייבים לתת את מלוא תשומת הלב לאוכלוסיה זו כמו גם לאלו שמתגייסים למרות שלפי ההלכה הם אינם יהודים "צריך לחזור ולפעול במסגרת פרוייקט נתיב כדי שאוכלוסיה זו תקבל את הגיור הידידותי ביותר ותוכל לראות עצמה כחלק מהחברה" אומרים במשרד הביטחון.

    פרק נכבד מקדיש הגורם הבכיר במשרד הביטחון לסוגיית הסיוע האמריקני וקובע מפורשות "צריך לסיים את סוגיית הסיוע כמה שיותר מהר. צריך לסגור את ההסכם ואין מקום למשיכת זמן". בהקשר לכך נוסיף ששר הביטחון החדש אביגדור ליברמן יצא במוצאי שבת לביקור עבודה בארצות הברית כדי להמשיך ולטפל בנושא הסיוע והן כדי להשתתף בטקס הגלילה של מטוס ה f 35 החדש.

    ואם מדברים על מעשים בשטח, ועל שינוי מדיניות הרי ששר הביטחון חתם אתמול על צו השולל את כל זכויותיו של עוזרו של אבו מאזן אל מאדני. השר ליברמן אומר שאיש כזה שעוסק חודשים ארוכים בהסתה נגד ישראל ובבניית פעילות חתרנית כולל נסיונות להקמת מפלגה ערבית חדשה לא יקבל יותר אשרות כניסה ותנועה לשטח ישראל. ליברמן במיטבו.



    0 תגובות