- רדיו קול חי - -

בנט חושף: ישנם מוסדות חרדים שהחלו לאחרונה ללמוד ליב"ה

"בהדברות עם החרדים אנחנו בהתקדמות לא נורמלית, בכל מה שקשור ללימודי הליב"ה, מתמטיקה ואנגלית, כמובן, בהסכמה ולא בכוח".

"אני לא רוצה לדבר על זה, אבל מסתבר שבסך הכל במגזר החרדי יש כאלו שלומדים תורה ואני כאדם שומר תורה ומצוות רוצה בזה. מצד שני אלו שלא לומדים, הם לא רוצים לעבוד בחלוקת עיתונים אלא במשרות בכירות ומכובדות, וכעת אפשר להתקדם בענין הזה – כמה שנים אחרי הגזירות של לפיד".

"לדברי החרדים יש את אלה שלומדים תורה וחייהם מוקדשים לתורה ואני כשומר תורה ומצוות מעוניין בזה כי התורה שמרה ותשמור עלינו לנצח. אלה שרוצים לצאת להתפרנס רוצים מקצועות מכובדים. ומסתבר שכשלא עושים את זה בגזרות יש התקדמות יפה. יש מקומות שהתחילו ללמד ליבה. בלי הכרזות".

אתה מתכוון שישנם מוסדות חרדים שהתחילו ללמוד ליב"ה לאחרונה?

"אני לא רוצנה לדבר על זה ציבורית, אבל כן, יש מקומות שהתחילו ללמוד ליב"ה, אבל בלי כותרות, וזה מעבר למעין החינוך התורני, ולא רק בנות גם בנים. אנחנו לא נכפה לא בכוח".

על אפליית ילדי החרדים אמר בנט כי "את נושא האפליה בקייטנות גיליתי רק כעת בתפקידי כשר החינוך".

"58 אלף ילדים בכיתות א' וב' שהופלו ולא קיבלו קייטנות. גם אם יש ויכוח על ליב"ה מה הקשר אבל לקייטנות? אם תיקח מהם קייטנות הם יתחילו ללמוד ליב"ה?".

על הכנסת תרבות ספרד לתכנית הלימודים אמר שר החינוך "אני לא נחשפתי לכלום מתרבות ספרד. אנחנו תיקנו את זה. לא לספר על התרבות הזו דומה לכך שיספרו לי רק חצי מיציאת מצרים. הדבר שאני הכי גאה בו יותר מהכל זה השינוי בעניין הזה".

על כניסת ליברמן לממשלה אמר בנט כי הוא מעוניין ביציבות הממשלה בשתיים שלוש קדימה. "אני לא מטיל וטו על המחנ"צ אבל אני מעדיף את ליברמן על פניהם. יש לי אחריות כפולה. אני שר חינוך בראש ובראשונה אבל גם חבר בקבינט המדיני בטחוני והקבינט הוא המפקד של צה"ל".