- רדיו קול חי - -

היועמ"ש: נתניהו לא יוכל לטפל בנושאים הנוגעים לחברו אלוביץ

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש היום (רביעי) את חוות דעתו הקובעת כי ראש הממשלה בנימין נתניהו המחזיק גם בתיק התקשורת לא יוכל לטפל בעניינים הנוגעים לחברות שבשליטת שאול אלוביץ' שהוא בעל השליטה בקבוצת חברות בתחום התקשורת – בזק, yes, פלאפון, בזק בינלאומי, אתר וואלה, יורוקום ועוד.

בהודעת היועמ"ש נכתב כי "על רקע יחסי החברות שבין ראש הממשלה לאלוביץ', יהיה על ראש הממשלה להימנע מלטפל בעניינים הנוגעים לחברות שבשליטת מר אלוביץ', וזאת על-מנת למנוע טענות לניגוד עניינים ומחמת הנראות הציבורית… ראש הממשלה יימנע מלטפל בעניינים הנוגעים לחברות אלה באופן ספציפי וכן בעניינים אחרים שיש להם השפעה מהותית עליהן". מסתמן כי נתניהו יעביר את האחריות לשר אחר.

בעקבות דרישתו של היועמ"ש מנדלבליט מראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתפקידו כשר התקשורת, לחתום על הסדר ניגוד עניינים שאוסר עליו לטפל בסוגיות שקשורות לעסקיו של בעלי בזק, שאול אלוביץ' ח"כ כבל התייחס ואמר: "לפתחה של ועדת הכלכלה בראשותי ישנן סוגיות רבות אשר דורשות את החלטתו ושיתוף הפעולה של שר התקשורת במשרה מלאה".

לדברי כבל, "לצערי שר התקשורת הנוכחי מקדם את ענייני המשרד אך ורק מאחוריי הקלעים, מסרב להגיע לדיוני הועדה ואף נמצא בניגוד עניינים חריף אשר דורש ממנו השעייה מחלק נכבד מן הנושאים האמורים. ניגוד עניינים זה מעקר למעשה את שר התקשורת מתפקידו ועל כן אני קורא לו למנות שר תקשורת במשרה מלאה בהקדם אשר ימנע את גלי ההדף מן המצב האמור".