בנט ב'קול חי': "הסיוע הוא אינטרס שלהם, בסוף זה יסתדר"

    "ארה"ב היא הידידה הגדולה שלנו, אנחנו כעת במו"מ על גודל הסיוע בעשור הקרוב, ומטבע הדברים יש עליות ומורדות בתקופה הזו, זה צפוי ובסדר גמור", אמר בנט והוסיף, "אני משוכנע שנגיע בסוף להסכמה".
    דוד לזר 1 Comment on בנט ב'קול חי': "הסיוע הוא אינטרס שלהם, בסוף זה יסתדר"

    סערת הסיוע האמריקאי • חבר הקבינט שר החינוך נפתלי בנט התייחס הבוקר ב'קול חי' לראשונה, למתיחות בין הבית הלבן לישראל • "מבחינתם זו לא הוצאה אלא השקעה חשובה מאוד, בכדי למנוע טרור על היבשת האמריקאית"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    "ארה"ב היא הידידה הגדולה שלנו, אנחנו כעת במו"מ על גודל הסיוע בעשור הקרוב, ומטבע הדברים יש עליות ומורדות בתקופה הזו, זה צפוי ובסדר גמור", אמר בנט והוסיף, "אני משוכנע שנגיע בסוף להסכמה".
    8:47
    25.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on צפו: שידור חי ממעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הקבינט הביטחוני – מדיני, שר החינוך נפתלי בנט התייחס הבוקר (רביעי) לראשונה למתיחות בין הבית הלבן לישראל בעקבות ההתנגדות להרחבת הסיוע הביטחוני לישראל.

    בריאיון למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' אמר בנט כי "ארה"ב היא הידידה הגדולה שלנו, אנחנו כעת במו"מ על גודל הסיוע בעשור הקרוב, ומטבע הדברים יש עליות ומורדות בתקופה הזו, זה צפוי ובסדר גמור", אמר בנט והוסיף, "אני משוכנע שנגיע בסוף להסכמה".

    לבנט היה חשוב להדגיש כי "הסיוע האמריקאי נובע מאינטרס משותף, הם רוצים להילחם באיסלאם הרדיקלי ואנחנו חוד החנית שלהם בזה. ולכן מבחינתם זו לא הוצאה אלא השקעה חשובה מאוד, בכדי למנוע טרור על היבשת האמריקאית. זו מערכת יחסים דו כיוונית ולא חד כיוונית".

    אתה לא חושב שיש כאן משבר יותר עמוק?

    "אני לא שותף לתחושה הזו, אם מביטים על 50 שנות היחסים עם ארה"ב היו הרבה אירועים מורכבים, כולל בתקופת רבין ובגין, בכל התקופות היו מורכבויות וזה בסדר גמור, ככה זה בין ידידים", לדבריו, "ארה"ב משקיעה הרבה מאוד בישראל, כאמור גם בגלל שיתוף בערכים וגם מאינטרס אמריקאי שישראל תהיה עם יתרון צבאי מול אויבנו, הם זקוקים לנו כאן", אמר בנט.

    לאחר הראיון של בנט ב'קול חי', בלשכת ראש הממשלה הורו לחברי הממשלה שלא להגיב או להתייחס לנושא הסכם הסיוע הביטחוני בין ארה"ב לישראל.

    כזכור, אמש הודיע הבית הלבן הודיע אמש (שלישי) על התנגדותו להצעת הקונגרס להגדיל את המימון עבור תכנית ההגנה מפני טילים של ישראל, כמו"כ הדגישו בבית הלבן כי יטילו וטו על הבקשה להגדיל את הסיוע ב-455 מיליון דולרים לשנת התקציב 2017.

    בשדולה הפרו-ישראלית איפא"ק אמרו בתגובה כי הם "מאוכזבים עמוקות מהצעדים האחרונים של הממשל", לדבריהם, "הקונגרס הגביר את המימון מעבר לדרישות הממשל בתמיכת נציגים משתי המפלגות במשך שנים רבות", נטען בהודעת השדולה. "שיתופי הפעולה כגון טיל החץ וכיפת ברזל הם קריטיים להגנת ישראל –  אנו מריעים למאמצי הקונגרס וקוראים לתקצוב מלא של התוכניות הביטחוניות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא מעניין איש מה אומר בנט בנושאי ביטחון
      קודם כל כשר חינוך שישיב על שאלה פשוטה: למה אתה תוקע את חוק הליבה?
      מתי חוק זה יעבור? והאם הוא תואם את ההסכמים הקואלציוניים?