אייכלר לשר האוצר: "תחשוף את ראשי הערים שמדירים חרדים"

    "איך הסכימו ראשי ערים ועיירות בקרב אומות העולם למגורי יהודים בעריהם במשך מאות שנים ולא גירשו מיד את היהודים ממחוזותיהם?"
    איתי גדסי 2 Comment on אייכלר לשר האוצר: "תחשוף את ראשי הערים שמדירים חרדים"

    שר האוצר משה כחלון חשף בכנסת כי מי שמתנגד למגורי החרדים בערים החילוניות הם ראשי הערים • בעקבות כך, הבהיר כחלון כי אין ביכולותיו להבטיח את פתרון מצוקת הדיור במגזר החרדי • אייכלר: "לפרסם את שמותיהם"

    צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
    "איך הסכימו ראשי ערים ועיירות בקרב אומות העולם למגורי יהודים בעריהם במשך מאות שנים ולא גירשו מיד את היהודים ממחוזותיהם?"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר משה כחלון חשף אמש (שני) בכנסת כי מי שמתנגד למגורי החרדים בערים החילוניות הם ראשי הערים. בעקבות כך, הבהיר כחלון כי אין ביכולותיו להבטיח את פתרון מצוקת הדיור במגזר החרדי.

    לדבריו של כחלון, "ראשי הערים לא אוהבים שבונים שכונה עם אופי חרדי. אני לא יכול להבטיח בניית אלפי דירות, כשיש התנגדות של ראשי הערים. כידוע ראשי הערים מנעו בניה של דירות שלשה חדרים כי הם רצו "אוכלוסיות חזקות" שיכנסו אליהם. לכן זה חלק ממשבר הדיור".

    מי שלא אהב לשמוע את הדברים – הוא ח"כ ישראל אייכלר שהגיב היום בנאום חריף במליאת הכנסת לאחר שפנה לשר האוצר במכתב גלוי לחשוף את שמות ראשי הערים המתנגדים למגורי חרדים.

    לדברי אייכלר, "אנחנו כבר חשים שנים רבות את מה שאמר כאן שר האוצר: ישנם ראשי ערים במדינת ישראל שאינם רוצים חרדים בעריהם. לכן הם בונים מגדלים גבוהים בתקווה ששומרי שבת לא יוכלו לרכוש דירה בשחקים. הם אוסרים תכנון דירות לא גדולות, כי הם רוצים אוכלוסיות חזקות. השאלה היא, מי זו האוכלוסייה החזקה שאותה הם כן רוצים? האם אלה אנשי שלטון שהצליחו להשתלב בקרב מיליון המשרות במגזר הציבורי? האם אלה אנשים שגובים מסים ואגרות מן המגזר הפרטי ומדלת העם, לממן מכספם משכורות של מאות אלפי עובדי ציבור, שחלקם לא עובדים אפילו מחצית מזמן העבודה?".

    "ואני שואל שאלה קשה: איך הסכימו ראשי ערים ועיירות בקרב אומות העולם למגורי יהודים בעריהם במשך מאות שנים ולא גירשו מיד את היהודים ממחוזותיהם? איך הם השלימו עם בניית בתי-כנסת נפרדים מהמסגדים ומהכנסיות? איך הם הסכימו להקים מערכות חינוך נפרדות, בתי מזון כשר, בתי-קברות נפרדים ליהודים? הלכך אמרו חז"ל שגדולה שנאה ששונאין עמי הארץ יותר מאומות העולם? בתפוצות היינו מהגרים זרים בארץ זרה. בסוף המר גורשנו מארצות רבות ועדיין חיים מיליוני יהודים בשלוה יחסית בארצות אחרות. אבל כאן אנחנו חיים בארצנו ובערי אלוקינו, בים של איבה פלשתינית. האם נסכים שנגורש ונמודר מערי ארצנו, בידי אחינו שונאינו ומנדינו, על ידי מזימות תכנון שלטוניות?!", תקף אייכלר.

    אייכלר הוסיף: "אני מאמין שרוב ראשי הערים אינם זוממים להדיר חרדים. לכן יש לפרסם את שמות ראשי הערים שלא רוצים את החרדים, כדי לא להוציא לעז על כלל ראשי הערים. אסור להשאיר בתפקידו אף ראש עיר בארץ-ישראל שזומם מזימות נגד מגורים של יהודים חרדים או של כל אוכלוסייה אחרת. הגיע הזמן לחשוף את קלונם של ראשי הערים האלה, כדי שהציבור היהודי והדמוקרטי ידע להוקיע אותם לעין השמש".

    אייכלר לכחלון



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ההפסד כולו שלהם! מי שמצילים את העיר מבחינה רוחנית ושומרים עליה מבחינה גשמית אלו החרדים לדבר ה' ולומדי התורה.
      מי שלא מבין את זה לא ראוי להיות אפילו השכן של החרדים…

    2. 1

      מה עם שוויון בתקצוב למוכש"ר = מוכר שאינו רשת?
      הרב אייכלר הבטיח שיפעל למען מטרה זו
      בינתיים לא שומעים על כך דבר!