דרעי נחרץ: "אני דורש להביא להתפטרותו המיידית של סדן"

    למה עשינו רעש? בי זה לא פגע. אין לי עניין אישי. אבל במדינה שלנו אסור בכל אופן שבעולם להשלים עם שיח של שנאה. כל הבית כולו והמסגרות הפוליטיות מחו. וזה מראה על הבגרות של החברה הישראלית"
    איתי גדסי 3 Comment on דרעי נחרץ: "אני דורש להביא להתפטרותו המיידית של סדן"

    דרעי הפתיע בפתיחת כנס הרצליה • "שיח של גזענות ושנאה שלא משיבים לו נותן לגיטימציה לכל הדברים הכי חמורים" • וגם: "אני הולך לצעד מכאיב – לקחת מהחזקים ולתת לחלשים" • הנאום המלא

    צילום: פלאש 90
    למה עשינו רעש? בי זה לא פגע. אין לי עניין אישי. אבל במדינה שלנו אסור בכל אופן שבעולם להשלים עם שיח של שנאה. כל הבית כולו והמסגרות הפוליטיות מחו. וזה מראה על הבגרות של החברה הישראלית"
    13:33
    24.04.24
    קובי פינקלר No Comments on מגבול מצרים ועד רמת הגולן: יוצאים לדרך עם קובי פינקלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצל הפרסומים החדשים על ההתפתחויות בחקירה המתנהלת נגדו, שר הפנים אריה דרעי הפתיע היום (שלישי) בנאום שנשא בפתיחת כנס הרצליה. "ראיתי ברמב"ם שאחד מהניסים בקריעת ים סוף, הנס החמישי שהים נקרע ל-12 וכל שבט עם המסלול שלו. יש פה מסר שגם בשעת חירום כזאת לכל אחד יש מסלול משלו", פתח דרעי את דבריו.

    "40 יום אח"כ ויחן שם ישראל נגד ההר. אומר רש"י כאיש אחד בלב אחד. הם הגיעו לדרגה שהרגישו כאיש אחד. כדי להגיע להרגשה של כאיש אחד צריך לתת לכל אחד את השביל שלו והכבוד למסורת שלו והייחודיות שלו. ואז מגיעים להרגשה של איש אחד בלב אחד".

    ופה התחיל דרעי להרעיש: "יש לנו כאן מיעוט גדול של למעלה מ20% שאין לנו לאום משותף אבל גרים אחד לצד השני. לא יעזור לאף אחד שום חלום שאחד יגרש את השני. כריבון יש לנו יותר חובות.

    "אנחנו חייבים לעשות ולא רק לדבר. המגמה היום שהם רוצים להיות חלק מאתנו. בשבדיה יש יותר מזדהים עם דאע"ש מאשר פה בישראל. אין לנו לאום משותף אבל אנחנו אזרחים שווים ומכבדים את המסורת והמורשת שלכם. ולחיות במדינה אחת זה לתת שוויון מלא". בנוסף, הוא המשיל והכריז: "אני הולך לצעד מכאיב  – לקחת מהחזקים ולתת לחלשים".

    לסיום התייחס דרעי לסאגת סדן ואמר כי "בי זה לא פגע אין לי גם עניין אישי נגד אף אחד אני לא מכיר את האנשים. אבל במדינה שלנו אסור בשום אופן בעולם להשלים עם שיח של שנאה, של פסילה. אסור לנו לשתוק, השורש של הדרת האחר מתחיל בדיוק בדברים האלה, שתיקה שלנו תנציח את המצב הזה, רק מלחמה חסרת פשרות בכל רמיזה גזענית תוביל לבסוף למיגור תופעת הגזענות, ולהכלת השבט האחר. כל הבית כולו והמסגרות הפוליטיות מחו. וזה מראה על הבגרות של החברה הישראלית", הוסיף דרעי.

    "חשוב מאוד השיח. חיים ומוות ביד הלשון. שיח של גזענות ושנאה שלא משיבים לו הוא נותן לגיטימציה אח"כ לכל הדברים הכי חמורים שיכולים להיות. של אפליה וזה מתחיל בהשלמה או הורדת ראש מול שיח שנאה", אמר דרעי באופן נחרץ.

    בהמשך לנאומו בכנס הרצליה אמר דרעי כי "לא נרפה ונאבק  בכל הכלים העומדים לרשותנו. מהיום ידע כל אחד שעל גזענות משלמים מחיר. אם נשתוק כעת על אמירות גזעניות כאלה, האפליה תמשך במעשים", לדבריו, "אני דורש שוב מראש הממשלה בנימין נתניהו ומהרשות השנייה, להביא להתפטרותו המיידית של רמי סדן. מהיום ידע כל אחד שעל גזענות משלמים מחיר".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      שבר שמאלה?!
      שכחתם את אוסלו???

    2. 2

      צודק איך התחיל כל הסערה נגד עולם הישבות בגלל ששתקו לפני הממשלה של לפיד בנט עוד שהיו המפלגות החרדיות בפנים ולא התיחסו לזה ברצינות כאשר הגיע לפיד זה עלה דרגה לא נכנס בלי חוק הגיוס וברחוב מי שהלך במקומות של קיצונים זה הגיע כמעט לאלימות וזה נמשך לצערי אני הרגשתי באותה תקופה של לפיד לאחר שעבדתי כמשגיח במושב במרכז הארץ כאשר עליתי לאוטובוס אחד צעק לעברי חרדי מאוד פחדתי ונשארתי רק בקדמת האוטובוס זה מה שלא מוקיעים מהשורש ובמיוחד שמדובר כרגע בבעל תפקיד חשוב שעתיד ליצב כל כל הציבור עצם האמירה שלו משמעות שלא יכול להיות בשום תפקיד ציבורי

    3. 1

      דרעי העם איתך
      תדיחו את סדן מיידית