מה גרם לזינוק של 6,000% בכמות מגלגלי הסיגריות

    הספיל הציג נתונים לפיהם משקי הבית בישראל מוציאים כ-8.1 מיליארד שקל בשנה על מוצרי טבק, מתוכם 6.4 מיליארד שקל הם מסי קנייה. לעומת סכומים גבוהים אלה סכום מזערי של 6 מיליון שקל מוקדש בסל התרופות להתמודדות עם עישון וגמילה
    איתי גדסי 1 Comment on מה גרם לזינוק של 6,000% בכמות מגלגלי הסיגריות

    הכנסות המדינה ממיסוי טבק – 6 מיליארד שקל בשנה; תקציב גמילה מעישון – 6 מיליון שקל בשנה • ירידה דרמטית בכמות המעשנים והסיגריות המיובאות ולצדה זינוק של 6,000% בכמות הטבק לגלגול, זאת בגין פערי מיסוי משמעותיים

    צילום: Nati Shohat/Flash90
    הספיל הציג נתונים לפיהם משקי הבית בישראל מוציאים כ-8.1 מיליארד שקל בשנה על מוצרי טבק, מתוכם 6.4 מיליארד שקל הם מסי קנייה. לעומת סכומים גבוהים אלה סכום מזערי של 6 מיליון שקל מוקדש בסל התרופות להתמודדות עם עישון וגמילה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצד הירידה הדרסטית בכמות המעשנים ובכמות הסיגריות המיובאות, נרשמה בשנים האחרונות עלייה של 6,000% בכמות הטבק לגלגול, והוא מגיע היום ל-550 טון בשנה, כך דיווח חיים הספיל, ממשרד הבריאות לוועדה למאבק בסמים בראשות ח"כ תמר זנדברג בדיון לציון יום ללא עישון בכנסת. לדברי הספיל, שיעור המעשנים היום באוכלוסייה הוא 19.7%, לעומת שנות ה-80, בהם השיעור עמד על 45%. בקרב הנשים שיעור המעשנות עומד היום על 13%.

    הספיל ציין גם את ההבדל בין מעשנים יהודים לערבים – בקרב גברים ערבים 43.9% מעשנים, לעומת 22% בין גברים יהודים. 15% מבין הנשים היהודיות מעשנות, לעומת 6.7% בקרב ערביות. הספיל תלה את הגידול בשימוש בטבק לגלגול עצמי בכך שהמס על טבק לגלגול נמוך משמעותית בהשוואה למס על סיגריות.

    הספיל הציג נתונים לפיהם משקי הבית בישראל מוציאים כ-8.1 מיליארד שקל בשנה על מוצרי טבק, מתוכם 6.4 מיליארד שקל הם מסי קנייה. לעומת סכומים גבוהים אלה סכום מזערי של 6 מיליון שקל מוקדש בסל התרופות להתמודדות עם עישון וגמילה.

    יו"ר הוועדה ח"כ תמר זנדברג אמרה כי "יש פער בלתי נתפס בין הוצאות משקי הבית והכנסות המדינה ממוצרי טבק ובין הסכומים המזעריים שהמדינה מוציאה למניעה וחינוך נגד עישון. סיגריות הן סם חוקי אבל זה לא הופך אותו ללא מסוכן".

    ד"ר חגי לוין, מזכיר איגוד רופאי בריאות הציבור, אמר כי "כמדינה אנו נכשלים במלחמה בעישון. כל שנה מתים 8,000 איש מנזקי העישון – אצל לא מעשנים אנחנו מוצאים קוטינין פי 5 מאשר בקנדה. אחד מכל שני מעשנים מת מנזקי העישון, אין אכיפה על עישון במקומות ציבוריים ואין שום גוף ברמה הלאומית שנלחם בגורם שהורג 8,000 ישראלים בשנה".

    נושא נוסף שנדון בדיון הוא הגבלות על פרסום ושיווק סיגריות. נציג משרד הבריאות הסביר כי "האיחוד האירופי ומדינות נוספות עושות צעדים מרחיקי לכת. ואם המראה של החפיסה עושה שינויים בצריכה, שם אנחנו צריכים להיות. בעקבות לובי של תעשיית הטבק הצעה שהייתה על הפרק בישראל נפלה". כמו כן פירוט המרכיבים בסיגריות חסר, "על מים כתוב רשימת מרכיבים, ועל סיגריות אין".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אנשים רק נכנסים לחובות בגלל זה לא יותר
      ורוב האנשים שמגלגלים
      מגלגלים חודש חודשיים ומפסיקים