אלאלוף למפעל הפיס: הפלתם מכה על המדינה

    היועצת למנכ"ל משרד האוצר, נירית איבי, בישרה: "חישבנו מסלול מחדש לגבי הרגולציה על מפעל הפיס. הקמנו ועדה שהמלצותיה יצאו בשבועיים הקרובים, ואנחנו עומדים לראות שינוי מציאות אמיתי
    איתי גדסי No Comments on אלאלוף למפעל הפיס: הפלתם מכה על המדינה

    יום המאבק בהתמכרויות להימורים: ועדת העבודה והרווחה וועדת הכלכלה של הכנסת קיימו היום דיון משותף בנושא הצבת מכונות מזל אלקטרוניות של מפעל הפיס באזורים בהם מתגוררות אוכלוסיות חלשות

    צילום: Miriam Alster/Flash90
    היועצת למנכ"ל משרד האוצר, נירית איבי, בישרה: "חישבנו מסלול מחדש לגבי הרגולציה על מפעל הפיס. הקמנו ועדה שהמלצותיה יצאו בשבועיים הקרובים, ואנחנו עומדים לראות שינוי מציאות אמיתי
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יום המאבק בהתמכרויות להימורים: ועדת העבודה והרווחה וועדת הכלכלה של הכנסת קיימו היום דיון משותף בנושא הצבת מכונות מזל אלקטרוניות של מפעל הפיס באזורים בהם מתגוררות אוכלוסיות חלשות.

    יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אלי אלאלוף, אמר לנציגות מפעל הפיס: "הפלתם מכה על המדינה, גרמתם למאות אלפי משפחות להתדרדר לעוני. הכספים שאתם מעבירים לצורכי גמילת מהמרים הם בדיחה. אפילו על חפיסות סיגריות מציינים אזהרות, אבל אתם מפעילים מערך פרסום אדיר ומתוחכם בסך 80 מיליון שקל. ההכנסות שלכם ממכונות אלקטרוניות בלבד עמדו השנה על 573 מיליון שקלים. הרווחים עולים במיוחד ב-28 בכל חודש, אז מקבלים הנזקקים קצבאות קיום מהמוסד לביטוח לאומי".

    יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל: "לא צריך לסגור את מפעל הפיס, אבל צריך להכניס אותו למסגרת. מפעל הפיס שולח לוביסטים ולמי שעומד בראשו יש מהלכים בשלטון, אבל הגיע הזמן לעשות חושבים מהי המטרה של הגוף הזה. אני מכיר אישית משפחות טובות שנגמרו לגמרי רק בגלל גירודי חיש-גד". בתגובה לדברי מנהלת הרגולציה וקשרי הממשל של מפעל הפיס, מירב ברנפלד, לפיהם מפעל הפיס מקצה כ-3 מיליון שקלים בשנה לטובת גמילה, דרש ח"כ כבל להעביר לוועדות פירוט מדויק של הקצאות הכספים. "בכל מקרה, זו טיפה בים אל מול הקטסטרופה", הוסיף.

    במהלך הדיון אמר ח"כ מאיר כהן: "ראשי ערים לא זזים בלי הכספים שמעביר להם מפעל הפיס. דבר לא ישתנה עד ששר האוצר יתחייב להעביר לעיריות את מאות מיליוני השקלים במקום מפעל הפיס". בתגובה אמר לו ח"כ אלאלוף: "אתה יודע כמה מיליארדים נמצאים בקופות מפעל הפיס, למרות שהם כביכול חולקו?".

    סמנכ"לית השיווק של מפעל הפיס, דפנה נעים-שאול: "אנחנו פועלים על פי הנחיות משרד האוצר. בעיית ההתמכרות היא מתונה וכוללת כ-2% מהשחקנים, צריך לקחת את הדברים בפרופורציה. גם אם נפנה את המכונות האלקטרוניות, הבעיה לא תיפתר כי יש שוק בלתי חוקי. יש לנו תכניות ופתרונות רבים להתמודדות עם התמכרויות, אבל בואו לא נשפוך את התינוק עם המים".

    היועצת למנכ"ל משרד האוצר, נירית איבי, בישרה: "חישבנו מסלול מחדש לגבי הרגולציה על מפעל הפיס. הקמנו ועדה שהמלצותיה יצאו בשבועיים הקרובים, ואנחנו עומדים לראות שינוי מציאות אמיתי".

    ח"כ אלאלוף סיכם את הדיון ואמר: "הוועדות מזדהות עם עמדת שר האוצר ודורשות להוציא מהשוק את כלל המכונות האלקטרוניות של מפעל הפיס. מיד בתום פגרת הקיץ, נקיים שוב דיון ממושך בהמלצות שיגבש עד אז משרד האוצר בנושא".



    0 תגובות