- רדיו קול חי - -

הסלוגן של אוקראינה: "שלומי אמונים – ארבעים ועושים"

ההכנות לוועידת שלומי אמונים שתתקיים באוקראינה כבר בעיצומן. במסגרת זו נבחר גם הסלוגן שילווה את הוועידה: "שלומי אמונים הכלל חסידי – ארבעים ועושים".

"הסלוגן הזה מבטא יותר מכל את מהותה של תנועת שלומי אמונים", אומרים בוועדה המכינה. "מהיום בו זרע מייסד התנועה הרב מנחם פרוש את הזרעים הראשונים של סיעת שלומי אמונים באגודת ישראל, כבר הייתה העשייה המאפיין הבולט ביותר של התנועה.

"דורות של עסקנים כבר הקימה התנועה, דור הולך ודור בא, והמכנה המשותף אותו חולקים כל נציגיה במרוצת השנים, הוא העשייה. כל פעיל בשלומי אמונים יודע היטב שבתנועה שלנו לא מסתכלים על שום דבר אחר, רק על עשייה למען הציבור, ובשמו של הציבור.

"בכנסת, בעיריות, בלשכות לפניות הציבור ובאירועים השונים שנערכו והתקיימו על ידי תנועת שלומי אמונים באגודת ישראל, תמיד העשייה תפסה את המקום הראשון בסדר היום. כי זה מה שעושים בשלומי אמונים: עושים".

בוועדה המכינה מציינים שהסלוגן שנבחר נועד לבטא גם את השאיפה לעתיד, ולא רק טפיחת שכם על העשייה שנעשתה בעבר: "ארבעים ועושים זה לא רק ארבעים שנה אחורה", הם אומרים, "אלא גם ארבעים שנה קדימה, וגם מעבר לכך. כל מי שחבר לתנועה הזאת, כל מי שרוצה להיות חלק ממנה יודע את זה, ששלומי אמונים זה סמל ומופת של עשייה ציבורית.