אחרי שתמך בחב"ד ובגיורים, המיליארדר מסתער על הבדואים

    כך נמנה איל ההון האוסטרלי שנים רבות על עמודי התווך של פעילות 'קידום פתרונות לבעיית הגיור בישראל', בעיקר דרך ארגונים המציבים אלטרנטיבה לגיור של הרבנות, ובראשם ארגון רבני בית הלל
    ישראל פריי 1 Comment on אחרי שתמך בחב"ד ובגיורים, המיליארדר מסתער על הבדואים

    האיש העשיר באוסטרליה הוא יהודי העומד בראש קרן פילנטרופית התורמת לשלל מטרות מגוונות בארץ ובעולם • השבוע פורסם היעד החדש אליו נושא הוא את עיניו: שיפור תנאי החיים של הבדואים בדרום ו'אינטגרציה שלהם עם האוכלוסיה היהודית בישראל'

    צילום: ברלה שיינר, COL
    כך נמנה איל ההון האוסטרלי שנים רבות על עמודי התווך של פעילות 'קידום פתרונות לבעיית הגיור בישראל', בעיקר דרך ארגונים המציבים אלטרנטיבה לגיור של הרבנות, ובראשם ארגון רבני בית הלל
    20:34
    28.03.24
    אבי מימרן No Comments on אבי מימרן במונולוג כאוב: "מדינה קומוניסטית או מדינת היהודים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאיש העשיר ביותר באוסטרליה קוראים הארי טריגובוף, והוא יהודי. ממרום גילו, עושרו ומעמדו, הקים טריגובוף קרן פילנטרופית הנושאת את שמו, ופועלת לקידום מטרותיו החברתיות.

    גם בישראל פועלת הקרן בנדיבות לא מועטה, ומעקב אחר הפרויקטים בהם היא מעורבת, עשוי לעורר נחת ושביעות רצון בקרב גורמים מסוימים, אך להיתקל גם בחוסר שביעות רצון של רבים אחרים.

    כך נמנה איל ההון האוסטרלי שנים רבות על עמודי התווך של פעילות 'קידום פתרונות לבעיית הגיור בישראל', בעיקר דרך ארגונים המציבים אלטרנטיבה לגיור של הרבנות, ובראשם ארגון רבני בית הלל.

    אחרי שככל הנראה התפנתה הקרן האוסטרלית מדאגה לסוגיית יהדותם של עולי ברית המועצות, החלה עמלה על פרויקטים לשיפור איכות החיים של הבדואים בנגב.

    "המטרה היא אינטגרציה שלהם עם האוכלוסיה היהודית בישראל", כך ב'גלובס', "במסגרת זו אמור להיפתח בספטמבר בית ספר תיכון ברמה גבוהה בנגב עבור הבדואים וכן לפעול בדרכים שונות להעלאת רמת החיים במקומות היישוב שלהם. פרויקט נוסף שבדרך הוא הקמת מרכז הכשרה תעסוקתי עבור הבדואים במרכזי התעשיה שגב שלום ונאות חובב, שמתוכנן להתחיל ב-2017".

    מנכ"ל מכון טריגובוף, שלום נורמן, מצוטט כאומר: "בית הספר יהיה סלקטיבי, כשמטרתו לכוון למצוינות והנהגה".

    חיפשנו את מטרות הארגון ברשם העמותות, וכך נכתב בהם: "חיזוק מגמות של מתינות ואחדות בתוך האוכלוסייה היהודית המתגוררת בישראל או זו השואפת לעלות אליה. טיפוח מנהיגות יהודית אחראית ומתונה בישראל וחיזוק יכולותיה במדינת ישראל ובתפוצות. קידום יוזמות ושת"פ בהסדרת מעמדם הפורמלי של העולים מחבר המדינות (בריה"מ לשעבר) כיהודים בישראל".

    יצוין כי המיליארדר האוסטרלי נחשב גם לתומך בפעילות חב"ד ביבשת, ולפני כחמש עשרה שנה ערך ביקור בפנימיית 'אור שמחה' בכפר חב"ד, שם חנך את גן טריגובוף' – פארק ילדים רחב ידיים ששמו הונצח עליו, ואף קבע מזוזה במשפחתון שבנייתו הושלמה באותם ימים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה עם כלל החרדים הם לא יהודים שצריכים עזרה עניי דתך קודמים לא?