דני דנון נבחר ליו"ר ועדת המשפט של האו"ם

    הליך המינוי לראשות הוועדה כלל בחירות פנימיות בתוך קבוצת המדינות האזורית בה חברה ישראל, ולאחר מכן, בעקבות התנגדות של קבוצת המדינות הערביות למינוי, התקיימה הצבעה חשאית בעצרת הכללית של האו"ם על ידי 193 המדינות החברות. לאחר המינוי זכה השגריר דנון לברכות ממדינות רבות מרחבי העולם
    איתי גדסי No Comments on דני דנון נבחר ליו"ר ועדת המשפט של האו"ם

    מדינת ישראל חברה באו"ם מזה 67 שנים- ומעולם לא מונתה לעמוד בראש ועדה קבועה • איראן ומדינות נוספות פעלו כדי להכשיל את המהלך ולמנוע מהשגריר דנון לעמוד בראש הוועדה

    הליך המינוי לראשות הוועדה כלל בחירות פנימיות בתוך קבוצת המדינות האזורית בה חברה ישראל, ולאחר מכן, בעקבות התנגדות של קבוצת המדינות הערביות למינוי, התקיימה הצבעה חשאית בעצרת הכללית של האו"ם על ידי 193 המדינות החברות. לאחר המינוי זכה השגריר דנון לברכות ממדינות רבות מרחבי העולם
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי חודשים רבים של מאבק דיפלומטי עיקש מאחורי הקלעים, שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, נבחר לראשות ועדת המשפט של האו"ם, העוסקת בנושאים רגישים כגון המאבק בטרור העולמי. מדובר בהישג היסטורי שכן זאת הפעם הראשונה מאז כניסתה של מדינת ישראל לאו"ם ב-1949, שנציג ישראלי יעמוד בראש ועדה קבועה של האו"ם.

    ועדת המשפט (הוועדה השישית) עוסקת בנושאים הרגישים ביותר בתחום המשפט הבינלאומי, כולל בסוגיית ההסכמים הנלווים של אמנות ז'נבה והטרור העולמי. אחד הנושאים הראשונים עימם השגריר דנון ידרש להתמודד כיו״ר הוועדה הוא הנסיון לגבש אמנה בינלאומית למאבק בטרור.

    "אני גאה להיות הישראלי הראשון בתפקיד," אמר השגריר דנון והוסיף: "ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בתחום המשפט הבינלאומי ובתחום המאבק בטרור ואנו שמחים לחלוק מניסיוננו עם מדינות העולם", אמר.

    הניצחון הישראלי הגיע לאחר מאבק דיפלומטי חוצה יבשות, ארוך ומורכב שניהלה משלחת ישראל לאו״ם יחד עם משרד החוץ בירושלים ושגרירויות ישראל ברחבי העולם. קבוצת המדינות הערביות וקבוצת המדינות המוסלמיות (OIC) שכוללות מדינות מוסלמיות נוספות העוינות את ישראל ובראשן איראן, השיקו קמפיין מתואם בניסיון לטרפד את מינויו של השגריר דנון לראשות הוועדה. איראן אף ניסתה לגרום לביטול מועמדותו של השגריר דנון באמצעות מכתב פניה לכל מדינות האו״ם, אשר הפיץ דברי שנאה ושקר כלפי מדינת ישראל- אך נחלה כישלון.

    "לא ניתן למדינות דיקטטוריות ואנטי ישראליות לפגוע בישראל בזירה המדינית," אמר השגריר דנון והוסיף: "במיוחד למדינות הללו אני ממליץ להאזין היטב לתפקידי הוועדה, שכן יש להן הרבה מה ללמוד בתחום המשפטי. מדינת ישראל היא מדינה חברה באו"ם וכל ניסיון לפגוע בזכויותינו החוקיות בארגון יתקל בהתנגדותנו הבלתי מתפשרת.״

    מועמדותו של השגריר דנון זכתה לתמיכה נחרצת מצד מדינות רבות, בראשן ארה״ב וכל המדינות האירופאיות, שהביעו אמון מלא בעד השגריר דנון לתפקיד.

    הליך המינוי לראשות הוועדה כלל בחירות פנימיות בתוך קבוצת המדינות האזורית בה חברה ישראל, ולאחר מכן, בעקבות התנגדות של קבוצת המדינות הערביות למינוי, התקיימה הצבעה חשאית בעצרת הכללית של האו"ם על ידי 193 המדינות החברות. לאחר המינוי זכה השגריר דנון לברכות ממדינות רבות מרחבי העולם.



    0 תגובות