עובדים דתיים במשרד הבריאות: "אנחנו מופלים לרעה"

    מידי שנה מתקיימים סיורים לימודיים לעובדי המשרד אולם הם אינם תואמים לעולמם של שומרי המצוות. השנה לדוגמה מתקיימים הסיורים תוך שילוב ערבי בידור עם זמרות, רחצה מעורבת וללא כשרות מהודרת – מה שאינו מאפשר לעובדים הדתיים להשתתף בפעילויות
    יוסי צלניקר 3 Comment on עובדים דתיים במשרד הבריאות: "אנחנו מופלים לרעה"

    "בפעילויות הרגילות אנחנו לא באמת יכולים להשתתף. אין כשרות מהודרת. כל ההווי הוא חילוני ולכן נדרש לקיים פעילות שמתאימה לכשליש מעובדי המשרד" הם מלינים • משרד הבריאות: העובדים לא נרשמים לפעילות

    סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    מידי שנה מתקיימים סיורים לימודיים לעובדי המשרד אולם הם אינם תואמים לעולמם של שומרי המצוות. השנה לדוגמה מתקיימים הסיורים תוך שילוב ערבי בידור עם זמרות, רחצה מעורבת וללא כשרות מהודרת – מה שאינו מאפשר לעובדים הדתיים להשתתף בפעילויות
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דווקא המשרד הממשלתי שבראשו עומד שר חרדי – לא מעניק אפשרות שיוויונית לסיורים לימודים המותאמים לעובדיו הדתיים, כך טוענים עובדים דתיים במשרד הבריאות.

    על פי ההערכות כשליש מבין מאות עובדי משרד הבריאות, הינם שומרי תורה ומצוות. כמה עשרות מעובדי המשרד, בדגש על מחלקת המחשוב, הינם חרדיים לכל דבר, אולם בכל הנוגע לסיורים הלימודיים מהם נהנים עובדי המשרד, נפקד מקומם של העובדים החרדים, כך טוענים כמה מהם.

    מידי שנה מתקיימים סיורים לימודיים לעובדי המשרד אולם הם אינם תואמים לעולמם של שומרי המצוות. השנה לדוגמה מתקיימים הסיורים תוך שילוב ערבי בידור עם זמרות, רחצה מעורבת וללא כשרות מהודרת – מה שאינו מאפשר לעובדים הדתיים להשתתף בפעילויות.

    מטענות עובדים שהגיעו לידי אתר 'קול חי' עולה כי מספר פעמים פנו נציגי העובדים הדתיים לאחראים במשרד על הפעילות, אולם דבר לא השתנה. השנה, כך נטען מפיהם, הודיעו במשרד על כוונה לקיים פעילות שכזו לעובדים הדתיים, אולם לאחר שבוע הודיעו במשרד במפתיע, כי לא נרשמו כעשרים עובדים לפעילות ועל כן היא לא תצא אל הפועל. "אנו יודעים שנרשמו יותר מעשרים עובדים לפעילות" אומר לאתר 'קול חי' אחד העובדים הדתיים "לנו זה נראה שמישהו במשרד לא רוצה לקיים פעילות לדתיים, וזה קשה שבעתיים להבנה כשבראש המשרד עומד שר חרדי". הוא אומר.

    "בפעילויות הרגילות אנחנו לא באמת יכולים להשתתף. אין כשרות מהודרת. כל ההווי הוא חילוני ולכן נדרש לקיים פעילות שמתאימה לכשליש מעובדי המשרד".

    ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לאתר 'קול חי': "הנושא עלה לפני כשנתיים ושלושה חודשים. בוצעה הרשמה אשר לא העלתה מספר מינימלי של נרשמים, ולכן לא התקיים סיור. השנה שוב, על פי בקשה של מספר עובדים, פרסמנו את האופציה לסיור מיוחד המותאם לאוכלוסייה זו. מאחר ולא נרשמו מספיק עובדים, לא יתקיים סיור כזה. במקרה ותהייה דרישה ממשית, נארגן סיור מותאם לאוכלוסייה זו".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      בכל משרדי הממשלה זה כך, לא סופרים את העובדים הדתיים והחרדים

    2. 2

      מאת פורם זעקת מוסדות החינוך החרדים

      ברוכים הבאים!
      מנסיון, אין לחרדים שוויון זכויות במדינה הזאת
      ישנה פקידות ישנה שהושרש בה מזה שנים גישה לוחמנית
      נגד הציבור החרדי שמהווה לדידם נטע זר שיעש למגרו, וכל האמצעים כשרים
      אולי אתם תעוררו את כבוד השר מהתרדמת ושכרון הס(ש)קרים שמגוייסים
      על ידי בעלי עניין להסיח דעתו מהמלחמה האמיתית בה אנו נצבים ועמה אנו מתמודדים
      כחרדים יום יום
      אין לנו אלא לנחמכם כי הנכם נאבקים על השמנת לקינוח (סיורים זה לא לחם וחלב)
      אנו מוסדות החינוך נאבקים על הקיום, ומשלמים על זה מחיר מאוד כבד תוך כדי הקרבה אישית
      של חובות, חקירות ואיום בקריסה, כאשר כבר לא מעט מוסדות קרסו ,נסגרו,ונמכרו
      בושה וחרפה שכך נראית קואליציה בשיתוף עם נציגים חרדים!

    3. 1

      תגובה שקרית של הנהלת המשרד,לא בוצעה שום הרשמה לפני שנתיים ! רק כעת בהתראה קצרה והכל להשתיק את לשכת ליצמן. הסיור היה אמור להיות במלון כינר , מענין יהיה לבדוק האם אמנם היתה הזמנה שם?