כחלון על סדן: אפשר להסתפק בהתנצלות ולהמשיך הלאה

    איתי גדסי 1 Comment on כחלון על סדן: אפשר להסתפק בהתנצלות ולהמשיך הלאה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר והשר להגנת הסביבה משה כחלון השיב היום במליאת הכנסת לשאלות הח"כים במסגרת 'שעת שאלות'. על פי המתכונת החדשה, משיב השר במשך שעה עגולה לשאלות המופנות אליו על ידי חברי הכנסת ואינן מוגשות לו מראש, כאשר לפחות 75% מהזמן מוקדש לשאלות של חברי האופוזיציה. על כל תיק נוסף בו מחזיק השר מוקצות 10 דקות נוספות לשאלות.

    ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) פנה לשר כחלון ואמר: "ישנה תופעה ברורה של התעללות של חברות הביטוח במבוטחים סיעודיים, בשנה האחרונה תחת כהונתך זה הגיע לשיא חדש. במתח הזה שבין שמירה על החברות ועל המבוטחים אין ספק שהרגולטור איבד את האיזון. ברפורמה שתיכנס לתוקף ב-1 ביולי, נכה שיכול לבצע תנועה פשוטה לא יוכר כמוגבל בתנועה, יכנסו שינויים שפוגעים במבוטחים החלשים ביותר. הרגולטור הוא שקובע את הקריטריונים והמבחנים, שכן חברות הביטוח מבקשות מדיניות חדשה וללא אישור המפקחת על הביטוח זה לא היה נכנס לתוקף. האם זה עולה בקנה אחד עם תפיסתך כשר אוצר חברתי?"

    השר כחלון השיב לח"כ שמולי: "אני לא רופא ולא קובע קריטריונים רפואיים. אבל אני מתחייב שלא תהיה הרעה במצבם של הקשישים, הנכים כל עוד שאני שר אוצר, בוודאי לא באמצעות רגולציה. אני לא צריך תעודת כשרות ממך או מאף אחד, כי מה שעשיתי בשביל אוכלוסיות חלשות לא רבים עשו".

    ח"כ תמר זנדברג (מרצ) שאלה: אתה ממונה כעת על שני משרדים שנמצאים בניגוד עניינים מובנה. האם במהלך החודשיים האלה תימנע מלעסוק באישור תכניות בנייה שיש בהן השלכות סביבתיות?
    עוד שאלה: בשבוע שעבר מונה בהליך מוזר יש שיאמרו מחטפי רמי סדן ליו"ר דירקטוריון חדשות 10. הודלפה התבטאות גזענית כלפי ציבור שאתה אחד הנציגים שלו. אמנם הדעות חלוקות לגבי מה בדיוק נאמר אבל יש הסכמה של כל הגורמים שנאמרו התבטאויות לא ראויות, האם לדעתך הוא צריך להתפטר?

    השר כחלון השיב לח"כ זנדברג: "לא אעסוק בדבר שעלול לעורר ניגוד עניינים. במשרד להגנת הסביבה יש מנכ"ל מצוין וצוות מצוין ואני לא חושב שאדרש לכך. אם כן, אתייעץ עם היועמ"ש ואפעל על פי חוק. לגבי רמי סדן, אם הדברים נאמרו אני רואה זאת בחומרה, אסור שאמירות כאלה יאמרו. אני חושב שאפשר להסתפק בהתנצלות ולהמשיך הלאה. אין ספק שמדובר באמירה אומללה שלא הייתה צריכה להיאמר. אנשים שנושאים תפקידים בכירים זורקים מילה וסוחבים אותה 20-30 שנה קדימה. אנשים שמצוטטים צריכים להיות זהירים בהרבה".

    ח"כ מירב מיכאלי (המחנה הציוני) שאלה: "מתפרסם מעל כל במה שאתה עומד להגיש לכנסת תקציב דו שנתי. גורמים רבים במשרדך הביעו את התנגדותם למהלך וגם בג"צ אמר דברים חריפים על המשמעויות של תקציב דו שנתי והתיר אותו רק במקרים חריגים כמו שנת בחירות. אנחנו בפתחה של שנה שבה אמור להיות מוגש תקציב בצורה הכי רגילה, סבירה וראויה ובכל זאת, משיקולים פוליטיים בלבד ובניגוד לטובת הכלכלה, המשק ואזרחי ישראל אדוני מבקש להגיש תקציב דו שנתי, הכיצד?"

    השר כחלון השיב לח"כ מיכאלי: "אני אמרתי את דעתי, אני לא חושב שתקציב דו שנתי הוא דבר נכון, אך נאלצתי להסכים לכך כי התחייבתי בהסכם הקואליציוני. אין לי עניין להפיל את הממשלה כרגע, נעשים דברים טובים וחשובים. אני חבר בממשלה, זה ה'טריידאופים' של הפוליטיקה, אין מה לעשות. התחייבתי וכך אפעל.

    עם זאת, יצרנו מנגנון לפיו באוק' 2017 בודקים את כל מנגנוני ההתכנסות. אם יש התבדרות של מעל 10 מיליון ש"ח אנחנו מביאים מנגנון התכנסות לכנסת, אם בכנסת זה לא עובר הכנסת מתפזרת ונופלת הממשלה. למעשה, עשינו פה תקציב שמצביעים עליו פעם אחת אבל הוא פעמיים חד-שנתי. יש תקציב 17 ותקציב 18, תקציב 18 ייבדק באוק' 2017, אם התחזיות יאומתו זה יתממש, אם לא- יתבצעו השינויים הדרושים. הייתי מעדיף לעשות תקציב כל שנה אבל מדובר בתקציב אחראי".

    ח"כ מנחם אליעזר מוזס שאל את השר כחלון: מה בדעתך לעשות כדי שראשי ערים יקציבו אחוז מסוים מתוך המכרזים המאושרים בתחומי השיפוט שלהם, לחרדים. הרב מוזס אמר לשר האוצר כי החרדים לוקים בכפלים: גם מודרים ממכרזי הבניה וגם נענשים כאשר עליהם בלית בירה להתגורר בדירות לא חוקיות שאינן מזכות בהשתתפות המדינה בשכר דירה.

    השר כחלון השיב לח"כ מוזס. "הוצאנו מכרזים בבית שמש. במסגרת השיווקים שלנו אנחנו מתחשבים בזה וכשאין התנגדות של ראשי ערים, האוהבים לשמור על צביון שכונתי קיים, אנחנו עומדים על כך". שר האוצר אמר כי בהמשך ירגיש זאת הציבור החרדי בשיווקים. "גם המגזר החרדי וגם המגזר הערבי ירגישו בהבדל". לגבי חיוב ראשי ערים הגיב השר: "לשכנע ראשי ערים? אינני יודע איך. לא יכול להתחייב שלא לחתום איתם על הסכמי גג. זה לא פשוט". ח"כ הרב מוזס הגיב ואמר: "לכן, אביא זאת בחקיקה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      צודק לגמרי
      נכון שהישראלים אוהבים תמיד להתקדם ולטפס,אבל כולנו שוכחים שמותר לרדת אם עלינו לפסגה הלא נכונה..