פשרת גפני: הגמ"חים יוכרו כמוסדות לתועלת הציבור

    במהלך הישיבה התברר שכללי ה-Fatca בכל מקרה לא חלים על גופים קטנים עד היקף הפקדות של 50 אלף דולר לאדם או עד היקף נכסים של 50 מיליון דולר
    איתי גדסי No Comments on פשרת גפני: הגמ"חים יוכרו כמוסדות לתועלת הציבור

    בלחץ יו"ר ועדת הכספים גפני נמצאה פשרה בנושא הגמ"חים: יוכרו כמוסדות לתועלת הציבור וכמי שאינם גופים פיננסיים • יוקם צוות בין-משרדי שיסייע לגמ"חים לעמוד בכל הפרוצדורות הדרושות ובדרישות החוק האמריקאי

    ח"כ משה גפני צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
    במהלך הישיבה התברר שכללי ה-Fatca בכל מקרה לא חלים על גופים קטנים עד היקף הפקדות של 50 אלף דולר לאדם או עד היקף נכסים של 50 מיליון דולר
    5:59
    19.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים נ"א – נ"ב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום ויכוחים נוקבים עם האוצר ולאחר דחיות בחקיקת התיקון לפקודת מס הכנסה הנוגע ליישום הסכם ה- Fatca עם ארה"ב בשל החשש מפגיעה בגמ"חים, נמצאה הפשרה שתאפשר לקדם את החקיקה תוך הבטחת המשך פעילותם. הסכם ה- Fatca עליו חתמה ישראל עם ארה"ב, מחייב את הגופים הפיננסיים בישראל לדווח לרשות המיסים האמריקאית באמצעות רשות המיסים בישראל על אזרחים אמריקאים, שלהם חשבונות בישראל. זאת כחלק מניסיון האמריקאי להעמיק את גביית המיסים מאזרחים אמריקאים המתגוררים מחוץ לגבולות ארה"ב.

    עיקרי הפשרה בנודע לגמ"חים הוצגו היום (ב') בדיון בוועדת הכספים ע"י אנשי האוצר, ולפיהם בעלי גמ"חים יידרשו להגיש תצהיר על-כך שמדובר בגופים עם מטרות ציבוריות ולעמוד בדרישות מעמותות ומלכ"רים ובכך יוכרו כמי שאינם גופים פיננסיים והוראות הסכם ה- Fatca לא יוחלו עליהם. הפשרה הושגה בלחצו של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני שתבע מאנשי האוצר למצוא פתרון להחרגת הגמ"חים מההסכם.

    בישיבת הוועדה היום דרש גפני מנציגי הממשלה, לתת לגמ"חים ארכה עד אמצע יולי על-מנת שיוכלו להספיק להירשם כעמותות הפועלות לתועלת הציבור ללא החשש מסגירת חשבונותיהם בבנקים שבהם הם מנוהלים כאן בישראל.

    משנה לכלכלן הראשי באוצר, פרידה ישראלי, הציגה את ההסדר שנמצא עבור הגמ"חים: "הם יוגדרו כמוסדות ציבור לפי פקודת מס הכנסה ולא ייחשבו מוסד פיננסי, אלא יהיו במעמד של מוסד ציבור אקטיבי. כך כל ישות שתציג בפני מוסד פיננסי את התנאים הבאים, תוכר כמי שמסווגת כמוסד או חברה לתועלת הציבור והסכם ה- Fatca לא יחול עליה. על החברה/העמותה להצהיר שהתאגדה כעמותה בחוק העמותות, או כחברה לתועלת הציבור בחוק החברות והמציאה אישור של רשם העמותות או רשם החברות לצורך כך. בנוסף, אישור שהיא פועלת כעמותה ציבורית בתצהיר ע"י עו"ד, תציין את המטרה לשמה פועלת ושהיא מונה לפחות 7 חברים שאינם קרובים. מדובר במטרה ציבורית בלבד ויהיה עליה להגיש דו"ח כספי על שנת הכספים 2016 עד 30.4.17 ולא תינתן ארכה. עוד צריכה עמותה כזו להצהיר שההכנסות והן והנכסים, משמשים רק לצורך קידום המטרות הציבוריות לשמן היא קיימת".

    במהלך הישיבה התברר שכללי ה-Fatca בכל מקרה לא חלים על גופים קטנים עד היקף הפקדות של 50 אלף דולר לאדם או עד היקף נכסים של 50 מיליון דולר.

    גפני קרא לאנשי האוצר "לתת ארכה למנהלי הגמ"חים להסדיר את מעמדם כעמותות או חברות לטובת הציבור, כיוון שרוב הסיכויים שלא יספיקו להשלים זאת לפני ה- 30.6.16. יש לדחות את זה לפחות עד אמצע חודש יולי, הרי ממילא ההסכם עם ארה"ב ייכנס לתוקף רק בסוף ספטמבר 2016". כמו-כן קרא גפני לאנשי האוצר "להודיע לבנקים שההסכם עם ארה"ב לא חל על גופים קטנים".

    ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) קרא לאנשי האוצר להקים צוות בין-משרדי שיסייע לגופים להסדיר את מעמדם: "לא קל להפוך ארגונים בין לילה. נדרש שיוקם צוות בין משרדי שיכלול נציגי רשם העמותות, משרד המשפטים ורשות המיסים, שייקבעו מה התוואי שצריך ללכת בו על-מנת לעמוד בהוראות שנובעות מהחקיקה הזו. חייב להיות רצון טוב לסייע לגופים הללו".

    יו"ר הוועדה גפני אימץ את ההצעה של ח"כ טרכטנברג וקרא לאוצר להקים את הצוות הבין-משרדי ושיהיו בו גם נציגי לשכת רואי החשבון ונציגי הגמ"חים על-מנת לזהות בעיות שונות שעשויות להתעורר ולא יקבלו מענה עקב לו"חות הזמנים הקצרים". גפני פנה לפרידה ישראלי על-מנת שתרכז היא עצמה את הצוות האמור והודיע בסיכום, כי בימים הקרובים תחזור הוועדה לדון בהצעת החוק עצמה על-מנת לקדמה ולהביאה לאישור בהקדם, מה שיאפשר למערכת הפיננסית הישראלית להיערך ליישום הסכם ה-Fatca.



    0 תגובות