מתוך הפרשה • האם כדאי לנו לאבד שליטה בליל שבועות?

    כשאדם ער ונמצא בשליטה, הכל מתנהל בצורה הגיונית ושקולה. לעומת זאת במצב שינה האדם מתנתק מההגבלות הפיזיות כפי שזה בא לידי ביטוי בחלומות הבלתי מציאותיים
    צבי טסלר No Comments on מתוך הפרשה • האם כדאי לנו לאבד שליטה בליל שבועות?

    כמדי שבוע, מגיש הכתב הכלכלי של 'קול חי' טור מלא חכמה ודעה לפרשת השבוע, בהשראת שיחותיו של הרבי מליובאוויטש זצוק"ל • והשבוע: איך יתכן שבני ישראל הלכו לישון רגע לפני האירוע הגדול?

    כשאדם ער ונמצא בשליטה, הכל מתנהל בצורה הגיונית ושקולה. לעומת זאת במצב שינה האדם מתנתק מההגבלות הפיזיות כפי שזה בא לידי ביטוי בחלומות הבלתי מציאותיים
    17:47
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on ריקודי שמחה והודיה: בירושלים מתקשים לעכל את גודל הנס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבת פרשת נָשֹֹֹׁׂא נקרא את הפרשה הארוכה בתורה ובה מופיע תיאור מפורט של הקרבנות שהקריבו הנשיאים וגם דינים הקשורים בנזיר.

    עם צאת השבת נחגוג את חג השבועות שמסיים את תקופת ספירת העומר שנמשכה שבעה שבועות. חז"ל קראו לחג זה חג מתן תורה, על מנת לציין את קבלת התורה בהר סיני שאירעה ביום זה.

    שיאו של החג מידי שנה הוא בקריאת התורה בבתי הכנסת, במרכזה יקראו שוב את עשרת הדיברות-שמרכזים ומתמצתים את התורה כולה, ובכך נקבל מחדש את התורה. בלילה שבין שבת לראשון נוהגים שלא לישון על מנת ללמוד תורה ב"תיקון ליל שבועות".

    מקורו של המנהג להישאר ערים מופיע במדרש: בבוקר חג השבועות, כשמשה רבינו ירד מהר סיני כדי לתת את התורה, הוא מצא את עם ישראל מתכוננים לאירוע החשוב כשהם… ישנים ונאלץ להעירם. היום, באמצעות הלימוד לאורך הלילה אנחנו עושים "תיקון" לאירועי אותו הלילה.

    לכאורה לא ברור: כיצד אחרי המתנה של שבעה שבועות שבהם בני ישראל סופרים את הימים ועוברים תהליך רוחני של הכנה לקבלת התורה, איך יכול להיות שדווקא בשעת השי"ן הם הלכו לישון?!

    ההסבר לכך: כשאדם ער ונמצא בשליטה, הכל מתנהל בצורה הגיונית ושקולה. לעומת זאת במצב שינה האדם מתנתק מההגבלות הפיזיות כפי שזה בא לידי ביטוי בחלומות הבלתי מציאותיים. אחרי שבני ישראל עברו תהליך של התקדמות רוחנית במשך 49 יום והגיעו לדרגה רוחנית גבוהה מאוד, הם רצו ללכת לישון מתוך מחשבה שכך יועלו להתנתק מהמגבלות הגשמיות שלהם ויגיעו לדרגה הרוחנית הגבוהה ביותר.

    הטעות שלהם הייתה שלא הבינו שהתכלית לשמה קיבלנו את התורה היא לא להתנתק ולברוח מהעולם, אלא להכניס את התורה לתוך החיים והסביבה שלנו. לכן אנחנו עושים תיקון בליל שבועות.

    חג שמח וקבלת התורה בשמחה ובפנימיות!

    הדלקת נרות היום בירושלים 19:09 בחיפה 19:17 ובת"א 19:24, הדלקת נרות מחר אחרי 20:31 צאת החג ביום ראשון 20:32

    משתדלים שכולם יגיעו לשמוע את עשרת הדברות בבתי הכנסת- אנשים נשים וטף, ואפילו פעוטות בעריסה. בבתי כנסת ובבתי חב"ד ברחבי הארץ יתקיימו מחר קריאות מיוחדות בבוקר ואחר הצהריים, על מנת לאפשר לקהל הרחב להשתתף ולזכות בשפע ובברכות.

    • מעובד על פי שיחותיו של כ"ק אדמו"ר י



    0 תגובות