הפיגוע האכזרי בת"א: ליברמן מציג מדיניות חדשה ותקיפה

    זו מדיניות חדשה. עד כמה היא תחזיק מעמד ועד כמה קברניטי הצבא יצטרכו להתאים עצמם למציאות החדשה. בחדרי חדרים לרמטכ"ל יהיה ויש הרבה מה לומר. עד כמה זה ישפיע על קבלת ההחלטות? נצטרך להמתין ולראות.
    קובי פינקלר 1 Comment on הפיגוע האכזרי בת"א: ליברמן מציג מדיניות חדשה ותקיפה

    "הבוקר, מתעוררות עשרות אלפי משפחות פלסטיניות למציאות חדשה. מציאות שהם עצמם שותפים לה עם גילויי השמחה אמש על הטבח בתל אביב" • קובי פינקלר על המבחן הראשון של שר הביטחון אביגדור ליברמן

    נתניהו, ליברמן וארדן
    זו מדיניות חדשה. עד כמה היא תחזיק מעמד ועד כמה קברניטי הצבא יצטרכו להתאים עצמם למציאות החדשה. בחדרי חדרים לרמטכ"ל יהיה ויש הרבה מה לומר. עד כמה זה ישפיע על קבלת ההחלטות? נצטרך להמתין ולראות.
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביממה הראשונה בתפקידו כשר ביטחון, הונחו לפני אביגדור ליברמן שורה של המלצות ובהן הרחבת אישורי הכניסה לישראל בתקופת חודש הראמאדן. מדובר באישורים הן למשפחות ובודדים מעזה שחפצים גם לפגוש את בני משפחותיהם ביהודה ושומרון והן לעלות להר הבית, ובעיקר ביקורים של עשרות אלפים, שלא במסגרת היתרי העבודה בישראל.

    ליברמן, אולי כחלק מהרצון גם להמשך השקט היחסי וכחלק מתדמיתו החדשה, אישר הכל. מדובר במספרים אדירים לעומת שנים עברו. שמונים ושלושה אלף היתרי ביקור בחודש הנוכחי לעומת כארבעים אלף היתרים שהיו בשנה שעברה.

    כמה שעות אחרי הפיגוע הרצחני בתל אביב הכל השתנה.

    מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, בהנחיית הדרג המדיני ובראשו נתניהו וליברמן כשר ביטחון, הורה אמש על הקפאת 204 ההיתרים של בני המשפחות של המפגעים.  מדובר בחמולה גדולה מאד מתושבי יטא והאזור. אירוע כזה של שלילת היתרי עבודה לכמות כה גדולה לא קרה עוד.

    בנוסף, הוקפאו ההיתרים לרמאדן, של ביקורי משפחה של פלסטינים מאיו"ש בישראל בסדר גודל כאמור 83 אלף היתרים. זאת ועוד, בהנחיית השר הוקפאו כל הצעדים שניתנו לתושבי עזה לחודש הראמדן, בדגש על התפילות בהר הבית.

    זו מדיניות חדשה.

    כל העת וביחוד בחצי השנה האחרונה, דיברו ראשי מערכת הביטחון על כך שהצורך בקיום החיים הנורמטיבי של הפלסטינאים תושבי יו"ש, הוא צורך לשני הצדדים, "כל עוד הם ירגישו בנח ובייחוד בחודש הראמאדן יהיה פה שקט", אמרו הבכירים.

    אלא שהבוקר, מתעוררות עשרות אלפי משפחות למציאות חדשה. מציאות שהם עצמם שותפים לה עם גילויי השמחה אמש ביטא על הטבח בתל אביב, וגם על גילויי ההזדהות בעת הלויות המחבלים שביצעו פיגועים ונהרגו.

    זו מדיניות חדשה. עד כמה היא תחזיק מעמד ועד כמה קברניטי הצבא יצטרכו להתאים עצמם למציאות החדשה. בחדרי חדרים לרמטכ"ל יהיה ויש הרבה מה לומר. עד כמה זה ישפיע על קבלת ההחלטות? נצטרך להמתין ולראות.



    1 תגובות

    מיין תגובות