גוטרמן מתריע: "הכביש למודיעין עילית הוא סכנת חיים"

    גוטרמן דרש לזרז את העבודות להקמת הכביש הנוסף. "מדובר בסכנת חיים", התריע. המשטרה הודיעה כי תקיים ישיבת חירום בנושא בשבוע הבא
    ישראל פריי 1 Comment on גוטרמן מתריע: "הכביש למודיעין עילית הוא סכנת חיים"

    התהפכות משאית שחסמה את כביש הכניסה היחידי למודיעין עילית לשעות ארוכות, מעלה קולות זעם מקרב תושבי העיר • המחדל: כביש בעל נתיב אחד בלבד לעיר בעלת עשרות אלפי תושבים • ראש העיר מצטרף לזעם ומנסה להציג פתרונות

    גוטרמן דרש לזרז את העבודות להקמת הכביש הנוסף. "מדובר בסכנת חיים", התריע. המשטרה הודיעה כי תקיים ישיבת חירום בנושא בשבוע הבא
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות התהפכות משאית בכביש הגישה היחיד לעיר מודיעין עילית וחסימתו במשך מספר שעות, פנה ראש עיריית מודיעין עילית הרב יעקב גוטרמן, בדחיפות למפקד תחנת בנימין, לפתוח כניסה נוספת לעיר מודיעין עילית דרך ישוב מתתיהו באופן קבוע, עד להשלמת עבודות התכנון והביצוע לכביש נוסף לעיר, ולכל הפחות בשעת חירום.

    במקביל דרש גוטרמן לזרז את העבודות להקמת הכביש הנוסף. "מדובר בסכנת חיים", התריע. המשטרה הודיעה כי תקיים ישיבת חירום בנושא בשבוע הבא.

    דרישתו של גוטרמן לאפשר גישה נוספת דרך היישוב מתתיהו לעת עתה, נעשית לאחר שכבר הוחל בעבודות התכנון לכביש גישה נוסף למודיעין עילית, אשר יעבור ויחבר את היישובים, כפר אורנים, לפיד וכפר רות לכביש 443. מלבד חשיבותו של הכביש החדש לכניסה ויציאה נוספת לעיר, הוא יביא להקלה על עומסי ונפחי התנועה בכביש 446 בכלל ובצומת שילת בפרט.

    הכביש המתוכנן הינו דו – מסלולי עם ארבעה נתיבים עם שביל אופניים. החיבור לכביש 443 יבוצע בשני שלבים: בשלב א'- יצירת צומת מדורג עם כביש הכניסה למכבים. בשלב ב' – חיבור למחלף העתידי של נתיבי ישראל. הדגש הניתן כבר בשלב ראשוני זה של תחילת התכנונים, על מינימום חפירות ומינימום פגיעה בנוף ובערכי טבע.

    שמעון סוסן, יו"ר המועצה האזורית חבל מודיעין, מספר כי הכביש החדש יפחית בצורה משמעותית את עומסי התנועה באזור ואף יאפשר לבנות יותר דירות ביישובים ליד מודיעין עילית. לדוגמה, בכפר אורנים, יש מגבלה שלא ניתן כיום לבנות דירות נוספות, משום שאי אפשר להעמיס על כביש היישוב תוספת של יחידות דיור, מה שיביא לעומס תחבורתי בלתי נסבל. הקמת הכביש החדש תפתור את הבעיה. "הקמת הכביש חשובה מאוד לכל היישובים הללו, כולל העיר מודיעין עילית שזה חשוב ביותר".

    "הפעילות", מספר סוסן, "נעשית בשילוב כל היישובים והמועצות הרלוונטיות, מודיעין עילית בראשות ראש העיר הרב יעקב גוטרמן, מטה בנימין בראשות ראש המועצה אבי רואה, העיר מודיעין בראשות חיים ביבס, יחד איתי, כולנו עושים פעולה משולבת הנמצאת עתה בשלבים של סקיצות ותכניות, עוד לפני אישור עקרוני איך ייראה הכביש. התכניות נעשות יחד עם משרד התחבורה אשר נתן הסכמתו לכך ותומך, וכן עם רשות מקרקעי ישראל ונציג מטעמם המלווה את הפעילות".

    כאמור, עד להקמת הכביש החדש, דורש הרב גוטרמן לפתוח כביש גישה נוסף דרך היישוב מתתיהו בצומת חשמונאים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      באמת מעצבן.
      שעה ישבנו באוטובוס אתמול בתוך ברכפלד בנסיון לצאת מהעיר.
      גם בטחונית לא טוב שיש לעיר רק כניסה אחת.