אלפים צפויים להשתתף בעצרת תפילה והודיה ב'יום השחרור וההצלה'

    'ברחבי תבל מציינים בגאווה ובהכנעת ראש את תאריך כניעת הרייך השלישי ואת סיום מלחמת העולם השנייה. במדינות חבר העמים ובישראל מציינים את יום הניצחון בתאריך הלועזי, ה-9 במאי, בטקסים ממלכתיים זקופי גו ורויי זכרונות
    יוסי אשר No Comments on אלפים צפויים להשתתף בעצרת תפילה והודיה ב'יום השחרור וההצלה'

    בליל שישי הקרוב תתקיים ברחבת הכותל עצרת תפילה הודיה והתעוררות בשיתוף תנועת הנוער 'אור ישראלי' שבנשיאות הגרי"ד גרוסמן בראשות גדולי התורה והחסידות ורב הכותל והמקומות הקדושים שתועבר בשידור חי למוסקבה

    מתפללים בכותל צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
    'ברחבי תבל מציינים בגאווה ובהכנעת ראש את תאריך כניעת הרייך השלישי ואת סיום מלחמת העולם השנייה. במדינות חבר העמים ובישראל מציינים את יום הניצחון בתאריך הלועזי, ה-9 במאי, בטקסים ממלכתיים זקופי גו ורויי זכרונות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלפים צפויים להשתתף בעצרת תפילה והודיה ב'יום השחרור וההצלה' ולזכרם של קדושי השואה הי"ד בכותל המערבי. העצרת תתקיים בשיתוף תנועת הנוער 'אור ישראלי' שבנשיאות הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, ובראשות גדולי התורה. ראשי ישיבות. רבנן ותלמידיהון. רב הכותל והמקומות הקדושים, הגר"ש רבינוביץ ומאות שיגיעו מכל רחבי הארץ.

    העצרת תועבר בשידור חי לבית הכנסת הגדול במוסקבה שם ישאו תפילה יחדיו מאות מיהודי רוסיה בראשות האדמו"ר מטשרנוביל ונשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט.

    בהודעה שפרסם מטה העצרת נאמר כי 'ביום כ"ו באייר תש"ה, התשיעי בחודש מאי 1945, הכניעו בעלות הברית את גרמניה הנאצית. כנפיו של הנשר הדורסני שוברו וצפרניו קוצצו. על חורבותיה של אירופה העשנה שאדמתה נותרה ספוגה בדמם של יהודים, העולם החל לנשום לרווחה. מתוך תרועת מנצחים שהתערבה בדמעותיהם של הממאנים להתנחם, זרחה שמש חדשה על עולם חופשי יותר.

    'ברחבי תבל מציינים בגאווה ובהכנעת ראש את תאריך כניעת הרייך השלישי ואת סיום מלחמת העולם השנייה. במדינות חבר העמים ובישראל מציינים את יום הניצחון בתאריך הלועזי, ה-9 במאי, בטקסים ממלכתיים זקופי גו ורויי זכרונות.

    'ביוזמת הנגיד גבריאל גרמן זכרייב, סגן נשיא הקונגרס היהודי הרוסי ובברכת גדולי ישראל, הרבנים הראשיים לישראל, רבני אירופה, ונציגי עם, נקבע לציין את יום הניצחון השחרור וההצלה של יהודי אירופה מציפורני הנאצים ימ"ש גם לפי התאריך העברי. ביום הכ"ו באייר, בו גם החל העם היהודי להתנער מאפר הכבשנים – נס ההצלה הפיזית וסוד התחייה הרוחנית.

    בקריאת קודש שפרסמו חמישים מרבני אירופה בראשות גאב"ד אירופה, הגר"ח הכהן ארנטרוי קוראים הרבנים להרבות בתפילה ביום זה "ראוי לציין יום זה כמו שראינו שבחג הפסח שנגמר השעבוד, כמ״ש שהוציאנו מעבדות לחרות משעבוד לגאולה ומאבל ליום טוב, אע״פ שנהרגו שם רבבות מישראל. ובעבור שארית הפליטה היה יום זה יום שחרור ממחנות המוות ויציאה ממחבוא לחופש, והרשעה כולה כעשן כלתה ולכל ישראל לא יחרץ לשונו, ובנות הברית שפטו והענישו את הרשעים האלה.

    "ולכן יש בהחלט מקום לתת הודאה לה׳ יתברך על שלא הצליחו הרשעים לכלות אותנו כאשר זממו לעשות, ואילולי ניצחון צבאות הברית ובראשם צבא ברית המועצות אשר שירתו שם כחמש מאות אלף מבני עמינו ומאתיים אלף מהם נפלו בשדה הקרב על שחרור אירופה מהשעבוד של הנאצים, לא היה נשאר שריד ופליט ונפש חיה מבני עמינו על אדמת אירופה".



    0 תגובות