בנט ל'יש עתיד': "החרבתם לדורות, הפכתם את החרדים לאויבים"

    "אני לא מבטל לימודי ליבה. חוק לימודי הליבה שעשיתם, קבעתם אותו לאחרי הקדנציה שלכם, כי רציתם כותרות לא באמת לעשות. וכשזה היה שר האוצר שלכם זרקתם את זה לעוד שנתיים. לעשות הון פוליטי על הגב של החרדים זה הכי קל".
    איתי גדסי 10 Comment on בנט ל'יש עתיד': "החרבתם לדורות, הפכתם את החרדים לאויבים"

    הציבור החרדי היה היום במרכזו של ויכוח סוער בכנסת • לא היו אלה הח"כים החרדים ששלפו חרבות על חברי מפלגתו של לפיד, אלא שר החינוך נפתלי בנט • "למה התעמרתם בחרדים? אתם אוהבים את הגישה הכוחנית מולם"

    צילום: Miriam Alster/FLASH 90
    "אני לא מבטל לימודי ליבה. חוק לימודי הליבה שעשיתם, קבעתם אותו לאחרי הקדנציה שלכם, כי רציתם כותרות לא באמת לעשות. וכשזה היה שר האוצר שלכם זרקתם את זה לעוד שנתיים. לעשות הון פוליטי על הגב של החרדים זה הכי קל".
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ב"שעת השאלות" בכנסת השיב היום (שני) שר החינוך נפתלי בנט לשאלות חברי הכנסת. ולשאלת חברת הכנסת עליזה לביא מ"יש עתיד" ששאלה על היחס של משרד החינוך לחרדים. "מה אתה עושה כדי שיהיו לימודי ליבה אצל החרדים?", שאלה אותו לביא.

    בתגובה תקף בנט ואמר, "יש ציבור אחד שהוא סוג ב' בעיני "יש עתיד", זה לא החילונים ולא הדתיים ולא הצ'רקסים – זה הציבור החרדי", השיב ללביא.

    בנט המשיך בהתקפה: "למה יאיר לפיד אמר שילד בן 6 לא יכול ללכת לקייטנה רק כי הוא חרדי? הגישה שלכם היא אנטי חרדים. זו גישה נוראה, גרמתם נזק נוראי, הפעולה הראשונה שלי כשר חינוך במדינת ישראל – אמרתי שאני אתן לכל ילד ללכת לקייטנות. למה לא לאפשר לחרדים ללכת לקייטנות? הם נראים שונה? בגלל זה? בגלל שהם לא יבחרו בכם? למה התנהגתם לחרדים בצורה כל כך נוראה".

    "אתם רוצים לגרוף מנדטים על ידי "להכות בחרדים" לכו תעשו את זה גם אצל הזועביז'. אני שר חינוך של כולם. בעיניי החרדים הם אחים ולא אויבים. אני מכניס לימודי ליבה בלי תקשורת ובלי פטיש 10 ק"ג".

    לאחר מכן עלתה ח"כ יעל גרמן מ"יש עתיד" והשיבה לבנט: "כשר חינוך אתה צריך לנקוט בלשון זהירה. אנחנו ביש עתיד דואגים ודאגנו לחברה החרדית לא פחות ממך. אתה יחד אתנו הצבעת על חוק ההסדרים שמחייב את החרדים לימודי ליבה, כדי לתת להם הזדמנות שווה להתפרנס ולהגיע לאוניברסיטה".

    לדבריה, "למעלה מ-52 חוזרים בתשובה הגישו תביעה נגד המדינה, על כך שהמדינה לא לימדה אותם ליבה ופגעה בסיכויים שלהם להתפרנס. ולכן ברצוני לשאול, לאור העובדה שהצבעת בשנת 2013 בעד לימודי ליבה, האם תצביע הפעם בעד החוק של גפני שנועד לבטל את החוק שאתה הצבעת עבורו?".

    בנט השיב לה: "שאלתי שאלה פשוטה למה הפלתם את החרדים? למה יאיר לפיד ואתם הפלתם ילד חרדי בן 6 בקייטנות? אין לזה תשובה. לא קם האדם שיכול להסביר לי למה ילד חרדי לא מגיע לו קייטנה. זו הייתה מדיניות נוראה. המדיניות שלי היא: אני מטפל בזה, דרך תקנות. יש גישת בולדוזר לדרוס אותם, וזה לא הגישה שלי. זה לא עובד. יותר סטודנטים חרדים באו לאקדמיה כל שנה לפני שבאה יש עתיד. מאז שבאתם יש צניחה של כניסת חרדים לאקדמיה. למה התעמרתם בהם? אתם אוהבים את הגישה הכוחנית מול החרדים".

    "אני לא מבטל לימודי ליבה. חוק לימודי הליבה שעשיתם, קבעתם אותו לאחרי הקדנציה שלכם, כי רציתם כותרות לא באמת לעשות. וכשזה היה שר האוצר שלכם זרקתם את זה לעוד שנתיים. לעשות הון פוליטי על הגב של החרדים זה הכי קל".

    לבסוף, הצטרף ח"כ אייכלר לחגיגה ותקף את "יש עתיד", "אתם אויבי החרדים ולא דואגים להם. לפחות אל תציגו את עצמכם כשועל המפתה את הדגים בנהר לצאת ליבשה".

    יצוין, כי ביוזמת יושב ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין, מתקיים היום, לראשונה, במליאת הכנסת "שעת השאלות", כלי פרלמנטרי חדש שהוכנס בכנס החורף לתקנון הכנסת. "שעת השאלות" אמורה לאפשר לאופוזיציה להעלות נושאים במליאה באופן ישיר אל מול שרי הממשלה ובהם גם ראש הממשלה. "שעת השאלות" תהיה מעתה תוספת לאפשרות להגיש הצעות אי אמון בממשלה שבשנים האחרונות הפכו לרוטינה במליאה כמעט מדי שבוע.



    10 תגובות

    מיין תגובות
    1. 10

      כל הכבוד לבנט!!
      לא סובלת את יש עתיד(למרות שיאיר מתחנף לחרדים!!)

      1. אל תשכחו את משל הרוח והשמש…….

    2. 9

      אין מה לדבר, הוא ענה להם הפעם באומץ רב, עד עכשיו היה נראה שיש לשר מחסום של פחד
      עד כדי כך שהשאיר במקומה אפילו את המנכלי"ת שמינה פירון, כדי שלא יקומו עליו ויצעקו. אולי עכשיו מבפנים הוא רואה את המספרים
      ואת הנזק האדיר שגם גורם לשנאה המתבטאת למורת רוחינו בתסיסה ואלימות (חריגה, אך חמורה ביותר!!!)
      דווקא אצל הילדים ששומעים את הקולות ומתנגדים לכל מה שמסמל את המדינה כמו כוחות משטרה וכיבוי אש.
      עכשיו זה עבודה קשה לתקן את כל המשקעים שנוצרו בחסות תעמולת השנאה של החוליגנים מיש עתיד.
      אגב, פלא שכשר חינוך הוא לא תיקן אותם והעמיד את העובדות על דיוקם (אולי כי לא נתנו לו החבר'ה הנאורים והמתורבתים לדבר)
      כל הבנות בציבור החרדי לומדים ליב"ה וברמה גבוה ומעלים את הממוצע הארצי במבחני פיזה, רק לא לומדים על חיים נחמן ביאליק וכו'
      אלא מתחנכים לפי השקפתם (השקפה הכי ציונית שיש בגלל שדווקא לפי ההשקפה החרדים הטוענת לדבקות בחיי תורה יש לנו סיבה אמיתית לטעון על זכותינו לאחיזה בארץ הזו וזו הציונות האמיתית ולא הציונות של בן גוריון וכו')
      אצל הבנים,חלק ניכר לומדים מקצועות חול באופן מלא, ובגרעינים התורניים יותר יש ידע בסיסי במקצועות החול ומתמקדים בלימוד התורה
      בניגוד למנבאי השחורות, ההשקפה של החרדים מעולם לא טענה שכולם צריכים להיות אברכים ולא לעבוד או ללכת לצבא(צבא ההולך בדרך התורה והמצוות ולא לדאבוננו בפריצות של היום), אלא שיש לאפשר לשבט לוי של דורינו להתמקד בתורה כמו שהיה לאורך כל ההיסטוריה של עם ישראל שהיה את שבט לוי, וכן את הסכם יששכר וזבולון המהווים יחד (בהתחשב בעובדה שמדובר בגברים בלבד) פחות מ-10% המקדישים את כל חייהם לתורה, אליהם הצטרפו עוד משבט אפרים ומורי הוראה בשבט יהודה, לא מדובר בכל העם כולו, שאר העם עוסק במסחר וכלכלה קובע עתים לתורה ומוקיר ותומך בלומדי התורה.
      כפי שנאמר במדרש רבה: "זבולן לחוף ימים ישכון, הרי זבולן קדם ליששכר שכן מייחסן "יששכר זבולן", ולמה כן? אלא שהיה זבולן עוסק בפרקמטיא ויששכר עוסק בתורה, וזבולן בא ומאכילו לפיכך קדמו עליו אמר הכתוב "עץ חיים היא למחזיקים בה", יששכר כונס וזבולון מביא באניות ומוכר ומביא לו כל צרכו, וכן משה אומר "שמח זבולון בצאתך" למה? שיששכר באהליך שלך הן, שאת מסייעו לישב בהן".
      אם כן כפי המדרש מעולם לא היה זלזול במי שעוסק במסחר וכלכלה, וכך גם היום התורה היא נצחית ואינה משתנה – אין ולא היה זלזלול במי שעובד ומפרנס ואין ולא היה זלזול שמי שיוצא לצבא (כאמור,צבא המתנהל על פי הלכות התורה ולא בפריצות כמו שלצערינו קורה היום), ובלבד שיכיר הוא בערך לימוד התורה שבשבילה נברא העולם
      ומי שאינו מכיר בכך הרי שהוא "אוכל חינם" ו"פרזיט" הנהנה מעולמו של הקדוש ברוך הוא וכופר בטובתו ומתנגח בתורתו שהיא רצונו בקיום העולם

    3. 8

      יאיר לפיד לדראון עולם,
      אין מחילה גם אם יתחנף!!

    4. 7

      הוא תותח תמיד היה ויישאר. לתגובה 2 עם אתה רוצה שמישהו אי פעם יקרא את מה שאתה כותב אז כך המלצה ואל תכתוב יותר משלוש ארבע שורות

    5. 5

      בנט בחר בשעתו את לפיד על החרדים. לא נשכח ולא נסלח!

    6. 4

      במחילה, בנט, אתה היית בשעתו שותף לכל מה שלפיד עשה. אז היית אח שלו. מה אתה תוקף אותו על מה שאתה עשית יחד אתו??
      צביעות במיטבה

    7. 3

      הרבה יותר יהודים התבוללו עם השויון זכויות של נפליון מאשר עם העריצות של הצאר ניקולאי חליקות לשונו של האך (לא טעות) בנט הרבה יותר מסוכנת מאשר התקיפות של לפיד אגב נתניהו יותר מסוכן משניהם