ביוזמת הח"כ השס"י: גניזה לא תחויב בהיטל הטמנה

    במסגרת הדיון, עברה תקנה שהציע יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ יואב בן צור, לפיה חומרי גניזה יהיו פטורים מהיטל הטמנה.
    איתי גדסי No Comments on ביוזמת הח"כ השס"י: גניזה לא תחויב בהיטל הטמנה

    ועדת הפנים סירבה לאשר את העלאת היטל ההטמנה על פסולת יבשה • יו"ר הוועדה דודי אמסלם: "הרשויות המקומיות משלמות את ההיטל על חשבון שירותים בסיסיים לאזרח, ובכסף לא נעשה דבר"

    ארכיון. ילדים משחקים צילום: Nati Shohat/Flash90
    במסגרת הדיון, עברה תקנה שהציע יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ יואב בן צור, לפיה חומרי גניזה יהיו פטורים מהיטל הטמנה.
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ דודי אמסלם סירבה לבקשת המשרד להגנת הסביבה, ולא אישרה את העלאת היטל ההטמנה על פסולת יבשה. שיעור הפסולת היבשה כ-35% לעומת 65% פסולת מעורבת, בלתי מופרדת.

    "מדובר בקנס. מי שמרוויח זו המדינה", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם, "צריך לגבות כסף כדי ליזום פתרונות קצה, אבל אם אתה גובה היטל ולא מייצרים פתרונות קצה, זה סתם מס. לכן הצטברו מיליארד וחצי שקל שנגבו מרשויות, שחלק גדול מהן קורס. הם משלמים את ההיטל על חשבון שירותים בסיסיים לאזרח. הרשויות המקומיות הפכו לחמור צולע שכל הזמן מעמיסים עליו. זהו מס לא אפקטיבי. בשנה הבאה תספרו לי שבקרן הניקיון כבר יש 2 מיליארד. זה כמו כסף של מונופול – לא יודעים מה לעשות אתו. אם אין לך פתרונות קצה אתה מייצר אבסורד".

    במסגרת הדיון, עברה תקנה שהציע יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ יואב בן צור, לפיה חומרי גניזה יהיו פטורים מהיטל הטמנה. לדבריו של בן צור, "אני רואה בהעברת תקנה זו צעד חשוב, היטל הטמנה עשוי היה לפגוע בפעילות ועדות הגניזה היות והן לא היו מסוגלות לעמוד בתשלומים".

    ח"כ יעל גרמן התייחסה לדיון הכללי, ואמרה כי "חלם. המדינה רתמה את העגלה לפני הסוסים. היא מטילה קנסות על הפסולת אבל לא מציעה פתרונות. הגיע הזמן לתת תמריצים חיוביים למי שיקים פתרונות.



    0 תגובות