ליצמן: "לא הייתי רוצה להיות ראש ממשלה אפילו לדקה"

    פגשתי אותו אתמול אחה"צ כשהוא יצא מדיון ביטחוני, הוא נכנס אליי והיה נראה כאילו הכל בסדר. שום דבר לא ניכר בו. להגיד שאני מקנא בו? - בכלל לא .לא הייתי רוצה בתפקיד הזה אפילו לדקה...
    ישראל פריי 5 Comment on ליצמן: "לא הייתי רוצה להיות ראש ממשלה אפילו לדקה"

    שושבין הסכם השלום הקואליציוני מצטנע על הישגו, ומספר על מאחורי הקלעים • למה הוא מתעקש לא להצטרף לקבינט הביטחוני? מהו המחיר הכבד שראש ממשלה בישראל נאלץ לשלם? ומה דעתו על הסקרים המחמיאים? ("דרעי משום מה לא מקבל קרדיט על עשייה מצוינת")

    ליצמן ונתניהו
    פגשתי אותו אתמול אחה"צ כשהוא יצא מדיון ביטחוני, הוא נכנס אליי והיה נראה כאילו הכל בסדר. שום דבר לא ניכר בו. להגיד שאני מקנא בו? - בכלל לא .לא הייתי רוצה בתפקיד הזה אפילו לדקה...
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שושבין הסכם הפשרה בין ראש הממשלה ליו"ר 'הבית היהודי', שהשיב את שלום הבית לקואליציה ההולכת ומתרחבת, הוא שר הבריאות יעקב ליצמן. הסכם הפשרה אותו הציע, שימש סולם לירידה מהעץ עליו טיפסו הצדדים, וסלל את דרכו של ליברמן למשרד הביטחון.

    בראיון ל'מהדורת הבוקר' עם מרדכי לביא, מגיב ליצמן בצניעות להצלחה הנוספת שלו להפוך לפוליטיקאי מפורסם ואהוד: "זה הכל מלמעלה וסיעתא דשמיא. אני מודה לה' יתברך על כל רגע שהוא עוזר, ומתפלל שימשיך לתת לי השפעה".

    על השתלשלות העניינים שהוליכו להסכם, סיפר ליצמן: "יצאתי מישיבת עבודה אחר הצהריים, והחלטתי על דעת עצמי לתווך. פשוט לא הרגשתי שמדובר בנושא עקרוני שהולכים עליו לבחירות, אך מצד שני הוא עלול לברוח מהידיים, כשכל אחד מתבצר בעמדותיו. החלטתי לנסות לתווך. בהתחלה לא הלך, אחרי זה שיניתי פה ושם וזה כן הלך".

    הוא הודה כי מעבר לסוגיה הקונקרטית של מינוי מזכיר צבאי, עומדים יחסים אישיים עכורים בין שני האישים. "יש משהו עמוק ביניהם", אמר אך דחה מיד את ההצעה להעמיק גם לשם בעבודת התיווך המוצלחת שלו. "אני לא מחפש לעמני עבודה. יש לי הרבה עבודה בבריאות, המון אפילו".

    לנתניהו היה שבוע קשה מאד. החקירות, הפרסומים, האיומים, כשאתה פוגש אותו, אתה מוצא אדם מובס?

    "פגשתי אותו אתמול אחה"צ כשהוא יצא מדיון ביטחוני, הוא נכנס אליי והיה נראה כאילו הכל בסדר. שום דבר לא ניכר בו. להגיד שאני מקנא בו? – בכלל לא .לא הייתי רוצה בתפקיד הזה אפילו לדקה… אני חושב שמה שעושים לו בכלי התקשורת הוא לא סביר. הנושא של נסיעות, מתברר שכולם עשו את זה, אבל כנראה זהו המחיר שמי שרוצה להיות ראש ממשלה מתמודד".

    למה שלא תביאו את ניסיונכם וכישרונכם גם לקבינט הביטחוני?

    "אנחנו לא מתעסקים בחוץ וביטחון אנחנו מתמקדים בפנים. מה? אני יגיד אם כן יכנסו ללבנון או יצאו מעזה… לא מומחה בזה לא מבין בזה ומשאיר לאחרים. אני מתמקד בפינה, בחלקה שלי, נותן לאחרים לעשות את שלהם. אני חושב שכל דבר צריך מומחים. יש גנרלים, מומחים, צריך להשאיר את זה ככה. כשאנחנו נכנסים לקואליציה, אנחנו סומכים על ראשי המדינה שהם מנהלים את ענייני חוץ וביטחון".

    על סקר גיאוקרטוגרפיה שפורסם אמש, והחמיא ליהדות התורה עם צפי לעשרה מנדטים, אמר ליצמן: "סקרים הם כמו מזג אויר. פעם ענן, פעם רוח ופעם גשום. לא יודע מה זה אומר, אני שמח שלפחות מחמיאים לנו.

    "השר דרעי עושה עבודה מצוינת ומשום מה לא מקבל קרדיט על העבודה שלו, אני לא מבין מה הסיבה שש"ס ירדה, גם אצלנו הסקרים כל פעם לא אמרו את האמת והעניקו פחות ממה שקיבלנו. אני מקווה שכך יהיה גם הפעם".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      כל הזמן שומעים מליצמן שיש לו הרבה עבודה בבריאות
      בשביל זה הוא נשלח לכנסת? ומה עם העבודה בחינוך?
      מה הרווחנו מהפישור שהוא נתן על מגש של כסף לבנט? בנט בגלל זה
      יתחיל לכבד את ההסכמים הקואלציוניים עם החרדים? האם יעצור את הנוהל תקצוב ונוהל איתנות פיננסית?
      למה זה מגיע לציבור שלנו נציגים שלא מעניין אותם מהציבור ששלח אותם?
      (חוץ מגור שאולי מקבלים יחס מפנק ומועדף בזכות החנופה לבנט…)

      1. אם אתה אוכל את הלב תאכל לבד אל תשתף את הציבור בשטיות שלך

    2. 4

      אולי הרב ליצמן יכול להיות אחראי על המשא ומתן עם הפלסטינים

    3. 3

      מה אתם מבינים בכלל.

    4. 2

      כנראה הוא מודע שגם לא רוצים אותו