נתניהו ובנט התאחדו סביב פשרת ליצמן, והמשבר הקואליציוני נפתר

    ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את הצעתו של ח"כ יעקב ליצמן. בכך הסתיים המשבר בקואליציה והממשלה תכונס מחר בבוקר לאשר את מינויי השרים
    איתי גדסי 2 Comment on נתניהו ובנט התאחדו סביב פשרת ליצמן, והמשבר הקואליציוני נפתר

    ע"פ הפשרה, ראש המל"ל או סגנו ישמש כמזכיר צבאי זמני לקבינט • ליצמן – שהצליח שוב לגרוף כותרות אוהדות – אמר בתגובה: "כולי תקווה שהממשלה תתרחב ותמשיך בפעילותה למען אזרחי ישראל, בעזרת השם" • הבוקר, מינויו של ליברמן לשר הביטחון יאושר בממשלה

    ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את הצעתו של ח"כ יעקב ליצמן. בכך הסתיים המשבר בקואליציה והממשלה תכונס מחר בבוקר לאשר את מינויי השרים
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשבר הקואליציוני בין נפתלי בנט לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו – נפתר. הצדדים הביעו את הסכמתם למתווה הפשרה שהציג שר הבריאות יעקב ליצמן, ובכך נסללה הדרך להשבעתו של ליברמן כשר ביטחון, ולכניסת מפלגתו לקואליציה.

    סלע המחלוקת התגלע בשל דרישת בנט -שהועלתה עם חתימת ההסכם עם ליברמן – למנות מזכיר צבאי לחברי הקבינט. על פי הפשרה של ליצמן, ראש המל"ל או סגנו יהיו אחראים לדווח לשרים ולחברי הקבינט, לפחות עד למציאת פתרון חלופי או החלטה חדשה.

    מעורבותו של ליצמן זכתה לסיקור תקשורתי גבוה, ולהערכת פרשנים שימשה כסולם לירידה מהעץ של הצדדים. אחרי שעות ארוכות שעשה ליצמן בין רחוב בלפור לבין רעננה, נראה היה כי נתניהו מסרב לקבל את הפשרה, מה שהכניס את 'הבית היהודי ללחץ.

    בעוד נפתלי בנט הוציא הודעה המאשימה את נתניהו באי היענותו למתווה ליצמן, הודיע סגן השר הרב אלי בן דהן כי "פשרת ליצמן היא פשרה ראויה שיכולה לסיים את העניין הנוכחי. אני קורא לראש הממשלה לקבל את הצעתו של ליצמן ולהתחיל את עבודת הממשלה בפורמט המורחב שלה".

    אלא שלקראת חצות לילה, הודיע ראש הממשלה כי הוא מקבל את הפשרה. "לפי הצעת ליצמן סגן ראש המל"ל (אין כרגע ראש מלל) ישמש כמזכיר צבאי זמני לקבינט עד שוועדת עמידרור תגבש מסקנות לשיפור עבודת הקבינט. בעקבות הסכמת נתניהו לפשרה, מחר יאושר מינוי ליברמן לשר ביטחון בממשלה. וליברמן יושבע מחר לשר ביטחון בכנסת והרחבת הממשלה תצא לדרך", לשון ההודעה.

    סיעת 'הליכוד' כתבה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את הצעתו של ח"כ יעקב ליצמן. בכך הסתיים המשבר בקואליציה והממשלה תכונס מחר בבוקר לאשר את מינויי השרים. השבעת השרים בכנסת תתקיים ככל הנראה מחר אחר הצהריים".

    שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן אמר: "אני מברך על הסיכום שהושג בין ראש הממשלה נתניהו לשר בנט, שהביא לפתרון המשבר בקואליציה. כולי תקווה שהממשלה תתרחב ותמשיך בפעילותה למען אזרחי ישראל, בעזרת השם".

    השר נפתלי בנט: ‏"החל ממחר בבוקר, הקבינט בישראל לא יהיה יותר ללא קצין שיעדכן את השרים. היה ניתן להגיע להסכמה זאת כבר לפני שבוע ימים, אבל טוב שקרה כעת. ‏אני מודה לראש הממשלה שהגיע להסכמה למען עם ישראל וחיילי צהל. עם ישראל ניצח".

    על פי מרבית הפרשנים הפוליטיים, ה"סיבוב" הפוליטי הנוכחי בין נתניהו לבנט, נגמר בניצחונו של הראשון, ובכניעתו המוחלטת של יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט. "אנחנו עדים עכשיו להתקפלות מפוארת של נפתלי בנט. דרישה נכונה הובילה למשבר מיותר. החבל לא נקרע הפעם אבל מתישהו בעתיד הממשלה כולה תיתלה עליו", צייץ עמית סגל.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בנט הוא עדיין איש צעיר בסך הכל בערך 43 פלוס מינוס
      מה בוער לו?
      אם הוא רוצה להתקדם ולקדם את השאיפות שלו העתידיות בהנהגה
      הוא צריך להיות ממלכתי ולא לדחוק ציבורים שונים לפינה
      וודאי שלא כלפי הציבור החרדי, שום מנהיג, וודאי לא ימני
      לא יוכל לבסס לאורך זמן את הקריירה שלו בהנהגה בלי תמיכת הציבור החרדי

    2. 1

      אוהבים אותך, ליצמן