- רדיו קול חי - -

מחלוקת המועצות • הגראי"ל דחה את תכנית 'עוז לתמורה'

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א הורה לדחות את יישום תוכנית "עוז לתמורה" בסמינרים החרדיים. זאת לאחר פגישה ארוכה עם הגר"מ קסלר רב העיר מודיעין עלית, אשר פירט בפני ראש הישיבה את השיקולים לכאן ולכאן.

יצויין כי הגאון רבי ברוך שפירא הגיע כבר לפני שבוע למעונו של מרן הגרי"ג אדלשטיין כדי שיחתום נגד הרפורמה אך הגר"ג שלח אותו למרן ראש הישיבה.

עיקרי הרפורמה שאמורה להיכנס בשנה הבאה לתוקף גם בסמינרים החרדיים קובעת הגדלת שעות הלימוד של המורות, והוספת תקנים לסמינרים ואפשרויות קידום. כך שאם מורה סיימה ללמד בשעה 13:00, הרי שלאחר יישום התוכנית היא תיאלץ ללמד עד לשעה 16:00.

הרפורמה המדוברת היא לא חדשה, והיא נחתמה בין ארגון המורים למשרד האוצר ולמשרד החינוך בימי השר גדעון סער.

נציין כי מועצת גדולי התורה של אגו"י אישרה את יישום הרפורמה. ובבני ברק כל הסמינרים החסידיים נמצאים בתוכנית עוז לתמורה. עד כה כ-60 סמינרים נמצאים בעוז לתמורה, כך נמסר ממשרד החינוך.

הנימוקים נגד יישום התוכנית: ישנן מורות שטוענות שזה לא מרוויח להם כסף ורק מאריך את שעות הלימוד. ויש נימוק נוסף מבחינה דתית שאשה תפקידה לחנך את ילדיה, ולא כל אשה חרדית יכולה ללמד עד שנה 16:00 בצהריים. נציין כי רוב המנהלים בעד יישום הרפורמה, כי זה נותן המון תקנים לבית הספר.