- רדיו קול חי - -

סקר • יהדות התורה – 10 מנדטים, ש"ס – על גבול אחוז החסימה

סקר דרמטי שהוצג ב'מהדורה המרכזית' עשוי ללמד על מגמה מפתיעה במפה הפוליטית הפנים-חרדית. על פי הסקר, לו היו נערכות כיום בחירות לכנסת, יהדות התורה הייתה מזנקת ל- 10 מנדטים, ואילו ש"ס, נמצאת על גבול אחוז החסימה, עם כארבעה מנדטים בלבד.

הסקר שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה והוצג על ידי הפרופסור אבי דגני, מעניק לליכוד- 27 מנדטים, לכחלון -7, יהדות התורה- 10, שס -4, בנט-14, מרץ-8, הרשימה המשותפת- 13, מחנ"צ- 8, לפיד -21, ליברמן -8.

על פי ד"ר דגני, לראשונה, רק 70 וקצת אחוזים ממצביעי יהדות התורה, מגיעים מאנשים המגדירים את עצמם כחרדים. יתר מצביעי המפלגה החרדית מגיעים מדתיים לאומיים, מפרנסים קשי יום, ובעלי נכות כלכלית – נתון העשוי ללמד על הגדלת מאגר המצביעים באופן דרמטי, בזכות פעולותיהם החברתיות של הח"כים, והפופולריות הגואה של הנציגים החרדים.

התמונה העולה מהסקר דרמטית לא פחות עבור מפלגות המרכז הפוליטי בישראל, בכך שמפלגת 'יש עתיד' הופכת להיות הכוח העולה והמשמעותי בה, לעומת התרסקות מוחלטת וחסרת תקדים של המחנה הציוני. אותה המפלגה ששורשיה נטועים בהנהגה הטבעית של ישראל, מוצאת עצמה – על פי הסקר – בפני קריסה ואיבוד דרך מוחלטת.

/wp-content/uploads/2016/05/אליטוב-ודגן.mp3 [1]