הטנק של נעדרי קרב סולטן יעקב יוחזר לישראל

    זו בשורה חשובה למשפחות הנעדרים. צה"ל וגורמי הביטחון עושים כל העת למען מציאת מידע ואיתור נעדרים ממלחמות ישראל. חשוב לשבח את פעילותו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט ושל ראש הממשלה, שרואים בהנצחה ובשימור המורשת ערך עליון
    ישראל פריי No Comments on הטנק של נעדרי קרב סולטן יעקב יוחזר לישראל

    אחד הקרבות הקשים והטראומטיים בהיסטוריה של צה"ל, נרשם במלחמת לבנון הראשונה, על צומת דרכים מדרום ללבנון • 30 שנה אחרי שהטנקים הישראלים הועברו לרוסיה – הודיע פוטין על החזרתם • "אירוע חשוב ובעל משמעות לאומית, סמלית ואנושית"

    זו בשורה חשובה למשפחות הנעדרים. צה"ל וגורמי הביטחון עושים כל העת למען מציאת מידע ואיתור נעדרים ממלחמות ישראל. חשוב לשבח את פעילותו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט ושל ראש הממשלה, שרואים בהנצחה ובשימור המורשת ערך עליון
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחווה סמלית או אות להידוק היחסים?: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע כי טנק צה"לי שמוצג במוזיאון רוסי, יוחזר לישראל. רוסיה נענתה בזה לבקשת ישראל, שמצידה הודתה ובירכה על ההיענות.

    סיפורו של הטנק הוא סיפורו של אחד הקרבות הקשים והטראומטיים שניהל צה"ל במלחמת לבנון הראשונה בשנת 1982. על צומת דרכים מדרום לכפר סולטן יעקוב בבקאע שבלבנון, ניהל כוח צה"ל קרב עם הסורי,  שהסתיים בהפסד צורב לצה"ל.

    במהלך הקרב שעד היום נחשב לאחד הכישלונות הגדולים של צה"ל במבצע שלום הגליל, נפלו שלשה חיילי מילואים, ושלשה נוספים נעדרים – זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן – ועד היום לא נודע מה עלה בגורלם.

    בסיום הקרב, לקחו הרוסים את הטנקים הישראלים שנפלו, על מנת לפצח את הפיתוחים הטכנולוגיים שבהם. לאחר מכן העבירו הרוסים את הטנקים למוזיאון הצבאי במוסקבה, שם הוצגו לראווה מזה שלשה אתרים.

    ארגון יד לבנים התייחס היום להודעה על החזרת הטנק: "השבת הטנק היא אירוע חשוב ובעל משמעות לאומית, סמלית ואנושית. משפחות הנעדרים יוכלו מעתה לספר את סיפור הבנים במקום שבו יוצב הטנק, שהוא העדות היחידה לאותו קרב קשה. זו בשורה חשובה למשפחות הנעדרים. צה"ל וגורמי הביטחון עושים כל העת למען מציאת מידע ואיתור נעדרים ממלחמות ישראל. חשוב לשבח את פעילותו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט ושל ראש הממשלה, שרואים בהנצחה ובשימור המורשת ערך עליון".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "מבקש להודות לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין על שנענה לבקשתי, לבקשת הרמטכ"ל, להחזיר לישראל את הטנק מקרב סולטן יעקב. אנחנו ממשיכים כל העת בדרכים שונות, לברר מה עלה בגורלם של צבי פלדמן, זכריה באומל ויהודה כץ, ואנחנו לא נשקוט עד שהדבר יתברר. אבל במקביל ובעת הזאת, אני מבקש להודות לנשיא רוסיה על המחווה ההומניטרית שלו".



    0 תגובות