מחריף המשבר בין בנט לנתניהו: "אני לא מסוגל לוותר יותר"

    "דרישתנו היא פשוטה ודרמטית: שהמפקד של הרמטכ"ל וצה"ל, כלומר הקבינט הבטחוני, הגוף שמקבל החלטות הרות גורל של חיים ומוות, יפסיק להיות עיוור. והוא כרגע עיוור מתוך החלטה"
    איתי גדסי 2 Comment on מחריף המשבר בין בנט לנתניהו: "אני לא מסוגל לוותר יותר"

    המשבר הפוליטי נמשך • השר נפתלי בנט פרסם הלילה פוסט ברשת החברתית תחת הכותרת "חיי אדם חשובים מתיקים בממשלה" ומאשים את הממשלה הקודמת בהתנהלות כושלת בצוק איתן • "לחיי אדם אין מחיר"

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר החינוך, נפתלי בנט צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    "דרישתנו היא פשוטה ודרמטית: שהמפקד של הרמטכ"ל וצה"ל, כלומר הקבינט הבטחוני, הגוף שמקבל החלטות הרות גורל של חיים ומוות, יפסיק להיות עיוור. והוא כרגע עיוור מתוך החלטה"
    11:58
    16.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הפיזיקאי מודה: "ברמה המדעית זה לא יכול לקרות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשבר הפוליטי נמשך. השר נפתלי בנט פרסם הלילה (ראשון) פוסט ברשת החברתית תחת הכותרת "חיי אדם חשובים מתיקים בממשלה" ומאשים את הממשלה הקודמת בהתנהלות כושלת בצוק איתן.

    "חיי אדם חשובים מתיקים בממשלה. עזבתי את ההייטק ובאתי לפוליטיקה אחרי שראיתי כמפקד במלחמת לבנון השנייה מה קורה כאשר קברניטי המדינה שולחים חיילים לקרב, מבלי להבין מה הם עושים. לא הייתי צריך לא עבודה ולא כסף. לא תפקיד ולא ג'וב. נשבעתי לעצמי שלא אתן למה שראיתי לקרות שוב", כתב בתחילת דבריו.

    "דרישתנו היא פשוטה ודרמטית: שהמפקד של הרמטכ"ל וצה"ל, כלומר הקבינט הבטחוני, הגוף שמקבל החלטות הרות גורל של חיים ומוות, יפסיק להיות עיוור. והוא כרגע עיוור מתוך החלטה".

    לדבריו, "אנו דורשים שחברי הקבינט יעברו הכשרה. שיקבלו חומר לפני דיונים. שירדו לשטח לראות במו עיניהם. שיקבלו תמונה מלאה, לא מצונזרת, של כלל החזיתות. שיהיה לנו מזכיר שיגיע אלינו פעם-פעמיים בשבוע ויעדכן אותנו בכל מה שצריך".

    "לצערי, כיום זה לא קורה", המשיך בנט, "חברי הקבינט ממודרים ממידע חיוני באופן עקבי. כך למשל, בשנתיים שקדמו ל"צוק איתן" חברי הקבינט לא עודכנו שיש בכלל מנהרות טרור החודרות לישראל (!), לא ידעו על תכניות האויב, ולכן ברגע האמת "צוק איתן" התנהל באיחור רב ובמשך 51 (!) יום, במקום שבוע. מבצע מהיר, נחוש וקצר היה עשוי לחסוך בחיי אדם. את המידע הייתי צריך להביא בעצמי מירידה לשטח ושיחות עם מפקדים. המצב הזה היה יכול להיגמר בפיגוע אסטרטגי נוראי בדרום".

    "כך גם במלחמת לבנון השנייה. גם שם הקבינט לא עודכן מה קורה, אך נדרש לקבל החלטות, כמו לשלוח חיילים לפעולת ה-48 האחרונות, שהתבררה כמיותרת", כתב שר החינוך.

    בנט מסיים: "במשך כבר שנתיים וחצי אני פונה לראש הממשלה בעניין בשקט מוחלט. כלום. שום התקדמות. גם ביום ראשון האחרון פניתי אליו בשקט. גם ביום שני. כלום. כפי שאסור לכסות עיני נהג אוטובוס, כך אסור לכסות עיני קבינט. שניהם מסכנים חיי אדם. על כן דרישתנו עומדת בעינה. אני רוצה לשמור על כבודו של ראש הממשלה, כל עוד נתקן כבר את הקבינט. לא תיקים, לא ג'ובים, לא תקציבים. חיי החיילים שלנו. לחיי אדם אין מחיר. אני לא מסוגל לוותר יותר".

    כזכור, ביום שישי, הודיע נתניהו כי בעקבות דרישותיו של בנט – הוא הקים ועדה מקצועית שתדון בנושא. בנט עצמו לא התרשם מדבריו ומהיוזמה החדשה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הדבר היחידי שבנט נשבע לעצמו זה להגיע לתיק הביטחון מתוך שאיפה מגלומנית להגיע
      לראשות הממשלה, כל השאר: הציבור שבחר בו, ביטחון, חינוך, לא רלוואנטיים באמת מבחינתו
      כל הדרישות שלו בעניין מזכיר(ים) צבאי(ים) וכו' זה חתירה והכנסת רגל בדרך אל היעד
      אם באמת היה מעניין את בנט ביטחון המדינה הוא לא היה יוצר זעזועים בקואליציה ימנית
      עם הנוהל תקצוב ועושק המוסדות חינוך החרדים
      נתניהו לא צריך לחשוש, בנט מאיים איומי סרק , הוא לא ילך עד הסוף ויותר על תקציבי העתק של
      הגוף המושחת ביותר במדינה החטיבה להתישבות יהודית! וחביריו בטח לא יוותרו לו על כך!
      ואם ילך עד הסוף זה יעשה רק טוב, הרצוג יכנס במקומו ובנט יבלה בנעימים באופוזיציה עם האח לפיד
      הציבור שלו יבין שיש לו עסק עם מגלומן ועושה צרות סידרתי (ראה ערך דוד לוי) והסקרים יבואו בהתאם!
      כך נתניהו יתפטר משני חתרנים במכה אחת (הרצוג לא מהווה היום כי ההבדלים בינו לבין הימין ברורים והציבור הרי ימני)
      אנו מפצירים בחכי"ם החרדים ובפרט בפרוש וליצמן אל תכגבו את בנט, אנא ממכם עודדו את ראש הממשלה
      לכונן קואליציה רחבה ושפויה, ואת סר החינוך – רודף ושונא החרדים בכי גדול בקדנציה זו הדיחו, כי בנפשנו הדבר!!!