- רדיו קול חי - -

העץ הגבוה של הפוליטיקאים • על המגרש: ביבי ונפתלי

אם חשבנו שצירפו של אביגדור ליברמן יביא שקט לקואליציה הנוכחית – כנראה שהתבדינו. לאחר שיו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט הודיע כי מפלגתו לא תתפשר וכי הוא דורש עבור כניסתו של ליברמן – מזכיר צבאי לכל חבר בקבינט הביטחוני – מדיני, ראש הממשלה ירד מהעץ ובערב שבת הודיע כי הוא מינה צוות שידון בנושא.

בלשכת נתניהו הודיעו כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה צוות שימליץ על הדרכים לעדכון והעברת מידע לשרי הקבינט, והכנתם לישיבות תוך שמירה על ביטחון המידע. בראש הצוות יעמוד ראש המל״ל לשעבר, אלוף במיל, יעקב עמידרור, וחברים בו המזכיר הצבאי לשעבר, אלוף במיל, יוחנן לוקר ויוסף צ׳חנובר שכיהן כיועץ המשפטי למערכת הביטחון וכמנכ״ל משרד החוץ. הצוות יגיש המלצות בתוך 3 שבועות".

אלא, שבנט לא קנה את ה'ירידה מהעץ' של נתניהו וב'בית היהודי' דחו אחר כבוד את "הודעתו החד צדדית וחסרת המשמעות של ראש הממשלה" ואמרו כי "שום ספין של ראש הממשלה לא יציל חיי אדם, ובטח לא עוד הקמת וועדה חסרת חשיבות כפי שהוא נוהג להקים מעת לעת".

במפלגתו של בנט לא הפסיקו לעקוץ את נתניהו ואמרו: "מומלץ לשאול את יוחנן לוקר היכן מונח דו״ח הוועדה עליו שקד במשך שנה, כמה פעמים נדון בקבינט, ומה מתוכו יושם עד היום".

"אנו מציעים, שבמקום לעסוק בפוליטיקה קטנה ובתדרוכים כל היום נגד הבית היהודי, שראש הממשלה יפתח פשוט את דו״ח צוק איתן, שם ימצא מסקנות הכתובות בדם, שזועקות למימוש. ניטרול הקבינט מסכן חיי אדם באופן ברור ומיידי, ושום ספין לא יכסה על כך. הדרישה, לתיקון כשלי צוק איתן, ותיקון הקבינט, עומדת בעינה", אמרו ב'בית היהודי.

מי כעת ירד ראשון מהעץ? והאם ליברמן יכנס בקרוב לתפקיד שר הביטחון? נמתין ונראה.