סופ"ש אקטואלי • כך ליקטנו נשמות אבודות במירון

    פגשנו את המוני עם ישראל שבאו להתעלות ולהתקדש, ולצערנו פגשנו גם בני נוער שעברו את מכסת ה'ח"י רוטל' ונזקקו לעזרה. פגשנו צעירים שהיינו די מופתעים לשמוע שהם לומדים במיטב הישיבות ברחבי הארץ
    יוסי לזר No Comments on סופ"ש אקטואלי • כך ליקטנו נשמות אבודות במירון

    יוסי לזר בטור שבועי מרתק: על ההתפתחויות הפוליטיות ועל ההילולה במירון • "הסכנה שיכול להוביל אותנו אותו ח"כ אידאליסט כמו גליק, גדולה לאין שיעור מהסכנה העלולה להיות לנו ממינויו של שר הביטחון החדש אביגדור ליברמן"

    פגשנו את המוני עם ישראל שבאו להתעלות ולהתקדש, ולצערנו פגשנו גם בני נוער שעברו את מכסת ה'ח"י רוטל' ונזקקו לעזרה. פגשנו צעירים שהיינו די מופתעים לשמוע שהם לומדים במיטב הישיבות ברחבי הארץ
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע האחרון היה דרמטי במיוחד.

    דמויות חדשות הצטרפו לכנסת ולקואליציה, לצד היתרונות של חיזוק הממשלה והתקווה שתמלא ימיה, אי אפשר שלא להתייחס לסכנה הגדולה של הדמות החדשה שנכנסה. ולא, אני לא מתכוון לכניסתו של איווט ליברמן לשר הביטחון. האיש שרק לפני מספר חודשים כינה את החרדים "כת" וקרא לח"כ הרב משה גפני "עסקן שסוחר ביהדות", אותו איווט הולך להיות האיש שאחראי על ביצוע ופרשנות לחוק גיוס בני הישיבות (בתקוה שנעבור את פסיקת הבג"ץ המשמשת ובאה בעניין).

    הסכנה היא לא מצד ליברמן שעל אף האמירות הקשות כנגדנו הרי שתמיד הוא ידע לחיות על פי הכלל הכ"כ נכון: "דברים שרואים משם, לא רואים מכאן", וברגע שקיבל את מבוקשו, הרי שלגבי שאר הנושאים של דת-ומדינה הוא התפשר בקלות על שמירת הסטטוס-קוו כפי שסוכם בסעיף 35 בהסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לבין מפלגת השלטון – הליכוד.

    לפיכך הסכנה היא לא מצד שרים וחברי-כנסת פרגמטיים שיודעים להתאים את עצמם לרוח הנושבת ולמציאות הפוליטית, הסכנה קיימת מצד אותם חברי כנסת אידיאליסטיים, חברי כנסת שלא מוכנים למכור את עצמם עבור השררה.

    ביום רביעי השבוע בטקס מרגש, הושבעו 2 ח"כים חדשים; הראשון הוא ח"כ חדש יהודה גליק, שנכנס במקום בוגי יעלון שפרש. השני, הוא הח"כ החדש-ישן יעקב אשר שישוב לפעול בכנסת כח"כ מן המניין.

    אין ספק שלצד ההתרגשות והשמחה מכניסתו של ח"כ יעקב אשר הרי שמתגבר החשש מהח"כ הדתי יהודה גליק, אותו ח"כ שמונע מאידאולוגיות מסוכנות ומסכנות, שפתח את יום השבעתו בביקור שנאסר ע"י גדולי הדור בהר-הבית. הסכנה שיכול להוביל אותנו אותו ח"כ אידאליסט גדולה לאין שיעור מהסכנה העלולה להיות לנו ממינויו של שר הביטחון החדש אביגדור ליברמן.

    אז נכון שיהודה גליק כבר תקופה עובד לפי הכלל של: "דברים שאומרים כאן, כדי להגיע לשם" לאחרונה מצאנו התבטאויות שלו שמנסות למצב אותו כאיש מרכז ומתון. כגון ההתבטאות בנושא החייל היורה ועוד. הח"כ בשבוע האחרון הביע תמיכה גדולה ברפורמים ובעוד קבוצות שוליים מסוכנות שעלולות לגרום לנזק בעם-ישראל. נקווה שכניסתו של הרב יעקב אשר תהווה איזון וחומה לכול היוזמות ההזויות שמושב הקיץ יניח לפתחנו.

    אירוע פוליטי נוסף השבוע היה הודעתו של ח"כ מהליכוד מיקי (מכלוף) זוהר על כוונתו לפרוש מהכנסת. ח"כ מיקי זוהר, מי שמוכר בעקבות הצעת חוק שהגיש שאוסרת פתיחת חנויות בשבת, הצעה שזכתה להתנגדות גורפת מצד גורמים מהאופוזיציה והקואליציה גם יחד.

    לבסוף חזר בו ח"כ מיקי זוהר מכוונתו לפרוש, ובמקביל עבר השבוע בקריאה טרומית הצעת חוק שהגיש ח"כ יגאל גואטה הקובעת שלא ניתן יהיה לחייב בהסכם בעל עסק לפתוח את העסק שלו בשבת. הצעה זו עברה בתמיכה של כל מפלגות הבית וזו דוגמה מעולה איך פועלים ועושים עבודה טובה ומקצועית שתהיה מקובלת על כל העם. בע"ה נקווה שזכות השבת תעמוד לח"כ יגאל גואטה, שימשיך להצליח ולעשות חיל בתפקידו במשכן הכנסת.

    אך כמובן שהאירוע הבאמת משמעותי וחשוב שהתקיים השבוע הוא הילולת ל"ג בעומר המסורתית במירון, אז נכון שכבר שנים שלא עליתי למירון בל"ג בעומר אבל השנה קיבלנו החלטה חשובה ודרמטית בעמותת 'עלם', שכשם שכל השנה אנו נמצאים איפה שהנוער נמצא, גם בל"ג בעומר אנחנו נהיה שם. המון היערכויות וסידורים קדמו לערב החשוב הזה ובס"ד השנה לראשונה פעילי ופעילות העמותה עלו למירון כדי לתת תמיכה לצעירים/ות שנזקקו לכך.

    פגשנו את המוני עם ישראל שבאו להתעלות ולהתקדש, ולצערנו פגשנו גם בני נוער שעברו את מכסת ה'ח"י רוטל' ונזקקו לעזרה. פגשנו צעירים שהיינו די מופתעים לשמוע שהם לומדים במיטב הישיבות ברחבי הארץ. פעילות העמותה נתנו מענה לבנות צעירות בגילאי 14-16 שברחו מביתם והסתובבו בחברה מאוד לא מתאימה.

    אז כן חילקנו מים, אוכל ואפילו סוודר, אבל בעיקר חילקנו אוזן קשבת, לב מכיל, הבנה ועזרה מקצועית לנוער שלנו. "כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק" (בבלי ברכות ט', א'). אבל למרות שכהורים אנו חייבים לסמוך על הבנים/ות שלנו, כדאי הוא ר' שמעון שיעלו על קברו יחד אבא ובן, אימא ובת. וזכות הצדיק תעמוד לנו שלא יצא מכשול תחת ידינו.

    הכותב הנו סטודנט למשפטים ורכז פרויקט ’בחזרה לקהילה'



    0 תגובות