מאיר פרוש איננו קורבן חטאת, ששלומי אמונים יראו את כוחם

    אינני מבין מי גרר את הרב מאיר פרוש לוועידה אומללה באוקראינה, מה לא טוב לערוך ועידה בירושלים, זה המקום הטבעי של התנועה הזאת בירושלים שהוקמה על ידי הרב מנחם פרוש, כאן בירושלים ולא בניכר
    הרב ישראל גליס 8 Comment on מאיר פרוש איננו קורבן חטאת, ששלומי אמונים יראו את כוחם

    הרב ישראל גליס יורה לכל עבר: דורש מויז'ניץ לפנות מקום לבעלזא, מוחה על כבוד החצרות הירושלמיות שנאלצו לוותר על נציג למען יעקב אשר, מעריך כי יוסי דייטש יהיה ראש עיריית ירושלים, אך יש תנאי: על ועידת המפלגה לעבור מאוקראינה לירושלים…

    אינני מבין מי גרר את הרב מאיר פרוש לוועידה אומללה באוקראינה, מה לא טוב לערוך ועידה בירושלים, זה המקום הטבעי של התנועה הזאת בירושלים שהוקמה על ידי הרב מנחם פרוש, כאן בירושלים ולא בניכר
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אינני מתיימר להבין בפוליטיקה. אולי אחרי שתקראו את הדברים תגידו שאני באמת לא מבין בפוליטיקה, ואולי גם אתם לא מבינים.

    כלפי מה הדברים אמורים: יש בכנסת נציגות חרדית המורכבת מפלגי היהדות החרדית: אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס. אף אחד מהאזרחים הפשוטים לא מבין למה צריך שלוש מפלגות חרדיות, כאשר כולם מדברים באותה שפה ומניחים את אותם התפילין ושומרים את אותה שבת.

    אז הבנו שהספרדים לא קיבלו ייצוג אמיתי במפלגת אגודת ישראל והיו צריכים להקים משהו אחר, ואגודת ישראל נשארה עם האשכנזים החסידים והליטאים. ועכשיו, לפני דור, ערכו מפקד – שחלקו היה מזויף – ונקבע שחסידי גור הם החסידות הגדולה ביותר, ויש את חסידות ויזניץ, החסידויות הקטנות ואנשי ירושלים, צעירי אגודת ישראל, וכולם חשבו שהשקט בא לעולם.

    באו והחליטו שהליטאים לא מקבלים יצוג מכובד והוקמה תנועה חדשה "דגל התורה" ושם הוכרז אנחנו קיימים כי אנחנו קיימים. הלכו לבחירות בשני ראשים נפרדים והדגל קיבלה שני מנדטים.

    עבר זמן והציבור החרדי גדל ואיתו גדלו הדרישות, הלכו לבחירות נוספות והמפלגות התאחדות לרשימה אחת וקבלה עוד מנדטים, אבל ההפרדה בתוך המפלגה הייתה ברורה; לכל אחד יש מועצת גדולי התורה שלו, עיתון משלו, כשרות משלו, בתי ספר משלו ועוד, חשבנו שכל אחד יפעל במלוא המרץ למען ציבור הנאמנים שהצביעו עבורו, והנה התעורר דב המחלוקת משנתו.

    רגע, אנחנו 40% מול 60% למה זה נקבע כך, מה זה גזירה שאי אפשר בלעדיה, יש עדין מוסדות שיש שם נציגות משותפת, שאחת מהם זה חינוך העצמאי, מוסד מנוון שמזמן היה צריך להסגר על מנעול ובריח, היה צריך להקים מוסד שייצג באמת את החינוך החרדי ויכלול בתוכו, גם תלמודי תורה אבל זה פרשיה אחרת.

    נחזור לחלוקה הקדושה בתוך המחנה החרדי. לפני מספר שנים הוקמה מפלגה ליטאית חדשה, שגרפה והוציאה קולות ממפלגת האם שלה דגל התורה, והפסידה. עשרות אלפים עזבו את הדגל והלכו לפח האשפה, כך שאין להם הצדקה לאנשי הדגל, לבוא בדרישות למפלגת אגודת ישראל.

    בואו נאמר שהם צודקים אנשי הדגל ומגיע להם לקבל מעמד כמו אגודת ישראל 50% מול 50% – אז למה החתמתם את הרב פרוש על מסמך אומלל כזה? במה חטאו אנשי הישוב הישן ואיתם החצרות: קרלין סטולין , בויאן , זועהיל, ביאלה ועוד?! למה הם צריכים לוותר למען איש הדגל – שיהיה האיש המוצלח ביותר – במה הוא שונה בהצלחות שלו מהרב מאיר פרוש?!.

    אמרתי לכם שאני לא מבין, אבל אני חושב שאם כל הכבוד, חסידות ויזניץ היא לא יותר גדולה מאנשי הישוב הישן וחצרות החסידים האחרות, אולי הרב מנחם לייזר מוזס צריך ללכת הביתה? [רק בגלל שהוא הבטיח רכבת למירון ולא קיים] אני חושב שאנשי שלומי אמונים צריכים לקום ולזועק חמס. הרב מאיר פרוש איננו קורבן חטאת, הגיע הזמן שאנשי שלומי אמונים יראו את כוחם.

    אינני מבין מי גרר את הרב מאיר פרוש לוועידה אומללה באוקראינה, מה לא טוב לערוך ועידה בירושלים, זה המקום הטבעי של התנועה הזאת בירושלים שהוקמה על ידי הרב מנחם פרוש, כאן בירושלים ולא בניכר. מי הגה את הרעיון האומלל הזה לפרנס את האוקרינים הגויים, מי נתן להם את הרשות לעזוב את הארץ ,זוהי ועידה שנידונה לכישלון קללת האדמה האוקראינית נמצאת בכל מקום.

    אולי מישהו יתעשת לפני שגם שם יהיה פילוג וברכת הבעל שם טוב לא תעמוד להם.

    המאבק על מקומכם צריך להיות כאן בארץ, להכריז על מפקד פנימי בתוך אגודת ישראל ולהעמיד את המפלגה הזאת במקומה. אי אפשר לתת לבושה הזאת להישאר. גם חסידות בעלזא גדלה וצריכה לקבל את מקומה המתאים. הועידה האחרונה של חסידי בעלזא שהתקיימה בירושלים אומרת הכל, מול חסידות ויזניץ.

    ולעצם העניין: מי שהוא יכול להסביר למה היהדות החרדית צריכה 4 עיתוני בוקר ואי אפשר להסתפק בעתון בוקר אחד?

    עד שמישהו יתעשת, הרשו לי כתוב את ההרגשה שלי הפגיעה ברב מאיר פרוש לא תבלע בתהומות הנשיה הקאמבק של שלומי אמונים הוא כאשר הרב יוסף דייטש יבחר לראש העיר בירושלים אבל הכל תחת ועידה שתתקיים בירושלים.



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      תרגיע, נשמה, מה ההתקפה???

    2. 7

      עם כל הכבוד לך (ולא אם כל הכבוד) הרב פרוש לא התפטר והוא ממשיך לשרת את הציבור, כמו שעשו בכל סיעות הקואליציה.

    3. 5

      א. "אין יס בלי אינטרס" ר' מאיר פרוש קיבל בתמורה כמה דברים (חלקם כבר דווחו), ובראשם אהדה ציבורית רחבה. ב. ר' מאיר עסוק מעל הראש גם ככה גם בענייני הפנים של שלומי אמונים וגם בענייני משרד החינוך, כך שגם מבחינה ציבורית אובייקטיבית, היה מן הראוי שיפנה את מקומו בכנסת לנציג הבא. ג. הוא נשאר במוקד הכח ובעיקרון יכול לחזור לכנסת ללא תלות בשום גורם, ע"י שיתפטר מתפקיד סגן השר.

    4. 4

      כל מילה פנינה אבל מה נפל עליך הועידה באוקרינה מה כ"כ כואב לך נמשיך לקרוא לך איש ירושלים (שיצא מהחושות) אל דאגה

    5. 3

      גליס יש לך בלגן גדול בראש ואף אחד לא אשם בכך.
      אם אתה כותב טור תכבד את הציבור ואל תתבטא כמו טוקבקיסט מצוי.
      בברכה

    6. 2

      גליס כבר לא רלוואנטי

    7. 1

      הרב גליס היקר! אוהבים אותך באלטע קארלינער, אך אנו לא משתייכים כלל למאיר פרוש, אנו אנשי ליכוד מזה עידן ועידנים אנשי קויפמן ורוזנבוים, אנא תוציא אותנו מהרשימה.
      לגבי באיאן כבר מזמן לא תחת כנפי פרוש, ועם כל 17 באיאלא למיניהם וזוויעהל עם 18 חסידים על כל פלגיהם מאיר פרוש מנסה להיות רלוונטי? אנא תצנן את ההתלהבות סביב הוועידה הלא רלוונטית מלבד מימון של בנשעיה לנסיעה לאומן שהוא משקיע כל כך….