בעקבות כניסת ליברמן: השר אבי גבאי מתפטר מהממשלה

    השר להגנת הסביבה הריח זיהום מוסרי והתפטר, בעוד שכחלון ממשיך להחזיק באצבעותיו את ממשלת נוער הגבעות, וחושב שלא נשים לב
    איתי גדסי 4 Comment on בעקבות כניסת ליברמן: השר אבי גבאי מתפטר מהממשלה

    כניסת ליברמן לממשלה, גובה קרבנות פוליטיים מהקואליציה: "המהלכים הפוליטיים האחרונים והחלפת שר הביטחון הם בעיני מעשה חמור" • גבאי אינו מכהן כח"כ, ויפרוש למעשה מהחיים הפוליטיים • איומי בנט עדיין מרחפים באוויר: מינוי מזכיר צבאי או שלא נצביע לצירוף ליברמן

    אבי גבאי
    השר להגנת הסביבה הריח זיהום מוסרי והתפטר, בעוד שכחלון ממשיך להחזיק באצבעותיו את ממשלת נוער הגבעות, וחושב שלא נשים לב
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מלאכת הרחבת הממשלה הולכת ומסתבכת: השר להגנת הסביבה אבי גבאי (סיעת 'כולנו') הודיע על התפטרותו מהממשלה, בגין כניסתו של ליברמן. "זהו קו שאינני יכול להיות שותף לו והוא מהותי מדי בעיני מכדי שאוכל להמשיך כחבר ממשלה", כתב בהודעת הפרישה.

    גבאי הסביר את הסיבות שגרמו לו להניח את המפתחות: "למרות החשיבות הרבה שאני רואה במשרד ובפעולות המשמעותיות שאנו מקדמים בו לצמצום זיהום האוויר ובתחומים רבים נוספים, הרי שהמהלכים הפוליטיים האחרונים והחלפת שר הבטחון הם בעיני מעשה חמור שמתעלם ממה שחשוב לבטחון המדינה ויגרום להקצנה נוספת בשסעים בעם".

    יו"ר מפלגת כולנו, שר האוצר משה כחלון הביע צער על הפרישה: "במהלך השנה האחרונה הנחנו במשרד להגנת הסביבה יסודות חשובים ומהותיים לאיכות החיים של כלל אזרחי ישראל. התכנית הלאומית לצמצום המזהמים במפרץ חיפה תימשך לצד יוזמות חשובות נוספות שהוביל המשרד בתקופת גבאי. למשרד להגנת הסביבה השפעה משמעותית על איכות החיים של כולנו".

    הוא הוסיף: "בכוונתי להמשיך ולבצע את המהלכים שהתחלנו בשיתוף פעולה עם מנכ"ל המשרד והעובדות והעובדים המסורים. אבי גבאי היה אחד מהמקימים והמייסדים של מפלגת כולנו. הוא היה מהראשונים שהאמינו ודחפו להקמת מפלגה כלכלית, חברתית, לאומית שתתווה דרך חדשה. אני מודה לו על השותפות לדרך ומאחל לו המון הצלחה".

    כצפוי, במפלגות השמאל מיהרו לברך את השר המתפטר. "השר להגנת הסביבה הריח זיהום מוסרי והתפטר, בעוד שכחלון ממשיך להחזיק באצבעותיו את ממשלת נוער הגבעות, וחושב שלא נשים לב", כתב ח"כ אראל מרגלית, "אני קורא לשר האוצר: גלה יושרה, עצור את הממשלה הקיצונית הזאת. לא תינקה מהאחריות".

    חבר הכנסת איציק שמולי הגיב בחשבון הטוויטר שלו וצייץ: "יש זיהומים שאפילו השר לאיכות הסביבה לא יכול לעצור".

    חברת הכנסת שלי יחימוביץ כתבה: "מצער ומטריד. אדם מצוין, אינטליגנטי ובקיא, ענייני הגיוני ישר ומוסרי. היחיד שהעז להתנגד למתווה. מעשה ראוי, הפסד שלנו".

    ח"כ מנואל טרכטנברג אמר: "השר אבי גבאי שוב מפגין אומץ לב ציבורי נדיר: כך עשה כשאמר אמת על מתווה הגז, וכך היום בהתפטרותו מממשלה שדוהרת לעבר קיצוניות וחוסר אחריות מדינית-ביטחונית. השר גבאי מבין שאין מה לחכות לאסון המתהווה כי אז יהיה מאוחר מדי, וזו העת לפעול כדי אולי למנוע אותו. וזה נכון גם אצלנו, במחנה השקול – זו העת להקים מסגרת פוליטית רחבה אליה יצטרפו גם מפגלות קיימות וגם אישים שמאסו מההתדרדרות, מהתחמנות, וההליכה לשום מקום – מבוגי יעלון דרך אורלי לוי-אבקסיס ועד לאבי גבאי".

    ח"כ עמר בר-לב התייחס להתפטרותו של אבי גבאי: "אנשים הגונים, טובים בתפקידם, ציוניים שנלחמים על צביונה של מדינת ישראל, אומרים – עד כאן. עם האיש הזה אנחנו לא נלך עוד. נתניהו מאבד אחד ועוד אחד, עוד מנדט ועוד מנדט ומגדל הקלפים שבנה מתמוטט. המרכז הישראלי מסרב להיות עלה תאנה לנתניהו ועכשיו כבר אפשר להכריז כי המלך הוא עירום".

    יצוין כי גבאי אינו מכהן כחבר בכנסת, וכי מונה לשר על ידי משה כחלון, כמינוי מקצועי. התפטרותו מרחיקה אותו למעה מהזירה הפוליטית, ולא מורידה אצבע לקולות הקואליציה.

    הפלונטר שיצר נתניהו בכניסתו של ליברמן, לא מסתכם בפרישת גבאי. גם יו"ר 'הבית היהודי' מסרב להשלים עם כניסת המתחרה מימן, והציב דרישות להגברת מעורבות הקבינט הביטחוני.

    אמש פורסם בשמם של מקורביו, כי אם לא ימצא פתרון, יצביעו שרי 'הבית היהודי' בממשלה נגד מינויו של ליברמן לשר הביטחון, דבר שעלול להכשיל את מהלך ההצטרפות. על פי הערכה, בתרחיש קיצון כזה, עשוי נתניהו לפטר את שרי המפלגה, ולהיכנס למו"מ מואץ עם 'המחנה הציוני'.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      תזכירי לי מי זה אבי גבאי? מה הוא עשה בדיוק?ועל מי הוא מאיים בדיוק? [דפק את אגד בזה שהוא פורש]

    2. 1

      סתם מצא טרמפ רצה להיות מהגדולים שישמעו ממנו מה לו ולבטחון כנראה קיבל הצעה מחברה כלכלית ורצה לעשות לעצמו שם ולא להתפטר סתם רק עקרונית