- רדיו קול חי - -

נשים מעידות על אלימות במירון; "אני יכול לשחוט את כולכן"

"אני יכול לשחוט את כולכם"; התבטאות חריפה ומסוכנת זו השמיע, לטענת נשים, שוטר שניסה לפנות נשים משטח מגודר במערת ציון הרשב"י במירון.

מעדויות נשים שהגיעו לאתר 'קול חי' עולה השנה, באופן תמוה, גודר כל השטח הקרוב לפרוכת של מצבת הרשב"י בצד של הנשים, ולא הייתה לנשים כל אפשרות להתקרב ולהתפלל כבכל שנה ולהשתטח על מצבת הציון.

מספר נשים שלא יכלו להתאפק וביקשו "להרגיש" את מצבת הציון, קפצו מעל הגדרות והתפללו, כשהן לא מפריעות לתנועת הנשים, בתוך השטח המגודר. ניסיונות אנשי המשטרה והסדרנים ובקשתם ליציאת הנשים, לא עזרו, ולמקום הגיע, כך לטענת עדות ראיה, שוטר בכיר יותר, וניסה להוציא בכח את הנשים תוך שהוא אומר לכאורה "אני יכול לשחוט את כולכם", כך לטענתן.

"לא האמנתי למשמע אוזני" סיפרה לאתר 'קול חי', מיכל, אחת הנשים שהיו עדות לתקרית. "אמנם הנשים הבודדות הללו אולי לא היו קשובות להוראות, אבל זה לא מצדיק אמירות מסוכנות כאלה, ואף לא משיכתן החוצה בידי שוטרים גברים".

את תגובת יוסי שווינגר מהמרכז למקומות הקדושים לא ניתן היה להשיג.

ממשטרת ישראל נמסרה תגובה לאתר 'קול חי' שעושה רושם שמדברת על אירוע אחר לחלוטין, ובה נאמר: "במסלול הנשים המבקרות במערת רבי שמעון בר יוחאי קיים עומס מבקרות עצום.

שוטרי משטרת ישראל מווסתים את תנועת המבקרות כדי למנוע דוחק שעלול לגרום לפגיעות בנפש. אתמול בשעות הלילה זיהו השוטרים מספר מתפללות המצויות במצוקה בשל הדוחק הגובר.

על מנת לשחרר את הדוחק שהיה עלול להסתיים באסון, נכנסו השוטרים למערה מצד היציאה והחלו לפנות את "פקק" המתפללות שנוצר במקום אל כיוון היציאה מהמערה.

חלק מהמתפללות לא שמעו להנחיות השוטרים לצאת וסיכנו בהתנהגותן את המתפללות שהיו במצוקה מאחוריהן, בחלק מהמקרים נדרשה פעולה נמרצת להוצאתן".