"ההשקעה הייתה משתלמת: אירועי מירון התנהלו בסדר מופתי"

    במהלך היום, התקבלו תלונות רבות על תנאי תברואה בלתי נאותים באוהלי הכנסות האורחים, שבגינם נגרמו קלקולי כיבה לאורחיהם
    ישראל פריי 6 Comment on "ההשקעה הייתה משתלמת: אירועי מירון התנהלו בסדר מופתי"

    "שׁוּבוּ לָכֶם לְאָהֳלֵיכֶם" • בזהירות ובחשש, עוברים הגורמים האחראיים לשלב הסיכומים: התחבורה בערים – כשלה, המבצע במירון – צלח • עם סיום ההדלקות בחצרות תולדות אהרן וא"י, עושים אלפים את דרכם לכיוון חניוני האוטובוסים והרכבים הפרטיים

    במהלך היום, התקבלו תלונות רבות על תנאי תברואה בלתי נאותים באוהלי הכנסות האורחים, שבגינם נגרמו קלקולי כיבה לאורחיהם
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כוחות הביטחון וההצלה נערכים לקראת הישורת האחרונה במבצע ל"ג בעומר תשע"ו, בשעה שמונה החלו ההדלקות המסורתיות של חצרות תולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק, המציינות את חתימת אירועי ההילולה בהר.

    בשעה זו, עושים אלפי חוגגים את דרכם אל מחוץ להילולה לטרמינלים מוסדרים, שם ממתינים להם אוטובוסים רבים המיועדים להסעתם ליעדם. המארגנים מפצירים בציבור לגלות סבלנות רבה ואורך רוח במהלך הפיזור ולהישמע להנחיות השוטרים והסדרנים של חברות ההסעה.

    המשטרה מזכירה כי חל איסור על הולכי רגל להתהלך במסלולי האוטובוסים, ויש להקפיד על הליכה בנתיבים המיועדים להולכי רגל בלבד.

    לתשומת לבם של החוגגים השבים לביתם מהחניונים: אין לנהוג בעת עייפות ויש לבצע עצירות רענון תכופות. כמו כן, יש להימנע מהיסח דעת בזמן הנהיגה ולהקפיד על התקני ריסון לילדים.

    בשעת ערב מוקדמת הודיעה המשטרה כי חניוני כרמיאל וחצור נמצאים בתפוסה מלאה וכי אין להגיע למקום. המשטרה שבה ומדגישה כי ההגעה להילולה הנה בתחבורה ציבורית בלבד ולא תתאפשר הגעה ברכב פרטי.

    כמו כן נמסר על עומסים רבים כבישים הבאים:

    65 למז' עירון – קרע.
    70 לצפ' עין תות – יקנעם עילית, סומך – אבליים ולדר' יגור – העמקים.
    85 למז' הר גילון – כרמיאל.
    722 לצפ' כפר יהושע – השומרים.
    89 חירם – אליפלט לשני הכיוונים.
    866 מחנניה עד עין זיתים.
    886 מדלתון עד עין זיתים.
    8900 מבירייה עד עין זיתים.

    בסביבות השעה שבע, קרסה מערכת החשמל בסביבת הציון ובמוקדי ההדלקות. התאורה במערה פעלה משך שעה ארוכה על גנרטור, וצוותים גדולים פעלו בשטח להשבת מערכות החשמל לתפקוד מלא.

    • • •

    במהלך היום, התקבלו תלונות רבות על תנאי תברואה בלתי נאותים באהלי הכנסות האורחים, שבגינם נגרמו קלקולי כיבה לאורחיהם. בעקבות התלונות שהצטברו, הוזעקו למקום פקחי משרד הבריאות, שברגעים אלו בודקים את המטבחים ואת האוכל. עדיין לא פורסמו תוצאות הבדיקות.

    • • •

    ובינתיים, מתחילים בארגוני ההצלה לסכם את האירוע מבחינתם: דוברות איחוד הצלה דיווחה כי מתחילת מבצע האבטחה לרגל ל"ג בעומר במירון ועד לשעה זו (17:20) טופלו ע"י מתנדבי איחוד הצלה 719 נפגעים קל מחבלות, עלפונות, עקיצות דבורה, בעיות לבביות, פציעות קלות, נפילות מגובה, כוויות קלות, ובעיות נשימה. מרביתם טופלו במקום ללא צורך בפינוי למרפאה/בית חולים.

    • • •

    בקרב המארגנים, נרשמת אופטימיות זהירה, ונראה כי אפשר יהיה להכתיר את מבצע מירון בהצלחה. למרות הדיווחים על מחסור באוטובוסים, בכל הנוגע להתנהלות בהר מירון, נראה שאכן הדברים נוהלו כראוי והניבו תוצאה משביעת רצון.

    שר הדתות דוד אזולאי, השוהה בחפ״ק המקומות הקדושים במעלה ההר כבר יממה ברצף ומפקח מקרוב על הנעשה מצהיר: ״בעמל רב של חודשים ארוכים אפשר לומר כי ההשקעה הייתה משתלמת. הציבור נוהר בהמוניו ומאות אלפי העולים נהנים מהשיפורים שעשינו השנה הזו״.

    אזולאי הודה לכל הגורמים שפעלו ימים ולילות להצלחת האירוע ובפרט למפקדים בשטח הרב יוסף שוינגר והרב ישראל דרעי שלדבריו ניהלו את המבצע ומנהלים את האירוע בסדר מופתי.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      שלא יספרו לכם סיפורים… חיכינו כמעט שעתיים בחניון במירון לפנות בוקר.. ולא הגיעו ההסעות חזרה לחצור ועוד מקומות.. נהיה לחץ גדול מאד ובסוף עוד הביאו שוטרים פרשים על סוסים בשביל להפחיד ולפזר את האנשים המסכנים שם שבסך הכל חיכו שעות לאוטובוסים שפשוט לא הגיעו… חוץ מהפאשלה המאד מאד גדולה הזו שאר הארגון באמת היה בסדר… אבל שלא יספרו לנו סיפורים שהכל עבר חלק עם הארגון… זה ממש אבל ממש לא נכון בלשון המעטה!!!!

    2. 5

      מעניין למה בעזרת נשים לא הרגישו שום סדר!!!
      נדייק: לא הרגישו בעזרת נשים…
      המוני גברים נכנסו, אני אישית מצאתי את עצמי בסיטואציה הזויה: נמעכת על ידי גברים מכל הכיוונים כשאני אוחזת חזק ביד של חברה שלי כדי שלא לאבד אותה – וזה בעליית הנשים לציון!!!!!

    3. 4

      והערבוביה הנוראה שהלכה נקראת סדר, בושה וחרפה הצפיפות היתה נוראה והשוטרים התנהגו באלימות כלפי בנות וכו' אין כאן המקום לפרט מה הם עשו בדיוק, חוסר צניעות בכל הדברים המובילות אנחנו קוראים לדוד אזולאי קדימה תרים את הכפפה, בשיל מה בחרנו בך?

    4. 3

      6 שעות נסיעה ממירון לי-ם
      (בשל תאונה)

    5. 2

      למה נסיעה של קרוב ל-6 שעות נקרא: "מבצע מירון הוכתר בהצלחה"?
      גם מאיפה ההגיון לחסום אוטובוסים מלהכנס ולצאת במשך שעתיים-
      במקום לאפשר כל הזמן להכנס ולצאת -כמו שהיה לפני 3 שנים- שאז הכל עבר חלק!
      כל אופני התחבורה היו -באים ונוסעים- בלי הזמנה מראש, אבל כמובן שכל הזמן היו אוטובוסים!
      השנה ההיא היתה תענוג . לעומת סיוט בדרכים השנה!

    6. 1

      עד שנה הבאה כולם ישכחו ויקנו את התותים שהחכי"ם מוכרים להם איפה שוינגר מישהו ראה אותו