בעלי התשובה נדהמו מהגראי"ל: "אני לא יודע מסכת יבמות"

    היה זה כאשר בנוכחותו של ראש הישיבה, ערכו המשתתפים סיום, אך בסופו גילו את אזני ראש הישיבה כי חסרה להם מסכת אחת בסדר נשים, הלא היא מסכת יבמות
    ישראל פריי 4 Comment on בעלי התשובה נדהמו מהגראי"ל: "אני לא יודע מסכת יבמות"

    עשרות בעלי תשובה שנכנסו להתברך מפי ראש הישיבה, קיבלו פרק מוסר חי מענוותנותו של גדול הדור • על סיום שני סדרים חסר מסכת אחת, ועל זיכרונות ילדות של הגראי"ל: הסיפור המלא

    צילום: בעריש פילמר
    היה זה כאשר בנוכחותו של ראש הישיבה, ערכו המשתתפים סיום, אך בסופו גילו את אזני ראש הישיבה כי חסרה להם מסכת אחת בסדר נשים, הלא היא מסכת יבמות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אל מעונו של הגראי"ל שטיינמן ברחוב חזון איש 5 בבני ברק נכנסו בחיל וברעדה קבוצה המונה עשרות בעלי תשובה, שזכו במסגרת שיעור תורה ברמת גן, לסיים את סדרי מועד ונשים. אך מלבד הברכה שקיבלו, יצאו המשתתפים עם שיעור חי בצניעות, ענווה, ואהבת ישראל.

    היה זה כאשר בנוכחותו של ראש הישיבה, ערכו המשתתפים סיום, אך בסופו גילו את אזני ראש הישיבה כי חסרה להם מסכת אחת בסדר נשים, הלא היא מסכת יבמות. הם ביקשו ברכה מהגראי"ל, לזכות להשלים את המסכת החסרה, מתוך הבנה וכיוון לאמתה של תורה.

    מה רבה תדהמתם הייתה כאשר הגראי"ל נענה ואמר: "יבמות?! – אני בעצמי לא יודע יבמות…". וכך, תוך שהוא מצטנע בפני עשרות הנוכחים המשתהים, סיפר ראש הישיבה זיכרונות מילדותו היה מוליכו אביו זצ"ל למרן הגרי"ז זצוק"ל שיבחון אותו על לימודו, ובתוכם היה גם מס' יבמות.

    בסיום העניק להם הגראי"ל מברכותיו, שיזכו כולם להיות צדיקים ותלמידי חכמים כמו שכתוב תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם, שנאמר ורב שלום בניך – אל תקרי בניך אלא בוניך, ושיזכו לפרנסה ונחת מצאצאיהם.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      זו ענוותנות אמיתית

    2. 3

      כזהו הראש ישיבה והמנהיג של הדור
      אשרינו ואשרי חלקינו שכאלו הם גדולי דורנו.
      ואח"כ הם (השוטים) יגידו………………………………………..

    3. 2

      זה הרי בדיחה… שחבדני"ק יגיד כזה משפט, יגידו שהוא עם הארץ וזו ההוכחה שבחב"ד לא לומדים…. אבל אם הגראי"ל אומר, זה בגלל "ענוותנותו הגדולה"…. צבועים כבר אמרנו?!!