'המשקפיים' • חשוב שתדעו: העיתונאים החרדיים שוברים שמאלה

    בעל 'המשקפיים' 9 Comment on 'המשקפיים' • חשוב שתדעו: העיתונאים החרדיים שוברים שמאלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "מהמיקוהמטהייראסהטמאיים אפהקודוישבורכי מטהיראסישראל"

    הדי שירת הדבקות העולה מגרונם של זמרים ייעודיים לחגיגות ההילולה השנתית, סוחפים אותנו במלוא עצמתם.

    מבחינת 'המשקפיים', רוח סודות רשב"י אופפת גם את כל המתרחש בהר מירון ביום ל"ג בעומר. מפות שבילים מפותלים, מאות רבנים, אינספור נקודות 'הדלקה', אוהלי מפורסמים ומסיבות נגידים – כל אלו מעמידים את 'המשקפיים' חסרי אונים, נבוכים ואבודי ידיים ורגליים בסיקור המתרחש ביממה הבוערת.

    לזאת, נתנו 'המשקפיים' דרור לעיניהם. בקבוק ויסקי מזדמן סייע בפיזור הדעת, הרגליים נהפכו לקלות, והשתלבו בכל מעגל ריקוד שנקרה בדרכם. מבלי להתחשב בלו"ז ובהזמנות הכבוד, נסחפו 'המשקפיים' לשמחה, ותיעדו באקראי את כל מה שנקרה בדרכם.

    ראשון העולים להר היה שר הבריאות יעקב ליצמן, שהמיר את הדיפלומטים המעונבים בז'נבה, במתפללים נלהבים במירון. אלא שבכדי למצוא את ידיך ורגליך בסבך אישורי הכניסות, אתה לא יכול להסתפק בצוות המצומצם שלך, ועליך להיעזר בחיים רבינוביץ, עוזרו של חבר הכנסת והטוען לכתר איש מירון, ישראל אייכלר.

    ליצמן רבינוביץ

    ואילו ח"כ מנחם אליעזר מוזס – שמעמדו הטוטליטרי במירון מתחיל להיסדק – נאלץ להיעזר בינון אזולאי, עוזרו של יו"ר ש"ס, על מנת לצלוח את המחסומים בשלום.

    אזולאי מוזס

    שר הפנים אריה דרעי פתח את ערב ל"ג בעומר בתפילה במערה, לאחר מכן השתתף בהדלקה בצפת, משם המשיך לחגיגת בשרים בספסופה, שבסופה שב בראשות כל נציגי התנועה לריקודים ותפילה בשעות הקטנות של הלילה.

    דרעי 1

    אחרי ה'סלפי' בהדלקת נר חנוכה בגור, הגיע השר לביטחון פנים גלעד ארדן להצטלם עם הדלקות מסוג אחר.

    ארדן מירון

    אותו ארדן נצפה בתחילת השבוע בציונו של כ"ק האדמו"ר מלובביץ' זצ"ל ובמרכז החסידות בניו יורק, שם הניח תפילין וישב להתוועדות חסידית.

    תמיד כש'המשקפיים' רואים את האהדה החרדית לארדן, הם נזכרים ביום הבחירות האחרונות, עת כיהנו כיושבי ראש קלפי במעוז שמאל רמת אביבי. אז הגיע בכיר 'הליכוד' ארדן לסיור בחירות, והתקבל במבטים קרים, אדישים ומתעלמים.

    ארדן תפילין

    ואילו המינוי המפכ"לי של ארדן, רוני אלשיך, סייר במירון עם הנציג החב"די המקומי, הרב יענקל'ה גלויברמן.

    אלשיך גלויברמן

    למרות שמצופה היה ממפכ"ל המגיע משורות השב"כ, להיהפך לדמות אלמונית הנשארת בצללים – הפך המפכ"ל לדמות פופולרית, בולטת ומרכזית בכל מקום אליו הוא מגיע. 'המשקפיים' הצטרפו אליו לתדרוך אחרון בהר שקיבל מאיש הצללים של מאיר פרוש וחורץ גורלות אדמו"רים ומכוניותיהם, ישראל ורטהיימר.

    גם איש הצללים של ש"ס יהודה אבידן לא ויתר על תמונה משותפת עם האיש והכובע.

    אלשיך אבידן

    מאוחר יותר שמו 'המשקפיים' נפשם בכפם, נדחפו בין ההמונים, והצליחו להיכנס אל תוך המערה. ואת מי הם זיהו בין המצטופפים? – ניחשתם נכון. אותו אבידן, שבאורח פלא הצליח לשמור על ה'לוק' האלגנטי גם במצב בלתי אפשרי זה.

    תמונה 4 (1)

    עד רגע זה 'המשקפיים' תמהים על הסופר ואיש החינוך חיים ולדר, מה ראה לזנוח את חינוכו הליטאי וגישתו השכלתנית, ולהצטרף להמוני העולים מירונה.

    ולדר אבידן

    מוזס. אייכלר. מפכ"ל. הכל טוב ויפה, אבל, מה שנתן באמת את האות לפתיחת אירועי הל"ג, הוא ביקורו רב הרושם של חונה דייטש באוהל הפיקוד של שווינגר, והענקת ברכתו המרוממת.

    תמונה 3 (5)

    מי שבלט בין פעילי השטח הש"סיים בהכנות האינטנסיביות לקראת ההילולה הגדולה, הוא בניהו קריספל, בן של, איש המשרד לשירותי דת ואחד הכוכבים העולים במפלגה היורדת, שברגע של הפוגה הרשה עצמו לבדוק איך מרגישים אדמו"רים ורבנים נכבדים בהדלקת המדורה.

    בניהו קריספל

    צוריאל קריספל גופו תועד במוצאי שבת האחרונה, מסיים מסכת באולם הספורט באלעד, דבר שהעניק את הפלומבה ההלכתית להופעת יחיאל נהרי ותזמורת פירקת אלנור עם מיטב הקלאסיקות של המוזיקה המצרית.

    צורי קריספל

    אחת ההדלקות היותר מתוקשרות בהר נערכו על ידי רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ'. לפני שהיטיב את הסמרטוט והעלה את האש, התיישב הרב רבינוביץ' במחיצת מקורביו לשעה של התעלות, לצלילי שירתם של שרוליק קלצקין ואהרל'ה סמט.

    לקח ל'משקפיים' זמן בכדי לוודא האם זו השפעת האלכוהול או שמא מציאות נכוחה חזו עיניהם. האם יכול להיות שהזמר חיים ישראל מצטרף כחבר מן המניין במקהלת חסידי קרלין? צפו ותשפטו:

    שיתוף פעולה מוזיקלי מלבב – אמנם מסוג אחר – נרשם באחת ההדלקות המרכזיות בניו יורק, שם פיזזו מלאי אנרגיה, איש מקהלת 'שירה' זאבי פריד והזמר שמילי אונגר.

    כנראה שבמירון הכל יכול לקרות. אפילו שיתוף פעולה פורה בין שדרן 'קול ברמה' עמי מיימון לשדרן 'קול חי' ישראל אוחיון.

    מיימון אוחיון

    רק מעטים יודעים כמה מורכב ומסובך להעביר שידור חי מאירועי ל"ג בעומר במירון. מאחורי שידורים חגיגיים ומלאי שמחה, נמצאים צוות שדרנים, כתבי שטח, טכנאים ומפיקים, שמפטרלים בין האירועים השונים, מקימים עמדות שידור ניידות ומעבירים ציוד ש'המשקפיים' מעולם לא ידעו כלל איך לאיית אותו נכונה, והכל כדי להעניק למאזינים חווית מירון חיה ותוססת.

    על ליל השידורים הארוך פיקד ביד רמה בצלאל קאהן, שאף אירח באולפן המאולתר בבני עקיבא את כל המי ומי בעסקונה החרדית. הנה למשל קאהן, ישראל גליס ויענקי ביכלר.

    ביכלר אולפן

    מי שאירח את צוות 'קול חי' בימי ההכנות והקמת האולפן, הוא איש חסד שבגליל וחסדי שבתאי, יוסי זליקוביץ, שאף הצטרף למשדר כאיש מירון ותיק.

    זליקוביץ

    להשיג ראיון מיוסי דייטש במירון, זה עוד יותר קשה מלהשיג אותו לראיון ב'מהדורה המרכזית' בענייני ברקת, ובכל זאת, זה קרה.

    יוסי דייטש

    אנשי 'קול חי' המסורים שלא נתנו שינה לעיניהם ותנומה לעפעפיהם, בנצי ליזרוביץ ודוד קליגר, נצפו מערבבים בין ביזנס לפלז'ר, ורוקדים בדבקות על הפארנצ'עס תוך כדי העברת שידור.

    ליזרוביץ קליגר

    ואילו צבי טסלר ערבב בין עבודתו ככלכלי ב'קול חי' לבין עבודתו כמפיק בערוץ 20, והצליח לעמוד בכבוד בשתי המשימות גם יחד.

    צבי טסלר

    אותו טסלר הצליח "לסחוב" לאולפן ערוץ 20 את דוד קליגר, שנגינת הקלרינט שלו הצליחה לגעת בלבם של הזמר והיוצר גולן אזולאי ועו"ד ארי שמאי, שלחש לקליגר בהפסקת הפרסומת: "תשמע אני כבר 15 שעות פה ומתגעגע מאוד לכלב שלי, אבל תעשה טובה נגן לי שוב את 'בדרך התורה נלך' ו'עוצו עצה'… ".

    המנהל הטכני של כל המבצע הלוגיסטי המורכב במירון, אסף קליין, הצליח לשמור על ארשת שלווה ושידר עסקים כרגיל. קליין מצא זמן לעמוד על משמרתו ככונן במד"א, והציל רבבה של נפשות בישראל. האם מדובר בהתנדבות טהורה או בשיטה מתוחכמת להערים על המחסומים ועל אישורי הכניסה? 'המשקפיים' מנועים מלענות.

    אסף קליין

    פריקת המתח של מנדי אור בתום ליל עבודה סיזיפית מאומצת, הייתה באמצעות כלי נשיפה זעיר, שהפיק צלילים ענוגים שהשתלבו היטב בנוף הזריחה המרהיבה שעלתה עם שחר על הרי הגליל.

    גם אחרי שסיים להיות שליח ציבור להעברת קולות השמחה, התפילות והריקודים, המשיך בצלאל קאהן להיות שליח ציבור לתפילת שחרית מרוממת שבמהלכה אף נשא כפיו בברכת כהן, כששטיח 'קול חי' משמש הדום לרגליו.

    תמונה

    עיתונאי 'בחדרי' אלי ביתאן עשה ל"ג בעומר לעצמו, והתחמק מאירועי מירון לטובת תהלוכת חב"ד בעיירת מגדל.

    תמונה 3

    יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין, הגיע לפקח מקרוב על גובה הלהבות במדורות הרבות שברחבי הר מירון.

    גופשטיין

    ולפני שנעבור ליתר חדשות השבוע, נשתמש באיש הקומזיצים פיני איינהורן כדי להודות לכל הגורמים העוסקים במלאכת הכנת הר מירון וההילולה השנתית. כה לחי!

    מוטי בבצ'יק, עוזרו הצמוד של שר הבריאות יעקב ליצמן ערך השבוע ברית לבנו, בהשתתפות מרשימה של מיטב הפוליטיקאים בישראל. 'המשקפיים' זיהו את השרים יריב לוין, אבי גבאי, יואב גלנט ואריה דרעי בשמחה.

    בבצ'יק

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתפק בברכה מצולמת, בה איחל למשפחה שתמשיך לגדול ולהתרחב.

    פתיחת מושב הקיץ של הכנסת לצד הטלטלות הפוליטיות, הפכו את הכנסת לביתם הראשון של העיתונאים החרדיים ועוזריהם במהלך השבוע האחרון. 'המשקפיים' תפסו את משה אייזן, דב אייכלר, וארי קלמן ברגע של הפוגה.

    עיתונאים בכנסת

    סגן שר האוצר איציק כהן נחלץ לעזרת עיתונאי ערוץ 10 עקיבא נוביק, והתנדב לסדר לו את העניבה, רגע לפני עלייתו לשידור המהדורה הפריים טיימית של השעה שמונה בערב.

    עניבה

    ובדיוק בשבוע עמוס כזה, מצאה לעצמה קבוצת עיתונאים נכבדה, זמן לצאת לסיור מקיף בעיר הפלסטינית החדשה רוואבי, בכפרי עוטף ירושלים ובבקעת הירדן, שאורגן על ידי "המועצה לשלום ולביטחון".

    הקבוצה נפגשה עם ראש מועצת חורה, ביקרה בכפר הבדואי אום-אלחיראן, ישבה לשיחה עם מייסד רוואבי, ואף הגיעה לישוב שילה שם שוחחו משתתפיה עם ראש מועצה אזורית מטה בנימין אבי רואה.

    בין המשתתפים זיהו 'המשקפיים' את יצחק קקון, קובי רוזנשטיין, איתי גדסי, יעקב ריבלין, יוסף סופר, אשר מדינה, יוסי טיקוצינסקי ואבי גרינצייג.

    עיתונאים רוואבי

    הפוליטי לשעבר של 'קול חי' גואל ועקנין והפוליטי בהווה איתי גדסי, ניצלו את הסיור המדיני להחלפת חוויות אישיות והענקת 'טיפים' מקצועיים.

    גדסי ועקנין

    בנם של החזן ואשת התקשורת דובהל'ה ושושי הלר, החל השבוע להניח תפיליו, בשעה טובה ומוצלחת. 'המשקפיים' נערכים לבר מצווה עמוסת חונה דייטשים אריה כהנים ועוד מסלתה ושמנה של תעשיית המוזיקה וקבוצות הווטסאפ.

    הלר

    מכיוון ש'המשקפיים' לא נחנו בטוב הלב שחלק מסועדיה המפורסמים של מסעדה ירושלמית חדשה נוטים לייחס לעצמם, הם לא יציינו את שם המסעדה בה נצפים המפורסמים בזה אחר זה, לפחות עד שיציעו להם עסקת ברטר הגונה. ובינתיים, קבלו את מרדכי בן דוד, אבי מימרן ומנחם טוקר סועדים את לבם במעדה אנונימית כלשהי.

    מרדכי מימרן טוקר

    מקורות יודעי דבר מספרים כי הקלטותיהם האינטנסיביות של יואלי דיקמן וחיים ישראל בימים האחרונים צפויים להניב את אחד מהשילובים המוזיקליים המבטיחים שנראו כאן בשנים האחרונות.

    דיקמן

    יו"ר 'יחד' חגג את הילולת רבי מאיר בעל הנס במחיצת מקורביו באשקלון.

    אלי ישי

    הגאון רבי שלום בער סורצקין נצפה סועד פת שחרית בשדרת ה- 13 המפורסמת של בורו פארק, הכנה ליום עבודה נוסף במלאכת גיוס הכספים לרשת מוסדותיו הענפה.

    תמונה

    אפרים דוד, ראש הלשכה והמזכיר החינני והנמרץ של מנכ"ל 'קול חי', קודם למשרה בכירה בה ירכז את הדברור והיח"צ של אימפריית התקשורת. ואם דאגתם מי ימלא את מקומו עד למציאת מחליף, קבלו את מי שתועד תופס את המושכות לידיו ומשתלט על עמדת המזכירות, הלא הוא האיש והאנרגיה מנחם טוקר.

    טוקר

    כתב המשטרה והפלילים של 'בחדרי', אלי שלזינגר, מקדיש את זמנו החופשי לעשיית חסד של אמת במסגרת ארגון זק"א. השבוע הוא תועד עובד תחת שמש קופחת למען כבוד מת שלא כיבד את חייו.

    CjOwObcWUAMESEN

    ומעניין מה יגיד על כך העורך מני גירא שורץ, שהותיר את כתביו להתמודד עם הפקקים המייגעים ועשן המדורות לבדם, המריא לביקור בניו יורק.

    תמונה 3

    הזמר החסידי שלמה דסקל עשה את הדרך ההפוכה, מניו יורק לישראל, לגיחה קצרה שכולה דיבוק חברים, תפילות והתעלות במירון.

    תמונה 1

    קבוצת אנשי המוזיקה מארה"ב התאחדה לקיים מצות ביקור חולים. בהיות היעד מרוחק, עלו על מטוס הזמרים שימי אנגל, יואלי גרינפלד, שמילי אונגר, ובערי וובער יחד עם המעבד המוכשר נפתלי שניצלער. אשריכם ישראל.

    תמונה 2 (1)



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      הפעם זה היה באמת טוב!!!!!!!!!!
      תמשיך ככה כל שבוע! כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2. 8

      כ"כ חמוד לראות את כולם משופמים ומזוקנים, לייק 🙂

    3. 6

      לבעל המשקפיים.
      מה עם שגיא פרלמוטר?????????
      חגיגה. ברכות של שדרנים. משהו. כלום?

      1. עשו מסיבה שלימה בערב חי!!! (ביום שלישי שעבר)
        מלא ברכות משדרנים וחברים-
        זה היה קורעעעעע!!
        תשמעו ת'שידור החוזר

    4. 4

      פיני, בפעם הבאה עצור בבקשה בצד הדרך.
      הלחצת אותי..

    5. 3

      את האמת יפה לחיים ישראל זקן:)