- רדיו קול חי - -

בגלל הוראת משרד הדתות: תערובת חמורה בדרך המהדרין במירון

החלטת משרד הדתות שלא לאפשר הפרדה בין המינים בדרכים המובילות למירון, כולל בדרך המהדרין, גורמת לתערובת ובעיות צניעות קשה, כך אומרים הלילה גורמים המצויים במירון.

על פי העדויות שהגיעו לאתר 'קול חי' עולה כי בניגוד לשנים עברו, לא הוצבו השנה סדרנים בדרך המהדרין על מנת לווסת את תנועת הולכי הרגל, ובכך למעשה אין מי שיסביר לאנשים כי הדרך אמורה להיות בהפרדה בין גברים לנשים.

"עשרות נשים נכנסות לדרך המהדרין של הגברים, והמצב יוצר פריצות ותערובות גדולה", אומר אחד מעדי הראיה לאתר 'קול חי'. "אנשים מגיעים למירון על מנת לזכות בטהרה ולא להתקל בהתערבות בין המינים, אולם ההוראה של משרד הדתות שנכנעה לארגוני הנשים, גורמת לבעיות קשות של צניעות, ומישהו צריך לקחת על כך אחריות" הוסיף.

גם איש מירון אהרלה יקטר סיפר ל'קול חי' כי "גם מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, הרב יוסף שווינגר, היה שם הערב, וראיתי שהוא לבד רואה את המצב החמור שם, אין שם סדרנים, ונשים מסתובבות שם ואפילו מוכרות עם דוכנים בדרך המהדרין".

בנוסף, בידי אתר 'קול חי' תיעוד מהתערובת החמורה בדרך המהדרין, אולם כבר אמרו חכמים, "הרחק מן הכיעור ומן הדומה לו".

כזכור, פנה היועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת למרכז המקומות הקדושים והורה לו שלא לאפשר הדרה של נשים וכי אסור שתהיה כל מניעה של גישת נשים לדרך זו.