אפרים הלוי מנסה להכשיר את הרפורמים בגלל טיעון בטחוני

    אלי גרונר, מנכ"ל משרד רה"מ: "הורים אוהבים את ילדיהם אהבה בלתי תלויה. כשהילד גדל, ההורים מקווים שיתפתח כפי שייחלו לו, אבל ילדים צריכים להתפתח בכיוון העצמאי שלהם, והורה טוב מבין זאת. האהבה נשארת, גם כשיש מחלוקות. המשל והנמשל ברורים. כיבוד אב ואם הוא ערך עליון ביהדות ולעולם לא נשכח זאת"
    איתי גדסי No Comments on אפרים הלוי מנסה להכשיר את הרפורמים בגלל טיעון בטחוני

    "ההחלטה של מדינת ישראל שלא להכיר ביהדותם של רבים תביא לאובדן הקשר עם יהדות ארה"ב ולאובדן הרוב היהודי בישראל" • מנכ"ל משרד החוץ: "ישראל לא צריכה להמציא עצמה מחדש כדי לשמר את הקשר עם יהדות ארה"ב, אך חשוב להאזין להם"

    צילום: דוברות הכנסת
    אלי גרונר, מנכ"ל משרד רה"מ: "הורים אוהבים את ילדיהם אהבה בלתי תלויה. כשהילד גדל, ההורים מקווים שיתפתח כפי שייחלו לו, אבל ילדים צריכים להתפתח בכיוון העצמאי שלהם, והורה טוב מבין זאת. האהבה נשארת, גם כשיש מחלוקות. המשל והנמשל ברורים. כיבוד אב ואם הוא ערך עליון ביהדות ולעולם לא נשכח זאת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ צחי הנגבי (ליכוד), קיימה דיון בנושא "יהדות ארה"ב כנכס אסטרטגי לביטחון ישראל", במסגרת יום מיוחד בכנסת לציון תרומתה של יהדות ארה"ב ליישוב ולמדינת ישראל, אשר נערך ביוזמתו של חבר הוועדה, ח"כ נחמן שי.

    ח"כ שי, שהינו גם יו"ר שדולת יחסי ישראל-ארה"ב, אמר בפתח הדיון: "יהדות ארה"ב היא הגשר עליו מושתתים היחסים בין ישראל וארה"ב. בעזרתה ובתמיכתה מתקיים משולש זה, שהוא מנכסיה האסטרטגים החשובים ביותר שיש למדינת ישראל. אין שיעור לתרומתה של קהילה זו למדינת ישראל".

    מנכ"ל משרד החוץ, ד"ר דורי גולד: "ייתכן שהיום אנו נמצאים במצב הו הכיוונים של ישראל ושל יהדות ארה"ב הם מעט שונים. זה מצב שכבר היה בעבר, ואני לא חושב שמדינת ישראל צריכה להמציא עצמה מחדש כדי לשמר את הקשר, אך בהחלט צריך להעמיק את הדו-שיח. מה שהיה, שבאופן אוטומטי אפשר לסמוך על הקשר, זה דבר שעובר שינוי ודורש הרבה מחשבה מהצד שלנו. חייבים לעשות כל מאמץ לשמור על הקשר ולהעמיק אותו, והכי חשוב זה להאזין למה שהם אומרים".

    אלי גרונר, מנכ"ל משרד רה"מ: "הורים אוהבים את ילדיהם אהבה בלתי תלויה. כשהילד גדל, ההורים מקווים שיתפתח כפי שייחלו לו, אבל ילדים צריכים להתפתח בכיוון העצמאי שלהם, והורה טוב מבין זאת. האהבה נשארת, גם כשיש מחלוקות. המשל והנמשל ברורים. כיבוד אב ואם הוא ערך עליון ביהדות ולעולם לא נשכח זאת".

    שורה של שגרירי ישראל בארה"ב בעבר הגיעו לדיון הוועדה. פרופ' משה ארנס: "הפרספקטיבה שלי, כוותיק המשתתפים כאן, היא יותר אופטימית. אני זוכר את יחס יהדות ארה"ב לציונות, לפני קום המדינה, והוא כלל לא היה חד משמעי – היו גם שהתנגדו לקמת המדינה. עם הקמת המדינה, ועד עצם היום הזה למעשה, ההזדהות שלהם עם היהדות היא הזדהות עם מדינת ישראל. בפרספקטיבה היסטורית, המצב הולך ונהיה יותר טוב".

    אפרים הלוי: "הבעיה ביחסינו עם יהדות ארה"ב, מצויה באיבוד צעירים רבים שהיו רוצים להיות פעילים, בשל כך שאנו לא רואים בהם יהודים על פי ההלכה. זו בעיה אסטרטגית, והיא משותפת גם ליהדות ארה"ב ולמעשה גם ליהודים בישראל. בגלל החלטה מדינית אסטרטגית של ישראל, שלא להכיר ביהדותם, אנו נדיר את יהדות ארה"ב, ועם ישראל יתכווץ משמעותית בעשור או שניים הבאים, עד כי היהודים יהפכו למיעוט בריבונותנו – זו תוצאה קטסטרופלית לשתי הקהילות. ביום חגיגי זה צריך לא רק להסתכל אחורה בגאווה, אלא גם קדימה בדאגה. חייבים לבוא פתרונות מירושלים – כי מציון תצא תורה".



    0 תגובות