עירוב משודרג: חוטים מיוחדים מחו"ל יפתרו בעיות הלכתיות

    מאחר שמדובר בחוטים יקרים יחסית, ייבאנו אותם מחו"ל, ויש בהם עובי טוב יותר וגם חומר המונע התייבשות מקרני השמש, ולכן הוא הרבה יותר מהודר
    ארי וידר 1 Comment on עירוב משודרג: חוטים מיוחדים מחו"ל יפתרו בעיות הלכתיות

    הלכות עירובין מהקשות בסוגיות, ולא רק בצד העיוני: פריסת החוטים לארכה ולרחבה של הארץ, מביאה לא פעם לקריעתם, באופן העלול להכשיל את הרבים • מיזם חדש של החלפת חוטי העירוב בחומר אלסטי עמיד, עשוי לתת מענה הולם

    עירוב • אילוסטרציה
    מאחר שמדובר בחוטים יקרים יחסית, ייבאנו אותם מחו"ל, ויש בהם עובי טוב יותר וגם חומר המונע התייבשות מקרני השמש, ולכן הוא הרבה יותר מהודר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוטי העירוב בעשרות ערים ויישובים בישראל הוחלפו באחרונה בחוטי דיג אלסטיים עבים, על מנת להפוך את העירוב למהודר יותר.

    בשנים האחרונות גברה המודעות במרבית הערים בישראל להקים עירוב מהודר. אם בעבר הנושא לא היה במודעות, כיום, רבים שיוצאים ליישובים השונים דואגים לברר גם על אופי העירוב הקיים בו.

    המרכז לעירובין שמתפעל את העירוב בלמעלה מ-40 ערים בישראל ובהם בירושלים, טבריה, רמת השרון, עכו, קרית גת, נתיבות ועוד, החליף באחרונה את כל חוטי העירוב המתופעלים על ידם, מחוטי ברזל לחוטי דיג אלסטיים.

    לדבריהם מדובר בעירוב מהודר הרבה יותר, מאחר שעל פי דעות שונות בהלכה, החוט צריך להיות על גבי העמוד ולא מצדו, ואסור לו לנוע מהרוחות. "חוטי דיג מתוחים כמו מיתר כינר ולא זזים ממקומם ברוח" מסביר לאתר 'קול חי' הרב מרדכי מוועד העירובין.

    לדבריו "מאחר שמדובר בחוטים יקרים יחסית, ייבאנו אותם מחו"ל, ויש בהם עובי טוב יותר וגם חומר המונע התייבשות מקרני השמש, ולכן הוא הרבה יותר מהודר".

    עם זאת לאור העובדה שחוטי הדיג עלולים להיות פגיעים יותר, פונים בוועד העירובין לציבור, שלא להדליק את המדורות במרחק 100 מטר מחוטי העירוב.

    "אנחנו נפעיל ביום שישי הקרוב צוות מורחב שיעבור על כל העירובין שאנו מתפעלים כדי לוודא שאין תקלות, אבל חשוב שהציבור לא ידליק מדורה בסמוך לעירוב ובכך ימיס אותו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      למה צריך …. בואו לישראל וניגמר הסיפור ?