הקואליציה החדשה • נתניהו "מעריך את ניסיונו של ליברמן"

    אביגדור ואני מכירים אחד את השני קרוב לשלושים שנה. אני מעריך את היכולת שלו, את הניסיון שלו. הלכנו יחד דרך ארוכה, פעלנו במשותף למען ביטחונם ורווחתם של אזרחי ישראל
    איתי גדסי 2 Comment on הקואליציה החדשה • נתניהו "מעריך את ניסיונו של ליברמן"

    במסיבת עיתונאים משותפת, חגגו נתניהו וליברמן את חתימת ההסכם הקואליציוני • נתניהו החמיא לליברמן שמצידו אמר: "עברתי ניתוח להארכת הפתיל" • 'יש עתיד': ליברמן ויתר על השוויון בנטל, על לימודי הליבה, ועל כל הערכים עליהם הבטיח להילחם

    אביגדור ואני מכירים אחד את השני קרוב לשלושים שנה. אני מעריך את היכולת שלו, את הניסיון שלו. הלכנו יחד דרך ארוכה, פעלנו במשותף למען ביטחונם ורווחתם של אזרחי ישראל
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני זמן קצר חתמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על ההסכמים הקואליציוניים לצירוף מפלגת ישראל ביתנו לקואליציה.

    במסגרת המו"מ סוכם בין הצדדים כי ליברמן יקבל את תיק הביטחון, וסופה לנדבר את תיק הקליטה. כמו כן קיבל ליברמן תפקיד סגן יו"ר הכנסת במקומו של אורן חזן שאמור לסיים את תפקידו בסוף החודש.

    נתניהו אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם ליברמן: "אביגדור ואני מכירים אחד את השני קרוב לשלושים שנה. אני מעריך את היכולת שלו, את הניסיון שלו. הלכנו יחד דרך ארוכה, פעלנו במשותף למען ביטחונם ורווחתם של אזרחי ישראל. אין זה סוד שהיינו גם חלוקים זה על זה. זה חלק מן החיים הפוליטיים, ולעתים, בסערת הוויכוח, נאמרו דברים מצד שנינו שלא היו אמורים להיאמר.

    "עכשיו אנחנו משלבים ידיים כדי להצעיד את ישראל קדימה. ההסכם שאנחנו חותמים היום מביא בשורה לעולים החדשים, לגמלאים, לאוכלוסייה הוותיקה. אני מחויב כראש הממשלה להמשיך לסייע בכל דרך לכל אזרחי ישראל – אני שם את הדגש על המלה כל אזרחי ישראל, בלי יוצא מהכלל.

    "אבל כמובן שהמחויבות הראשונה והעליונה שלנו היא להבטחת ביטחון ישראל. אני כראש הממשלה, אביגדור ליברמן כשר הביטחון, יחד עם הרמטכ"ל, יחד עם ראשי זרועות הביטחון, נמשיך לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל ונעשה זאת בנחישות ובאחריות.

    הוא שב וקרא להרצוג להצטרף לממשלה: "לפני יומיים, פה בכנסת, אמר יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג שיש הזדמנויות חדשות באזור שיכולות לסייע לקידום השלום. אני מסכים. על כן אני קורא שוב ליצחק הרצוג ולחבריו להצטרף אלינו לממשלה רחבה, ממשלת אחדות אמיתית, ממשלה שתחזק את הלכידות בעם, ממשלה שתחזק את היכולת שלנו למצות את הסיכויים לשלום".

    ההסכם הקואליציוני וצירופה של ישראל ביתנו לממשלה אירע בתום מרתון של מו"מ קואליציוני מהיר, שהחל לפני כשבוע לאחר שראש הממשלה נתניהו חייג לליברמן והציע לו את תיק הביטחון. לאחר מכן נפגשו השניים פעמיים, וצוותי המו"מ בראשות השר יריב לוין ישבו עם ליברמן ובכירי ישראל ביתנו כדי לסגור את הסוגיות הנתונות במחלוקת.

    הסיבה למו"מ המהיר, הייתה כדי שיוכלו לאשר את מינויו של ליברמן לשר הביטחון כבר בפתיחת מושב הקיץ של הכנסת ביום שני הקרוב, שכן יש להניח על שולחן הכנסת את ההסכמים 24 שעות טרם כינוסה לאישור.

    נציין כי למרות החששות במפלגות החרדיות, בהתאם לסיכומים בין ראש הממשלה נתניהו לראשי הסיעות, לא שונו קווי היסוד לממשלה, וההסכמים הקואליציוניים בנושאי דת ומדינה.

    כזכור, כפי שחשפנו ב"קול חי", חברי הכנסת החרדים יו"ר ועדת הכספים משה גפני וח"כ אורי מקלב התייעצו בשבוע שעבר עם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בכל הקשור לעמדת המפלגה בדבר הצטרפותו של אביגדור ליברמן לקואליציה.

    מרן ראש הישיבה השיב לחברי הכנסת כי "כניסת ליברמן לממשלה בתנאי שיתחייב לשמירה על קווי היסוד של הציבור החרדי ודאגה לעולם התורה".

    גורם בכיר מבין חברי הכנסת של יהדות התורה אומר לאתר 'קול חי', כי בכוונת ליברמן להתעסק רק בנושאי ביטחון ולמתג את עצמו ככזה. "אין לו עניין לפתוח חזית מול החרדים, הוא כבר ישב איתם כמה ממשלות, ולא ינסה לשנות את הסטטוס קוו". אמר הגורם.

    עמיתו של ליברמן – עד לפני דקות אחדות – לאופוזיציה, יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, הגיב לחתימה על ההסכמים הקואליציוניים: ״ליברמן הקורא להחרים חנויות של אזרחים ערבים ולמחוק כפרים פלסטינים שלמים הוא שותף טבעי וברור למדיניות השנאה של נתניהו. כניסתו לממשלה מסוכנת לכלל האזרחים במדינה. נתניהו שהפך את הגזענות והשנאה לבשורה המרכזית שלו לאזרחי המדינה, ממשיך להוביל את כולנו לעומק התהום כאשר רק שרידותו הפוליטית עומדת לנגד עיניו".

    ב'יש עתיד' הגיבו בזעם: "חתימת ההסכם הקואליציוני על הרחבת הממשלה וכניסתה של ישראל ביתנו לקואליציה הם לא הישג אלא כניעה מבישה, בגידה באמון הציבור והפקרת הציבור" אמרו ביש עתיד.

    "פיתרון בעיית הפנסיות לא יכולה להיפתר בעלות של מיליארד וחצי שקלים בטח לא כאשר הם מחולקים רוחבית לכל אזרחי ישראל בפריסה ופריסה ל 4 שנים. מדובר בתוספת זעומה שאין בה כדי לסייע באמת למי שזקוק לכך.

    "זאת חובה מוסרית של המדינה לפתור את בעיית הפנסיה, אנחנו יודעים שיש לכך כסף בקופת המדינה. כמי שהיו במשרד האוצר, אנחנו מכירים את המספרים באופן המפורט ביותר, ואפשר לפתור את משבר הפנסיה, זו רק שאלה של סדר עדיפויות. הממשלה הזאת הזניחה את העולים ואת הקשישים ועכשיו ליברמן חתם על זה את הגולל.

    ביש עתיד הוסיפו: "התרמית היא אפילו גדולה יותר. כחלק מהעבודה של יש עתיד לסיוע לבני הגיל השלישי, נושא הפנסיות כבר תוקצב על ידי האוצר בכ – 1.3 מיליארד שקלים. התוספת שליברמן ואלקין מתגאים בה היא אחיזת עיניים.

    "ואם לא מספיקה הכניעה של ישראל ביתנו בנושא הפנסיה לעולים, ההסכם הקואליציוני הוא ויתור על כל העקרונות וההבטחות לאזרחים והוא זלזול בוטה בערכי היושר הציבורי ופוגע באמון הציבור ובדרך בה הוא רואה את הפוליטיקאים שלו שעסוקים בעצמם במקום במה שחשוב לאזרחים.

    "ליברמן למעשה ויתר ללא קרב על כל העקרונות והערכים שהוא כל כך התגאה בהם בעבר: חובת לימוד מתמטיקה ואנגלית בבתי הספר החרדיים על מנת לתת כלים שיאפשרו להם להשתלב בשוק התעסוקה ולפרנס את משפחתם בכבוד. בנוסף ויתר ליברמן על השווין בנטל, על כל נושא החקיקה התחום דת ומדינה ביניהם הגיור ונישואים אזרחיים וזה בנוסף לכניעה שלו בנושא הפנסיות".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הופס! קפץ ללפיד ה"יאיר"
      במשך תקופה ארוכה שם הברנש מסווה על פניו
      של ממלכתי הנושא גינונים של מנהיג המתעתד בעיני רוחו ההזויה להיות ראש ממשלה
      ולצורך כך התאפק והפסיק עם ההקנטות והתככים עם החרדים
      אבל כמו כל אצל ילד קטן יש גבול כמה אפשר להציג
      פתאום קפץ לו בראש סדרי העדיפויות להתקיף בראש ובראשונה
      את השוויון בפטל (סליחה, בנטל,בנטל) ואת הליבה
      טוב מאוד! שימשיך כך, הוא טיפס גבוה בסקרים מעבר לפרופורציות האמיתיות שלו
      כי אחרי שהפריש חלה ומחה דמעה בכותל ושכנע את כל העולם בעניין זכויות האומה הישראלית על אדמתה
      (בזכות מה? טיפש מטופש אם לא בזכות התורה ולומדיה מה הזכויות שלנו כאן בארץ? בזכות הליבה? בזכות השוויון
      בנטל?)
      הציבור שכח מה הוא באמת
      אז הנה תזכורת!

      1. אהבתי אהבתי אהבתי צריך לתפוס את הרגע הזה ולהפיץ את התובנה הזו כמה שאפשר כי הכח שלו עולה רק בגלל ההצגה זו