'הפלס': "השלטון מהלך אימים על ראשי ישיבות כחלק ממזימה"

    רק עיוור או מי שמנסה להטעות את עצמו ביודעין, יטען כיום כי הפיקוח העכשווי על אישורי הדיחוי מהווה המשך טבעי ותמים של הנוהל שנהג כל השנים
    ישראל פריי 14 Comment on 'הפלס': "השלטון מהלך אימים על ראשי ישיבות כחלק ממזימה"

    בוקר לאחר אסיפת 'ועד הישיבות' ממנו יצאה הקריאה שלא להעניק מעמד 'תורתו אומנותו' למי שאינו בחור ישיבה, יוצא עיתון הפלג הירושלמי בכתבה ארוכה בה הוא טוען: המדינה מכוננת מערך אגרסיבי של פיקוח, כחלק מהמזימה להגביר את הגיוס

    רק עיוור או מי שמנסה להטעות את עצמו ביודעין, יטען כיום כי הפיקוח העכשווי על אישורי הדיחוי מהווה המשך טבעי ותמים של הנוהל שנהג כל השנים
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בין יתר הנושאים שעלו על שולחנם של גדולי ישראל באסיפת ועד הישיבות שנערכה אמש בבית הגר"ג אדלשטין, היה הסדר 'תורתו אומנותו' המעניק דיחוי לבחורי ישיבות ולאברכים משירות בצבא.

    הרבנים יצאו בקריאה לראשי הישיבות שלא לתת את הדיחוי אלא למי שאכן יושב ולומד, ולא למי שאינו עונה על הקריטריונים המלאים של בן ישיבה. האסיפה חידדה את הוראתם של גדולי ישראל בעבר כי מי שאינו לומד ואינו הולך לצבא הוא בבחינת חב לאחריני, וכי אין שום היתר לסייע לו בכך.

    בתגובה להחלטת ועד הישיבות, יוצא הבוקר עיתון 'הפלס' במתקפה כוללת, וטוען כי המדינה מכוננת מערך אגרסיבי של פיקוח על מתן דיחוי 'תורתו אומנותו' כחלק מהמזימה להגביר את הגיוס בקרב בני הישיבות.

    "ההמלצות החמורות של הצוות הבין-משרדי לעמידה ביעדי הגיוס, הקובעות פיקוח אגרסיבי על הישיבות, עד כדי שימוש באמצעים הזויים של הפעלת חוקרים פרטיים, מחוללות סערה בציבור החרדי. השלטון החל במימוש מעשי של סעיפי חוק הגיוס שקבעו כי יש לכונן מערך אגרסיבי של פיקוח על מתן דיחוי 'תורתו אומנותו', כחלק מהמזימה להגביר את הגיוס בקרב בני הישיבות, זאת ע"פ החוק שקובע בצורה מוצהרת כי "הממשלה תפעל להגדלה הדרגתית של מספר המתגייסים בפועל מקרב תלמידי הישיבות".

    'הפלס' לא מסכים עם הקביעה כי מי שלא לומד, עליו להתגייס. "אמנם בכל השנים נדרשה הקפדה מסוימת של משרדי הישיבות בענין מתן אישורי הדיחוי, כך שיימסרו רק לתלמידים הלומדים בישיבה ואינם עוסקים לפרנסתם, והדבר נעשה באופן שיגרתי ומינימליסטי ככל דרישה פורמאלית למניעת ניצול לרעה של האישורים.

    "אך הפעם אנו במצב בו התקבל חוק הקובע באופן גלוי ומוצהר כי 'הממשלה תפעל להגדלת מספר המתגייסים בפועל מקרב תלמידי הישיבות', ובמסגרתו הוקמו מנגנונים ממשלתיים פעילים ומתוקצבים שכל מטרתם לחולל ציד נפשות כדי להגביר את יעדי הגיוס. הפעולות וההצהרות הפומביות שנשמעו הוכיחו כי לצורך כך גם משתמש השלטון באמתלה של פיקוח על מתן אישורי הדיחוי, כאמצעי מוצהר וגלוי להגברת מספר המתגייסים מקרב בני הישיבות".

    לטענת העיתון, מנגנון הפיקוח נועד בכדי לגייס בחורי ישיבות תמימים לצבא. "רק עיוור או מי שמנסה להטעות את עצמו ביודעין, יטען כיום כי הפיקוח העכשווי על אישורי הדיחוי מהווה המשך טבעי ותמים של הנוהל שנהג כל השנים. הסעיפים בחוק הגיוס והחלטות הצוות הבין משרדי מוכיחים בעליל כי עתה מבקש השלטון להלך אימים על ראשי הישיבות להקפיד הקפדה יתירה ובכל התוקף שלא לחתום על מתן דיחוי בשום פנים לאלו שאינם זכאים למעמד 'תורתו אומנותו', כאמצעי מעשי שישמש בפועל כחלק מהמנגנון המחריד של ציד הנפשות".

    "לכן נקבע בחוק הגיוס פרק שלם הנושא את הכותרת 'פיקוח' ואשר קובע צעדים מחוצפים וחסרי תקדים לפיהם שר הביטחון יוכל להסמיך מפקחים ובודקים, שיינתנו להם סמכויות פיקוח חריגות ורחבות. כך, למשל, יוכלו המפקחים להופיע בכל עת בכל ישיבה וכולל, כאשר החוק מעניק להם סמכות "להיכנס לחדרי לימוד בישיבה, ולדרוש מכל אדם הרשום כתלמיד ישיבה או נמנה עם סגל הישיבה הנמצא בחדרי לימוד בישיבה למסור לו את שמו ולהציג לפניו תעודת זהות".

    "במצב שנוצר, רק מי שטומן ראשו בחול לא יבחין בשוני המהותי ובהבדלים התהומיים בין מה שהיה נהוג בעבר לבין מה שמתחולל עתה, כאשר השלטון מבקש להגביר בצורה מוצהרת את ציד הנפשות באמתלאות שקריות של 'פיקוח פורמאלי על מתן אישורי תורתו אומנותו כפי שהיה בעבר'. החוק והמנגנונים המסועפים שקמו במסגרתו מלמדים כי הפיקוח האגרסיבי ישמש מעתה והלאה כאמצעי מעשי להטלת חובת גיוס על בני הישיבות, תוך נסיון להלך אימים על מנהלי המוסדות כי עליהם לסייע באופן אקטיבי או פאסיבי לעקירת בני תורה ממקום גידולם הרוחני וגזילת נפשות טהורות לבסיסי השמד הרוחני".



    14 תגובות

    מיין תגובות
    1. 14

      בושה לקול חי שמערערים לנו את האמון בגדולי ישראל וראשי ישיבות מה אתם מצטטים עיתונאים קטנים שמבזים את גדולי ישראל? לא רוצים לשמוע כלום מה"פסל"

    2. 13

      אין מביאים ראיה מהפלס אבל מה לעשות והמשוגעים האלה צודקים במיליון אחוז. כמה חבל שיתד נאמן של מרן רשכבה"ג שליט"א אינו מוביל את המאבק הצודק נגד חוק הגיוס

    3. 12

      הגיוס נותר כבעבר. הבקורות כבעבר. הכל תקין. רק מי שתקוע בין מחלוקות נשאר עם זה. כך זה נראה כאשר מתנהל מאבק על ירושה במסווה של עיקרי הדת.

    4. 11

      מסגנון הדברים ניכר כי הפלס חי ומתקיים מסוג הפחדות אלו, כמו הילד שכבר "מחכה" לרכב שיעבור בשבת ע"מ שיוכל לצעוק שבת!

    5. 10

      זה לא מענין אף אחד חוץ מאתר קול חי שכבר מזמן הפך לאתר אנטי חרדי [כל הכתבות שמתפרסמות לאחרונה מכל מיני הוגי דעות כפרניים]
      ובמסגרת זו גם אנטי גדולי ישראל

    6. 9

      העיתון היחד שכותב דעת תורה ברמה ולא נגגר לשום מקום העיתון היחד שנאמן בנאמנות לגדולי ישראל וכותב על בעיות השעה

      1. איזה גדולי ישראל???.?

    7. 8

      גם כשיש מסמכים מפורשים על מערכת שלמה של גיוס שבאה ללכוד אותנו עדיין יש כאלו שטומנים את ראשם בחול ולא רואים את עצם הדברים הנבונים שנכתבו ולמסמכים המפורשים של הועדה הבין משרדית שהוקמה ע"י חובשי הכיפות השחורות

    8. 7

      קבל את האמת ממי שאמרה גם מי שלא נעים לו לראות את האמת בעיתון שאינו ממהפלגה שלו אבל את האמת והמסמכים של הועדה הבין משרדית אי אפשר להכחיש מדובר בכיבוש הציבור החרדי וכ"ז בהצבעת הכיפות השחורות

    9. 6

      אני לא מבין, זה לא בדיוק מה שפרסם לפני שבוע אבי בלום ב'קו עיתונות'?

    10. 5

      אם חשוב להם באמת ענייני הציבור החרדי, מדוע הם נמנעו מלהשתתף בבחירות (וחלקם הצביעו לאלי ישי) ? שיחזקו את עצמם לפני שהם מטיפים מוסר לאחרים. די לצביעות המגעילה.