"הפכו יום ורוד לצהוב; פרוש התנדב לרוטציה ממקום טהור"

    הרב ליצמן דואג לדברים הנוגעים לציבור הליטאי וכן הרב גפני דואג לחסידים. אני הייתי ראש עיר בבני ברק, ולא נראה לי שאפשר להגיד שהייתה מחלוקת. יש חילוקי דעות וצריכים לפתור אותם, אנחנו מביעים רגשות של ציבור וזה לגיטימי
    ישראל פריי No Comments on "הפכו יום ורוד לצהוב; פרוש התנדב לרוטציה ממקום טהור"

    הח"כ הטרי מתייחס לראשונה לרוטציה: "לא הייתה שום דרישה או סחר-מכר, זהו יום גדול ליהדות החרדית שמחייב את הנציגים לעתיד" • על המעורבות של גפני, ההתייחסות של ליצמן, וההכרזה הדרמטית: "אין ולא תהיה יותר מחלוקת בין חסידים לליטאים" • האזינו

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    הרב ליצמן דואג לדברים הנוגעים לציבור הליטאי וכן הרב גפני דואג לחסידים. אני הייתי ראש עיר בבני ברק, ולא נראה לי שאפשר להגיד שהייתה מחלוקת. יש חילוקי דעות וצריכים לפתור אותם, אנחנו מביעים רגשות של ציבור וזה לגיטימי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם כניסתו המחודשת לכנסת, העניק איש 'דגל התורה' יעקב אשר ראיון חגיגי ל'מהדורה המרכזית' בו הדף כל ניסיון להציג את המהלך כ'דיל' פוליטי, הרבה בשבחי נדיבות לבו של ח"כ מאיר פרוש, ופרש את תכניות עבודתו.

    "חייבים להיות הוגנים ולשבח את ח"כ פרוש על ההחלטה", פתח אשר, "הוא קיבל אותה ללא שום הסכם אתנו, בקשה או דרישה, אלא מהבנה עצמית. הדבר הזה מחייב את כל הנציגות החרדית בעתיד, שכשיש אפשרות להגדיל ולהרחיב את כוחנו בלי לפגוע בתפקיד, אנחנו צריכים להיות אחראיים. הרי כמה כספים אנחנו מבזבזים בבחירות וכמה אנרגיות של פעילים שמפסיקים לימודם בכדי להכניס עוד נציג – למה שלא נעשה את זה כשהאפשרות בידינו? יש כיום ח"כים שראשם ורובם במשרדיהם".

    וזה היה רק הפתיח לכתרי השבח שנקשרו לראשו של ח"כ פרוש. "הוא התנדב לעניין ממקום טהור, לקח אחריות, ועשה את זה ללא שום הסכם או אפילו בקשה ודרישה כלשהי מצידו. זה מחייב את כל הנציגים החרדיים".

    את הדיווחים על הסכמים בחינוך העצמאי, דחה אשר בשתי ידיים. "אין שום הבטחות, לא הייתה בקשה כזו, אם יש דברים שקורים במקביל זה יכול להיות, אבל לא קשרו ולא קשרו דבר בדבר. לא הייתה שום התנהלות של סחר מכר. יש תהליכים ותקופות ושינוי אוירה".

    אשר ענה לקולות הציניקנים: "לוקחים כזה יום ורוד והופכים אותו לצהוב, עם כל מיני רכילויות זולות… רואים איש ציבור שבא ממקום הכי טוב ונקי, ובמקום שנשמח, אנחנו מחפשים אנקדוטות כאלו ואחרות. עושים מזבוב פיל, וזה אפילו לא זבוב".

    על מידורו של גפני מהודעת הרוטציה אמר אשר: "גפני היה מעורב, וגם מקלב היה מעורב. הוא ישב עם פרוש בקריה רק לפני כמה ימים, ומעבר לנושאים השוטפים, לפני ואחרי, הם דיברו על סגירת האוירה הלא נכונה, על טיהורה האוירה. גפני דחף כל העת לשיתוף פעולה. יש דברים שמצונחים לפתחם של גדולי ישראל ולגיטימי שזה יעבור דרכם".

    "אין ולא תהיה מחלוקת בין החסידים לליטאים", הכריז אשר, "הרב ליצמן דואג לדברים הנוגעים לציבור הליטאי וכן הרב גפני דואג לחסידים. אני הייתי ראש עיר בבני ברק, ולא נראה לי שאפשר להגיד שהייתה מחלוקת. יש חילוקי דעות וצריכים לפתור אותם, אנחנו מביעים רגשות של ציבור וזה לגיטימי".

    בראש רשימת היעדים לעבודת הח"כ הטרי בכנסת, נמצאת מצוקת הדיור של הציבור החרדי. "חייבים להגיע לפתרון כולל. יש הרבה פעילות של הממשלה, האוצר והשיכון, אבל היא מיטיבה בכללית עם כל הציבור. לציבור החרדי – מאחר שאני ואתה לא יודעים על שכונה או עיר חדשה הנבנית לחרדים בישראל – הכל שוב ושוב אותם כמה דירות בבית שמש, המדינה חייבת לקבוע כיעד כמה יחידות דיור יוקצו בכל עיר לציבור החרדי. חייבים להגיע לפתרון מערכתי וגדול, ואני מקווה שיחד עם חבריי – נצליח להגיע לזה".



    0 תגובות