מכירת כרטיסים למירון הופסקה בשל מחסור באוטובוסים

    הם השקיעו המון, 22 עובדים ותוכניות ליותר מ350 אלף אנשים, אבל אני מאוד מקווה שזה יצליח, כי ביום האחרון קיבלתי דיווחים למשל בביתר שכבר אי אפשר להשיג מקום עד אחרי ל"ג בעומר
    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on מכירת כרטיסים למירון הופסקה בשל מחסור באוטובוסים

    אותות מצוקה ראשונים נקלטים בגלי האופטימיות: מחסור חמור בתחבורה ציבורית למירון • בביתר נותרו אלפים ללא אפשרות לעלות מירונה • ראש עיריית ביתר וח"כ ישראל אייכלר שיגרו מכתבים בהולים למשרד התחבורה

    אוטובוסים במעלה ההר צילום: יוסי ברויער
    הם השקיעו המון, 22 עובדים ותוכניות ליותר מ350 אלף אנשים, אבל אני מאוד מקווה שזה יצליח, כי ביום האחרון קיבלתי דיווחים למשל בביתר שכבר אי אפשר להשיג מקום עד אחרי ל"ג בעומר
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החששות שהועלו אמש בתכנית 'מעבירים הילוך' ב'קול חי' בהגשת יעקב גרודקה – הולכים ומתממשים. במהלך התכנית שהוקדשה לתחבורת העולים מירונה, עלה החשש כי בניגוד לרוח האופטימית הנושבת מהעוסקים במלאכה, יחולו שיבושים ועומסים בתחבורה הציבורית.

    במהלך היום הולכת ומסתמנת תמונת מצב קשה, לפיה בחלק מהריכוזים החרדיים נגמרה מכירת הכרטיסים לל"ג בעומר, וקיים מחסור חמור באוטובוסים שיעמדו לרשות העולים. המצב חמור שבעתיים באשר ההסדרים החדשים העניקו לתחבורה הציבורית עדיפות עליונה ולמעשה כמעט יחידה להגעה לציון הרשב"י.

    ח"כ ישראל אייכלר אמר אתמול ב'מעבירים הילוך' כי הוא חושש מאוד שמשרד התחבורה לא יצליח להתמודד השנה עם כמות הנוסעים המוגברת. אייכלר סיפר על הערים ביתר ובית שמש שבהן כבר לא ניתן להשיג כרטיסים עבור נסיעה למירון בל"ג בעומר.

    "אני פחות אופטימי לגבי משרד התחבורה", אמר אייכלר, "הם השקיעו המון, 22 עובדים ותוכניות ליותר מ350 אלף אנשים, אבל אני מאוד מקווה שזה יצליח, כי ביום האחרון קיבלתי דיווחים למשל בביתר שכבר אי אפשר להשיג מקום עד אחרי ל"ג בעומר, יש עכשיו תוספת, הם הוסיפו כמה עשרות אוטובוסים כדי שיקלטו את האנשים בכל זאת, כל הכרטיסים כבר נמכרו לפני שבת וגם בבית שמש יש את אותו הדבר".

    האזינו לדברי ח"כ אייכלר ב'מעבירים הילוך':

    ואכן, תלונות רבות הגיעו מהעיר ביתר, שם הוציא ראש העיר מכתב חריף למשרד התחבורה בו הוא דורש לחדש את מכירת הכרטיסים. במכתב "מזכיר" מאיר רובינשטיין את בקשתו המוקדמת להוספת ותגבור האוטובוסים, ואת הצורך הדחוף לספק לתושבים את האפשרות לנסוע בתח"צ למירון.

    תמונה 1

    בשעה האחרונה שיגר ח"כ ישראל אייכלר מכתב בהול לשר התחבורה, בו כתב: "בעקבות הוזלת המחירים בתחבורה הציבורית והנחות לילדים, נוספו רבבות נוסעים המבקשים להגיע להילולא דרשב"י במירון. הבעיה היא שנחסמה כל דרך להגיע להר, מלבד בתחבורה הציבורית. כך נוצרה מחוייבות שלטונית, לספק תחבורה לכל יהודי שמבקש להתפלל. אכן נעשו הכנות ותכנונים רבים במשרד התחבורה. גם הציבור קנה כרטיסים מראש כנדרש.

    "התוצאה המצערת היא שכמה ימים לפני ל"ג בעומר, כבר אין להשיג כרטיסים בערים חרדיות שונות. מתוך רצון לשלוט במצב התנועה, נוצרה אנדרלמוסיה. במקום להוסיף אוטובוסים נוספים מן השוק הפרטי ולתכנן את זרימת התנועה ביעילות, הופסקה מכירת הכרטיסים. ובכן, אסור לאיש להגביל את מספר הנוסעים למירון" – כך התריע ח"כ הרב ישראל אייכלר בפני שרי התחבורה והמשטרה וחברות התחבורה.

    הוא ציין במכתבו כי השנה זכינו לשיתוף פעולה של כלל הגורמים והמשרדים הממשלתיים, כל אחד בתחומו הוא. גם בתחומים הקשורים למשרד התחבורה, נעשו תכנונים מקיפים והתארגנות תחבורתית עצומה, להולכת מאות אלפי נוסעים. כך גם נתיבי ישראל התקינו תאורת כבישים חשוכים, מפני פיקוח נפש וכן שילוט והכוונה לאורך הדרך ועוד פעולות רבות לבטיחות העולים למירון.

    אך מתלונות שמגיעות לועדה עולה כי ישנן ערים שהסתיימו מכירות הכרטיסים המוקדמת לנסיעות למירון יומיים ושלושה לפני ההילולא. הובטח להוסיף אוטובוסים אך גם הם התמלאו מיד. אלפי אנשים לא הספיקו לקנות כרטיסים ואין להם את האפשרות להגיע ולהשתתף בהילולא במירון.

    בדיון שנערך בועדה כבר בי"א אדר א', אמר יו"ר הועדה שבעקבות הוזלת המחירים בתחבורה הציבורית, תהיה עליה המונית במספר העולים. משרד התחבורה לקח זאת בחשבון והוסיף אוטובוסים רבים. "כל המאמצים הללו יעלו בתוהו, אם אזרחים המבקשים לנסוע למירון בל"ג בעומר יישארו בתחנה, בגלל שמשרד התחבורה לא אישר להביא אוטובוסים נוספים" – התריע הרב אייכלר.

    בשיחה עם המשטרה ועם חב' התחבורה נאמר לועדה כי קיימת אפשרות טכנית ומבצעית להבאת אוטובוסים נוספים, צריך רק שאטלים להולכת הציבור הזה. "הציבור לא ישלים עם הגבלה מתוכננת של מספר העולים אל הציון, ביום גדול ונשגב זה. אנא, תן הוראה מיידית לכל הדרגים במשרד התחבורה, לשחרר מיד אישורים לשכור אטובוסים מכל הארץ, כדי להוליך את הציבור בדרך הטובה והישרה אל הר הציון במירון".

    תמונה 2



    1 תגובות

    מיין תגובות