דו"ח המבקר נחשף • "חשש למראית עין של טובות הנאה"

    "נסיעות אלה היו חשובות למדינת ישראל. במהלכן גייס מר נתניהו עשרות מיליוני שקלים לטובת המדינה, התראיין עשרות פעמים בתקשורת הבינלאומית והופיע בפני גופים ציבוריים רבים לטובת ההסברה הישראלית. משך שנים ארוכות סורקים את נתניהו ורעייתו במסרקות ברזל ולא מוצאים כלום - כי אין כלום"
    ישראל בן צבי No Comments on דו"ח המבקר נחשף • "חשש למראית עין של טובות הנאה"

    "אין זה ראוי שהוצאות רעייתו או ילדיו ימומנו בידי גורם אחר" • יואל חסון קורא לויינשטיין לחשוף כיצד פעל במסגרת תפקידו על מנת "למרוח" כלשונו את דו"ח המבקר • נתניהו: ההר הוליד עכבר

    צילום: דוברות הכנסת
    "נסיעות אלה היו חשובות למדינת ישראל. במהלכן גייס מר נתניהו עשרות מיליוני שקלים לטובת המדינה, התראיין עשרות פעמים בתקשורת הבינלאומית והופיע בפני גופים ציבוריים רבים לטובת ההסברה הישראלית. משך שנים ארוכות סורקים את נתניהו ורעייתו במסרקות ברזל ולא מוצאים כלום - כי אין כלום"
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דו"ח מבקר המדינה הותר לפרסום. הדו"ח עוסק במאות נוסעים אולם את התקשורת מעניין בעיקר מה אומר המבקר על פרשיית ביבי טורס.

    בדו"ח נמתחת ביקורת על נסיעותיו של ראש הממשלה לחוץ לארץ בשנת 2015 בתקופת היותו שר האוצר. לטענת המבקר הנסיעות בהם השתתפו בני משפחתו של ראש הממשלה חרגו מהכללים החלים בנושא והדבר עלול ליצור מראית עין של קבלת טובת הנאה או של ניגוד עניינים.

    המבקר מצא כי נתניהו לא פנה לוועדת המתנות או לוועדה למתן היתרים כדי שתבחן אם יש בקבלת המימון החיצוני משום קבלת טובת הנאה או מתנה אסורה ואף קיים חשד לפלילים במימון נסיעות אלה ואף פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיבדוק אם יש חשד למימונים כפולים, הסטת מימונים וכן לגבי אי בהירות לגבי התחשבנות עם חברת אל על בגין שימוש של משפחת נתניהו בנקודות בונוס של המדינה שנוצלו לכאורה לנסיעות פרטיות.

    מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדוח כי מבקר המדינה קובע שנתניהו נהג בדיוק כמו שרים אחרים ושבאותה תקופה עדיין לא נקבעו הכללים לנסיעות שרים. הניסיון להחיל רטרואקטיבית על נתניהו, ורק על נתניהו, כללים שנקבעו אחר כך אינו ראוי. התחושה היא שמדובר בדין מיוחד לנתניהו, ודין אחר לכל היתר.

    "נסיעות אלה היו חשובות למדינת ישראל. במהלכן גייס מר נתניהו עשרות מיליוני שקלים לטובת המדינה, התראיין עשרות פעמים בתקשורת הבינלאומית והופיע בפני גופים ציבוריים רבים לטובת ההסברה הישראלית. משך שנים ארוכות סורקים את נתניהו ורעייתו במסרקות ברזל ולא מוצאים כלום – כי אין כלום".

    סגן יו"ר הכנסת ח"כ יואל חסון, שיזם את הדיון שהוביל לביקורת על פרשת "ביביטורס" כשכיהן כיו"ר הוועדה לביקורת המדינה מתריע על חבלה פוליטית בעבודת מבקר המדינה.

    במכתב ששלח ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר יהודה וינשטיין, קרא חסון לחשוף כיצד פעל במסגרת תפקידו על מנת "למרוח" כלשונו את דו"ח המבקר כדי להוביל למצב משפטי של התיישנות ומניעת בדיקה וחקירה פרטית. "ידוע לי כיצד נעשו מאמצים מאחורי הקלעים לטיוח הפרשה, לגרירת רגליים ולחבלה בעבודת המבקר על מנת להגיע להתיישנות" אומר חסון.



    0 תגובות