- רדיו קול חי - -

זעקת ההורים: "די לשביתות במעונות, החיים משתבשים"

בשבוע שעבר הודיעו העמותות הגדולות שמפעילות את רוב מעונות היום בישראל "ויצו", "נעמת", "אמונה", "מעונות בית יעקב", "מועצה איזורית הר חברון", "מועצה איזורית בנימין" ו"נאות מרגלית", כי יחלו בעיצומים במעונות היום, עיצומים שיחריפו בהדרגה.

כבר שבועות ארוכים שראשי העמותות נפגשים עם האוצר ודנים במצבם. בשבוע שעבר התקיימה ישיבת סוערת בכנסת שם, בישיבת ועדת העבודה והרווחה, היו ח"כים בעיקר מהאופוזיציה שגיבו את השביתה כי "רק ככה ביבי מבין".

לדברי המנהלים מדובר במספר חוסרים שהמדינה לא מטפלת כמו ממחסור במעונות. לפי הנתונים שבידם רק רבע מילדי ישראל יכולים להירשם. עוד הם מציינים את המחסור בתקנים למטפלות וכמובן למה לא לבקש עוד שכר.

בשבוע שעבר הארגונים שלחו פנייה לרה״מ ולשר האוצר להתערב באופן בהול למציאת פתרון למשבר החמור בענף.

אמש הודיעו ראשי ומנהלי המעונות כי הם פוצחים בשביתה.

IMG-20160524-WA0039 [1]

הורי הילדים זועמים, "לא יתכן שיהפכו אותנו לבני ערובה. באופן פתאומי מודיעים לנו על השביתה ועל העובדה שילדינו יאלצו להשאר בבית ולאחר ללימודים. הדבר גורם לנו נזק כלכלי ושיבושים בנורמת החיים", אומרים בשיחה לאתר 'קול חי.

עוד הם מוסיפים כי "הגיע הזמן לעשות סוף לשביתות בישראל. עובדים קמים בבוקר, מחליטים שהם רוצים משכורת גדולה יותר ויוצאים לשביתה ומשביתים אלפי בתים. מישהו חייב לעשות לזה סוף".

IMG-20160524-WA0038 [2]