עתירה: לחשוף הסדרי ניגודי העניינים של קציני משטרה

    שלמה בן יוסף No Comments on עתירה: לחשוף הסדרי ניגודי העניינים של קציני משטרה
    צילום: חטיבת דובר המשטרה
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התנועה למשילות ודמוקרטיה הגישה עתירה מנהלית נגד משטרת ישראל בדרישה לחשוף את הסדרי ניגוד העניינים של קצינים בכירים במשטרה.

    לפני כחצי שנה פנתה התנועה לממונה לחופש מידע במשטרה בבקשה לקבל את הסדר ניגוד העניינים של ניצב רוני ריטמן, מפקד יחידת להב 433, שנלקח כמקרה מבחן ולא בשל חשד שעלה לגביו.

    לאחר שיח שארך חצי שנה בין אנשי המשטרה לתנועה למשילות, התקבלה תשובה כי המידע המבוקש לא ימסר, זאת בנימוק כי קיימת פגיעה בפרטיות. אלא שלפני מספר חודשים פורסמו הסדרי ניגוד העניינים של שרי הממשלה בשל הנחיית היועמ"ש שהגדירה כי יש לתת פומבי להסדרים אלו מכח חוק חופש המידע, ולכן לא ברור מדוע המשטרה מסרבת לחשוף את המידע שכאמור לא צריך להיות חסוי.

    בתנועה החליטו לא לוותר, ועורכי דינה הגישו עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בלוד בדרישה לחייב את המשטרה למסור את המידע המבוקש. אם בית המשפט יקבל את העתירה, הסדרי ניגוד העניינים של קצינים בכירים במשטרה יוכלו להיות חשופים לציבור.

    בתנועה למשילות ודמוקרטיה אומרים כי מתן פומבי להסדרי ניגוד עניינים תורם לאמון הציבור במערכת אכיפת החוק ומסייע לפעולה תקינה של הרשות. מנהל הפעילות בתנועה יהודה עמרני אומר כי "לצערנו דוקא במשטרת ישראל מסרבים לשתף פעולה עם הדרישה ולכן נאלצנו לעתור לבית המשפט". לדבריו "קציני משטרה ופקידים בכירים בשירות המדינה נמצאים במוקדי כח ומחזיקים בכח השפעה רב ונכון שיתנהלו בשקיפות".

    יצויין בהקשר הזה כי הצעת חוק עברה אמש (שני) פה אחד בקריאה ראשונה בכנסת. ההצעה מבקשת לחייב שופטים ופקידים בכירים בהגשת הצהרות הון בדומה לנבחרי ציבור.



    0 תגובות