השר החרדי השיב אש לנציג הפלסטיני: "בבריאות אין פוליטיקה"

    "אני מגנה את הנציגות הפלסטינית שבחרה לערב פוליטיקה בארגון הבריאות העולמי. בבריאות אין פוליטיקה"
    דוד לזר 3 Comment on השר החרדי השיב אש לנציג הפלסטיני: "בבריאות אין פוליטיקה"

    העצרת השנתית של ארגון הבריאות העולמי באו"ם נפתחה בימים אלה • מי שמייצג את ישראל בדיונים הוא לא אחר משר הבריאות החרדי יעקב ליצמן • רגע לפני נאומו הפתיע אותו הנציג הפלסטיני

    "אני מגנה את הנציגות הפלסטינית שבחרה לערב פוליטיקה בארגון הבריאות העולמי. בבריאות אין פוליטיקה"
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    העצרת השנתית של ארגון הבריאות העולמי באו"ם נפתחה בימים אלה, ומי שמייצג את ישראל בדיונים הוא לא אחר משר הבריאות החרדי יעקב ליצמן.

    קדם לנאומו של שר הבריאות תקרית דיפלומטית, אותה ביקשו נציגי הפלסטינים באו"ם לנצל כדי לנגח את ישראל. מסתבר שלכל נציג של מדינה החברה בדיונים מוקצב זמן לנאום המפרט את פעילותה בתחום הבריאות והתרומה לצמצום אי שיוויון ובריאות לכל. הנציג הפלסטיני חרג מכך והחל לדבר על הכיבוש של ישראל ועל כך שישראל פוגעת בבריאות של תושבי השטחים וניצלו את המעמד של ארגון הבריאות העולמי כדי לתקוף את ישראל מעל במה בינלאומית זו.

    כמו"כ, הנציג הפלסטיני דיבר על ההתפשטות הגוברת של ההתנחלויות, ההתקפות במחסומים, ושאנשים ללא זכויות מתגוררים בכל שטחי פלסטין והגולן. דיבר על הפרת זכויות אדם ופגיעה במתקני בריאות וכדומה.

    בתגובה לכך גינה שר הבריאות ליצמן את הפעולה הפומבית ובנאומו מעל הבמה באו"ם אמר כי הוא "מגנה את הנציגות הפלסטינית שבחרה לערב פוליטיקה בארגון הבריאות העולמי. בבריאות אין פוליטיקה".

    השר אמר בדבריו כי ארגון הבריאות העולמי הוא ארגון מקצועי וכי הוא רואה בחומרה שהנציג הפלשתינאי ניצל את הפורום, כדי לקדם נושאים פוליטיים נגד ישראל. ארגון הבריאות העולמי אינו ארגון פוליטי ולכן אני בוחר להתמקד בתחום הבריאות בהיבט העולמי ותוך התייחסות להישגים במערכת הבריאות בישראל.

    לדברי השר ליצמן המלחמה בעוני ובאי השוויון הינם נושאים מרכזיים בפעילותו כשר בישראל וכאחראי על מערכת הבריאות. "חובה לצמצם את הפערים בין המרכז לפריפריה הכלכלית והגאוגרפית, לדאוג לשכבות החלשות באוכלוסייה. אנו מעניקים כיסוי בריאות לתושבי ישראל, באמצעות קופות החולים, הפעלנו סל בריאות שוויוני ומקיף, המובטחים על ידי חוק ביטוח בריאות ממלכתי ומציעים סטנדרט גבוה של טיפול רפואי לכולם, ללא הבדלים".

    ליצמן הזכיר בנאומו באו"ם את רפורמה להכללת טיפולי שיניים לילדים עד גיל 14. במהלך השנים הבאות, הזכאות תגדל עד גיל שמונה עשרה. השר הדגיש כי מדובר על שירות פרטי, שנהפך לשירות ציבורי נגיש לכל אזרח.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אולי תכתבו מי האנשים בתמונות

    2. 1

      איפה כאן האש? במקרה הטוב, הסבר למה הוא לא תוקף חזרה…. גפני במקומו, היה עושה קרקס מהנציג הפלסטיני, היה מוכיח לכל הנוכחים שהפלסטינים מעדיפים לקבל טיפול בישראל ואכן מקבלים טיפול בישראל, היה מוכיח לעולם שהפלסטינים מקבלים כסף מהאו"ם לרפואה מתקדמת, אך היא ממש לא מתקדמת כי את הכסף הם גונבים למטרות טרור וכו'