עיריית ירושלים אוסרת לקיים אירוע נפרד לגברים ולנשים

    יעקב גרודקה 2 Comment on עיריית ירושלים אוסרת לקיים אירוע נפרד לגברים ולנשים

    הסטודנטים החרדים והדתיים בירושלים מתכננים לקיים לראשונה אירוע תרבותי ביום הסטודנט – המותאם להלכה • אלא שעיריית ירושלים אוסרת עליהם לקיים את האירוע וזאת רק בשל העובדה כי הוא יתקיים בהפרדת נשים וגברים

    ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסטודנטים החרדים והדתיים בירושלים מתכננים זמן רב לקיים לראשונה אירוע תרבותי ביום הסטודנט – המותאם להלכה בהפרדה נשים וגברים, אלא שמתברר כי עיריית ירושלים אוסרת עליהם לקיים את האירוע וזאת רק בשל העובדה כי הוא יתקיים בהפרדת נשים וגברים.

    האירוע המדובר אמור להתקיים בתאריך 5.6.16, בחוצות היוצר- פארק טדי בירושלים, בהשתתפות הזמרים אודי דוידי, חיים ישראל, עידן עמדי ונתן גושן.

    הערב (שני) הודיע עו"ד חיים נרגסי, סגן היועץ המשפטי לעירייה וראש התביעה העירונית למארגני האירוע כי היות ועיריית ירושלים שותפה בתקציב האירוע הרי שאסור יהיה לקיים אותו בהפרדה.

    בדבריו כתב נרגסי: "לאחר בחינת בקשתכם בנוגע ליום הסטודנט הדתי – חרדי ולאחר היוועצות עם עוה"ד דני ליבמן וטוביה פיסינגר, עולה כי על כל רשויות המדינה לרבות רשויות מקומיות להימנע מקיום אירועים עם הפרדה מגדרית בין נשים וגברים".

    "איסור ההפרדה הוא גם אם מדובר באירוע לציבור שמעוניין בכך כמו לכאורה במקרה שלפינו. החריג היחידי הוא במקרים בהם מדובר בטקס דתי או סוג של פולחן דתי שלגביו מתקיים החריג, לאחר שיחה עם יורם ברוורמן התברר כי זה לא סוג אירוע כאמור", מנמק סגן היועץ המשפטי בירושלים.

     ובאשר על כן הוא קובע כי "אסורה הפרדה מגדרית באירוע ע"י חציצות או שלטים", לדבריו, "למען הסר ספק, אם תהיה הפרדה בפועל לפי החלטת המשתתפים ללא ביצוע של שילוט או הפרדה פיזית אין בכך שום מניעה, אך אסור לבצע פעולות אקטיביות אשר יבצעו את ההפרדה".

    מארגני האירוע אומרים הערב לאתר 'קול חי' כי "מדובר באירוע שמיועד לסטודנטים הדתיים והחרדים. מתוך 40,000 סטודנטים בירושלים ישנם 9,000 דתיים וחרדים שעבורם כאמור האירוע מיועד".

    "התקציב בעירייה הוא 8 מיליון שקלים לסטודנטים ומתוכם אישרו לנו רק 500 אלף ועדיין לא נתנו לנו לממש אותם, כי כבר בשלב הראשון הם מפריעים לנו בגלל ההפרדה הדתית", אומרים המארגנים הזועמים.

    הערב אמר חבר הנהלת העיר אריה קינג כי "חובתנו למחות על הנחיות היועץ המשפטי לממשלה ועל הפרשנות של המחלקה המשפטית בעיריית ירושלים".

    קינג שיגר הצעה לסדר בענין, "יושבי ראש הסיעות הדתיות בעיריית ירושלים מבקשים לכנס דיון דחוף של הנהלת העיר ביחד עם היועץ המשפטי של העירייה ולדון בנושא זה. במידה ולא נשכנע את המחלקה המשפטית בעירייה, אני מציע להגיש עתירה מנהלית בשם כלל הסיעות הדתיות בעירייה כנגד הנחיות היועץ המשפטי לממשלה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ברקת, ברקת.
      מה אתה והעיריה שלך רוצים מהחרדים??????

    2. 1

      והוא עוד רוצה להיות ראש ממשלה