נתניהו מפתיע: מוכן לבוא לשיחות עם אבו מאזן בארמון האליזה

    אז אנו רוצים שתי מדינות לשני עמים, מדינה פלסטינית מפורזת שמכירה במדינה היהודית. ואני מפציר בך לא לתת להנהגה הפלסטינית להתחמק מהבחירה הקשה הזו. ההנהגה הפלסטינית לא רואה ביוזמה הצרפתית כתמריץ לפשרה אלא כדרך להתחמק ממנה. למעשה, ראש הממשלה הפלסטיני, חמדאללה פלט לפני כמה ימים שהוא מקווה ללוח זמנים כפוי במקום שלום באמצעות משא ומתן
    שלום בידרמן 1 Comment on נתניהו מפתיע: מוכן לבוא לשיחות עם אבו מאזן בארמון האליזה

    "אני מוכן לפנות את לוח הזמנים שלי ולטוס לפריז מחר, טוב, אני חושב שמחר אנחנו מרחיבים את הממשלה אבל, ביום שלאחר מכן. וזו הצעה פתוחה. אני אפנה את היומן שלי" • הודה על התנערות צרפת בהצבעתה באונסק"ו

    ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס הצהרות משותפות ופגישה Photo by Kobi Gideon / GPO צילום: Kobi Gideon / GPO
    אז אנו רוצים שתי מדינות לשני עמים, מדינה פלסטינית מפורזת שמכירה במדינה היהודית. ואני מפציר בך לא לתת להנהגה הפלסטינית להתחמק מהבחירה הקשה הזו. ההנהגה הפלסטינית לא רואה ביוזמה הצרפתית כתמריץ לפשרה אלא כדרך להתחמק ממנה. למעשה, ראש הממשלה הפלסטיני, חמדאללה פלט לפני כמה ימים שהוא מקווה ללוח זמנים כפוי במקום שלום באמצעות משא ומתן
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס המבקר בישראל נפגש היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וחילץ ממנו משפט מפתיע.

    בדברי הברכה של נתניהו לואלס הא הקדים ואמר "אני מברך אותך ואני רוצה גם להביע את הערכתי להצהרתך בה אמרת שהצבעתה של צרפת באונסק"ו הייתה טעות, שצרפת מכירה בקשר ההיסטורי של העם היהודי לארץ ישראל"

    לאחר מכן אמר נתניהו כי "למרות שיש לנו חילוקי דעות באשר לדרך הטובה ביותר להשיג שלום, אני מעריך מאוד את המחויבות שלך לחתור לשלום. אני יודע כמה חשוב לך לסיים את האלימות הנוראית שמתחוללת באזורנו במשך זמן ארוך מדיי. ואני רוצה להודות לך ולנשיא הולנד על המחויבות שלכם לשלום.

    אנחנו חולקים את אותן המטרות: שלום, שתי מדינות לשני עמים, וסיום המלחמה. בסוף השבוע האחרון אמרת ששיחות ישירות הן בעייתיות מאוד כרגע. ואתה צודק. הן אכן כאלה. אבל הן הדרך היחידה להתקדם לכיוון השלום. לא משיגים שלום באמצעות ועידות בינלאומית בסגנון האו"ם, זה לא מתממש על ידי תכתיבים בינלאומיים, ועדות של מדינות מרחבי העולם שיושבות ורוצות להחליט לגבי הגורל והביטחון שלנו כשאין להן מעורבות ישירה בכך.

    את השלום משיגים דרך משא ומתן ישיר בין הצדדים. ובמשא ומתן ישיר ההנהגה הפלסטינית חייבת לעמוד בפני בחירה ברורה, והבחירה פשוטה – להכיר במדינה היהודית או להמשיך לחנך את עמכם שיום אחד ישראל תיעלם. תיווצר מדינה פלסטינית לא כדי להיות לצידה של ישראל אלא כדי להשמיד את ישראל.

    אז אנו רוצים שתי מדינות לשני עמים, מדינה פלסטינית מפורזת שמכירה במדינה היהודית. ואני מפציר בך לא לתת להנהגה הפלסטינית להתחמק מהבחירה הקשה הזו. ההנהגה הפלסטינית לא רואה ביוזמה הצרפתית כתמריץ לפשרה אלא כדרך להתחמק ממנה. למעשה, ראש הממשלה הפלסטיני, חמדאללה פלט לפני כמה ימים שהוא מקווה ללוח זמנים כפוי במקום שלום באמצעות משא ומתן.

    אני יכול להגיד לכם מניסיון ארוך שאני יודע כמה קשה הוא משא ומתן ישיר. אבל זו הדרך שבה השגנו שלום עם ירדן, ולפני כן כך השגנו שלום עם מצרים, ושני הסכמי השלום הושגו באמצעות משא ומתן ישיר והם עמדו במבחן הזמן ועמדו בפני סערות רבות. חיים רבים ניצלו כיוון שישבנו סביב השולחן עם אויבים לשעבר, באופן ישיר ללא תנאים מוקדמים וקיבלנו החלטות קשות. ראש הממשלה ואלס, מנואל, אני מוכן לקבל החלטות קשות. ואם אתה באמת רוצה לעזור להתחיל בשלום אז עזור לנו להתחיל במשא ומתן ישיר עם מחמוד עבאס. זו הסיבה שאני אקבל בשמחה יוזמה צרפתית אחרת. והנה השינוי החשוב- היוזמה הזו עדיין יכולה להתקיים בפריז כיוון שזה יהיה מקום נפלא כדי לחתום בו על הסכם שלום, זה מקום נפלא בלי קשר. היא עדיין יכולה להיקרא היוזמה הצרפתית כיוון שאתם תארחו את המאמץ האמיתי הזה לכונן שלום אבל הנה ההבדל – אני אשב לבד, באופן ישיר, עם הנשיא עבאס בארמון האליזה או במקום אחר בו תבחרו. כל נושא בעייתי יהיה על שולחן המשא ומתן – הכרה הדדית, הסתה, גבולות, פליטים וכן, התנחלויות. הכל.

    אני מוכן לפנות את לוח הזמנים שלי ולטוס לפריז מחר. טוב, אני חושב שמחר אנחנו מרחיבים את הממשלה אבל, ביום שלאחר מכן. וזו הצעה פתוחה. אני אפנה את היומן שלי. ואני מקווה שאתה והפלסטינים תסכימו לזה. הישראלים והפלסטינים סבלו יותר מדיי. הגיע הזמן לשבת יחד וליישב את המחלוקות שלנו כך ששלום ישרור לזמן ארוך, וברוח השלום, אני מברך אותך בהגיעך לירושלים. המילה ירושלים משמעותה עיר השלום. ברוך הבא".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ה' ישמור ויציל – אח"ז מתפלאים מדוע נהרגים באה"ק עשרות יהודים מידי חודש בחדשו הי"ו – אסור לשות אתם מו"מ בשפו"א וזה הפך ההלכה הברורה בשו"ע שאפילו באו על עסקי קש ותבן יוצאין עליהם בכלי זיין ומחללים עליהם את השבת. ובאם ביבי לא עומד בלחצים שלא יהיה ר"מ!